Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Valkyre

Valkyre

25-03-2011 om 08:05

Vandaag operatie

Vandaag wordt mijn zoontje geopereerd (liesbreuk). We hebben geprobeerd hem zo goed mogelijk voor te bereiden zonder het al te eng te maken. Ik heb veel aan de site van Kind en Ziekenhuis gehad, daar staat goede uitleg over het voorbereiden van je kind op.

Toch vind ik het erg spannend... Straks om 9uur gaat de Emla-creme op zijn handjes en stappen we in de auto. Pfffft.... Ik moest 't even kwijt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

Valkyre, natuurlijk is dat hartstikke spannend! Ziet hij er erg tegenop? En wanneer mag je hem weer mee naar huis nemen? Sterkte, komt vast goed!

Monet

Monet

25-03-2011 om 08:18

Sterkte!

Altijd toch weer spannend, ook als het om niet zo'n grote ingreep gaat.

Biene M.

Biene M.

25-03-2011 om 08:31

Sterkte

Sterkte voor zoon en ouders!

100%mama

100%mama

25-03-2011 om 08:32

Sterkte!

Het IS ook een spannend moment en ik zelf vind het ook een spannend moment blijven. Zoonlief hier is meerdere keren geholpen en het blijft een zeer emo moment....sterkte dus voor je zoontje, maar ook zeker voor jullie!

Nou

wat spannend, eng idee als je kind geopereerd moet worden, je zou liever van plek wisselen. Sterkte en een snel herstel gewenst !

Fianna

Fianna

25-03-2011 om 09:46

Heftig!

heel veel sterkte.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-03-2011 om 11:58

Ook vanaf hier

Ik hoop dat het heel erg mee zal vallen voor jullie allemaal en dat je hem snel weer gezond thuis hebt. Hartstikke spannend, hoor, zoiets.
Groetjes
Massi

Sterkte!

en alvast beterschap! Natuurlijk is het spannend!

Fiorucci

Fiorucci

25-03-2011 om 12:11

Succes

Spannend, sterkte vandaag!

Valkyre

Valkyre

25-03-2011 om 14:50

Hmmm

Dank voor alle steunbetuigingen.

De operatie is geslaagd, maar de patiënt slaapt nog.

Ze hebben 'm teveel narcosemiddel gegeven - vanwege zijn mogelijke soja-allergie kreeg hij iets anders dan anders en dat hebben ze dus niet goed uitgerekend. Schijnt geen kwaad te kunnen, zeiden ze. We hebben wel excuses van zowel de art-assistent als de eindverantwoordelijke anaestesist (hoe schrijf je dat?) gekregen. Maar 't blijft vervelend. Het duurde wel een uur extra voor hij wakker werd. Toen heeft hij gal gespuugd (3x) en nu slaapt hij weer. Onder normale omstandigheden zouden we nu al thuis zijn geweest met een redelijk alert kind.

Ze moesten twee keer prikken voor 't infuus, maar hij gaf geen kik. Hij had van die verdovende creme op z'n handjes, maar hij voelde toch wel wat. Maar hij was heel stoer, de schat. Ik zei nog "je mag best huilen hoor" maat nee... We hebben ook een hele goeie verpleegkundige, die hem een beetje aan het lachen maakte. Dat is fijn.

De operatie zelf ging goed. Was wel gecompliceerder dan verwacht (beknelde liesbreuk, waarbij een deel van het vetschort in de balzak vastgegroeid was). Gelukkig was dat niet ernstig, dat duurde een kwartier - tegenover 5-10 minuten bij een "normale" liesbreuk. Maar ja, nu is het dus afwachten... Als we pech hebben moet hij nog een nacht ter observatie blijven. Balen.

dc

dc

25-03-2011 om 15:18

Jeetje

Wat vervelend zeg. Hopen dat hij snel weer bij is en je hem toch lekker mee naar huis kunt nemen!

