Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moontje

Moontje

10-08-2011 om 23:38

Vaginale pijn (litteken>) update

Mijn draadje is ondertussen gesloten, maar ik was met vakantie.

Voor diegenen die het vervolg nog wilden horen; ik blijk een extreem sterk aangespannen bekkenbodem te hebben, dus zeker geen verzakking, maar juist het tegenovergestelde.
Doordat ik klaarblijkelijk zoveel spanning op mijn bekkenbodem zet (zonder dat ik dit besef of bewust doe) krijg ik spierkrampen en -pijn. Dit komt vaker voor na vagina trauma's en zware bevallingen; vrouwen verliezen dan het natuurlijke gevoel met hun bekkenbodem, aldus de gyn.
Ik ben nu doorverwezen naar www.basaal.nl voor gerichte bekken fysiotherapie. Mijn littekens na de vagina plastiek zien er eigenlijk best heel redelijk uit.
A.s. vrijdag moet ik voor het eerst naar die fysio.
In mijn vakantie heb ik minder pijn gehad. De laatste paar weken vóór aanvang van onze vakantie had ik juist veel pijn!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

11-08-2011 om 17:19

Moontje

Wat fijn dat er een oorzaak is gevonden, en een mogelijkheid om te behandelen! Ik had na mijn bevalling ook een volledig verkrampte bekkenbodem, waardoor ik niet goed kon uitplassen. Gerichte bekkenfysio heeft bij mij goed geholpen, dus ik hoop dat het bij jou ook zo zal zijn!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-08-2011 om 17:22

Moontje

Nou, fijn dat duidelijk is hoe of wat en dat je in ieder geval niet onder het mes hoeft! Komt dus goed; veel oefenen! Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.