Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

20-08-2010 om 09:35

Valeriaan

Wie is er bekend met het gebruik van valeriaan? Niet om te slapen maar voor overdag om me wat relaxter te voelen. Werkt het, is 1 dosis genoeg, wat is het gevolg van teveel, bijwerkingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

20-08-2010 om 10:16

Wel eens gebruikt

Ik heb nooit teveel genomen, maar dat moet in de bijsluiter staan.

Het heeft me geholpen om m'n rijexamen te halen (derde keer). Dus het heeft echt een goede werking tegen nervositeit.

Guinevere

Guinevere

20-08-2010 om 10:51

Ik heb het in huis, voor mijn zoon in een dosering van 45 mg, voor als zijn ADHD-medicatie is uitgewerkt. En ja, het helpt. Dat is een lichte dosering, je hebt het ook sterker of als druppels.
Toen ik een aantal jaar geleden bijna niet meer kon functioneren van de stress (familieomstandigheden) heeft het me er ook doorheen geholpen.
Maar het blijft symptoombestrijding, kun je de oorzaken van de stress niet beter aanpakken? Of jezelf beter leren ontspannen door sport, yoga etc?

Alette

Alette

20-08-2010 om 11:27

Dosering en stress

Oh dus ik heb een lichte dosering. Valt me alweer mee.

Guinevere, mijn doel is om uit te vinden of ik met valeriaan aardiger kan zijn tegen mijn kinderen. Dan zijn zij weer aardiger tegen mij en is de oorzaak van de stress, kort door de bocht, al een heel eind minder. Snappie? Even de cirkel doorbreken.

Guinevere

Guinevere

20-08-2010 om 23:25

Snap het

Ik snap het. Toch even kijken waar de stress vandaan komt en kijken of er een verkeerd patroon zit in jullie omgang met elkaar. Het blijft een tijdelijk lapmiddeltje.

Alette

Alette

23-08-2010 om 10:15

Guinevere

Dank je Guinevere. Maar ik weet waar de stress vandaan komt, betreffend kind zit tussen intake en oplossing zeg maar, dus in dat niemandsland is het stressvol toeven. Dus langer dan tijdelijk is het hopelijk niet nodig, er wordt aan gewerkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.