Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Chips

Chips

04-01-2011 om 13:39

Van de trap gevallen...

Ik ben vanmorgen van de trap gevallen. Hier en daar een blauwe plek maar een kleine teen die pijn doet als ik er op loop (in rust niet), blauw en flink gezwollen is. Ik vind het een beetje onzin om er mee naar de huisarts te gaan. Hulp denkt dat het wel gebroken kan zijn. Waar herken ik een gebroken teen aan? Ik kan hem niet bewegen maar dat komt volgens mij door de zwelling. Het lijkt te gaan om overgang van teen naar voet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

Je kan best iets breken in je voet zonder dat je dat meteen doorhebt, weet ik inmiddels (gelukkig niet uit eigen ervaring). Toch maar even naar de huisarts om dat uit te sluiten, lijkt me. Anders eerst even bellen voor overleg en deze vraag voorleggen.

Groeten,

Temet

m ik

m ik

04-01-2011 om 13:47

Inderdaad ff bellen

Ik ben ooit eens van de trap gestuiterd waarna mijn pink behoorlijk zeer deed. Na veel wikken en wegen toch maar gebeld en de huisartsassistente raadde me aan er wel toch even naar laten te kijken. Gelukkig niets aan de hand, maar het is dus niet "raar" om er over te bellen

Vasttapen

als het om mezelf zou gaan, dan zou ik de teen vast tapen aan de teen ernaast (wel een dun gaasje ertussen tegen de ergste zweterigheden) als het om een ander gaat zou ik adviseren om de huisarts te raadplegen (soms wordt er een foto gemaakt en alsnog getaped..)

Maxime.M

Maxime.M

04-01-2011 om 17:28

Hier ook getaped

ooit een keer mijn kleine teen gebroken (stond haaks op mijn voet, dus overduidelijk) na het maken van een foto werd ie dus inderdaad aan de andere teen getaped (na even rechtgetrokken te zijn) meer niet. Eigenlijk ook weinig last van gehad met lopen.(en de knal van de breuk, stootte hem aan de deur, deed net zo'n pijn als dat je gewoon je teentje stoot) Wellicht is er bij jou een kneuzing (is pijnlijker dan een breuk) of er is wat aan de hand met je middenvoetsbeentje, dus dat er een breukje boven je teen zit. Dan wordt er volgens mij niet getaped maar gegipst.

Puck

Puck

04-01-2011 om 20:12

Als het echt je teen is: vasttapen

Sini, als het echt alleen de teen is dan is Pelle niet te voorzichtig, de huisarts zal er ook geen foto van laten maken en het ook vasttapen. Middenvoetsbeentje is idd wel iets anders. Puckoudste heeft van de zomer zijn vinger gebroken en daar zijn we ook mee naar de huisarts geweest en die tapete het ook gewoon aan elkaar en vond het ook niet nodig om foto's te maken omdat ze er na het constateren ook niets anders mee deden dan intapen.
En als je er weer een beetje op kan lopen dan adviseren ze volgens mij stevige schoenen zoals bergschoenen.

mar

mar

04-01-2011 om 22:11

Toch even gaan

Ik zou toch even naar de huisarts gaan, hoewel het waarschijnlijk voor de behandeling niet uitmaakt. Maar mocht de teen gebroken zijn en niet meer in lijn staan, is het toch wel handig om het teentje recht te laten zetten.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-01-2011 om 14:45

Bellen

Ik zou de huisarts even bellen en het aan hem (haar) vragen. Dan hoor je vanzelf of het wel of niet zinnig is om langs te komen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.