Fianna

Fianna

25-03-2011 om 17:53

Bah

Sterkte er mee hoor. Dat is dan wel even een tegenvaller!

Valkyre

Valkyre

25-03-2011 om 18:09

Miraculeus herstel!

Zoonlief heeft een paar uur diep geslapen, maar werd rond half vier toch vanzelf wakker. Dus we zijn net thuis! Zelfs onderweg in de auto niet gespuugd, ongelooflijk... En nu eet hij druiven en een rijstwafel! Pfffft, wat een opluchting. Ik was echt even bang dat hij niet meer alert zou worden vandaag! Nu alleen nog twee nachten pijnstillers.

Bedankt voor jullie steun.

Fiorucci

Fiorucci

25-03-2011 om 18:22

Valkyre

Welke pijnstillers krijgt hij? fijn,weer thuis!

Fianna

Fianna

25-03-2011 om 21:33

Fijn

ik hoop op een voorspoedig herstel!

Valkyre

Valkyre

25-03-2011 om 23:43

Fio

Diclofenac ofzo (kan me even niet schelen hoe je dat spelt...) elke 8 uur en paracetamol 240 mg elke vier uur. En dat drie dagen lang (9 doses:18 doses). Hij voelt niks, behalve de zetpillen, dat vindt-ie vreselijk... Maar ja, het moet. Pijnlijden is erger en kan bovendien 't herstel in de weg staan.

Jemig, wat een dag! Zo gauw naar bed, want om 3uur weer twee zetpillen. De arme schat...

Fiorucci

Fiorucci

26-03-2011 om 07:02

Valkyre

Ok, let dan even op, mijn zoon bleef maar beroerd en knapte niet op, en hij bleek zich zo naar te voelen door die diclofenac.

Biene M.

Biene M.

26-03-2011 om 08:14

Fijn

Fijn dat het erop zit en dat zoon mee naar huis is! Een voorspoedig herstel gewenst.

Valkyre

Valkyre

26-03-2011 om 11:18

Fio en iedereen

Bedankt voor de tip. Het gaat redelijk goed; hij is alleen erg moe (elke 4 uur een zetpil, ook 's nachts natuurlijk). Maar hij eet alweer als een bootwerker. Ik houd wel zijn temp heel scherp in de gaten ivm mogelijke infectie, maar dat gaat tot nu toe ook goed. Hij zit lekker dvd's van Charlie en Lola te kijken, en ik verwen hem schromelijk .

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes! Heel fijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-03-2011 om 11:35

Zetpillen

Kun je de paracetamol niet vloeibaar of in kauwtablet geven. Zetpillen was hier ook een drama, toen eens vloeibaar geprobeerd en dat ging, tegen m'n verwachting in, heel goed. Daarna nooit meer zetpillen gebruikt.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-03-2011 om 13:30

Zetpil

Leg hem in de foetus houding, met opgetrokken knieën. Dan ontspant de anus en doet het geen pijn om die zetpil erin te krijgen. Sucees met je mannetje!

Valkyre

Valkyre

26-03-2011 om 16:06

Zetpillen

We gingen pas om 17u uit het ziekenhuis weg gisteren, dus eenmaal thuis was 't eten en slapen. Vandaag ben ik alleen met zoonlief, want Valkyreman werkt vandaag, dus ik kan geen kant op. Gelukkig gaat het goed met de zetpillen (niet de eerste keer voor mij, en ook al vindt zoon 't naar, hij trekt wel braaf zijn knieen op). Van de paracetamol hebben we ook kauwtabletten - hebben we gisteren geprobeerd - maar dat is al helemaal geen succes; hij vond 't heel vies. Dus we doen 't maar even met de zetpillen.

Valkyre

Valkyre

26-03-2011 om 16:43

Gesloopt

We zijn alledrie behoorlijk gesloopt trouwens. Manlief kwam net thuis van z'n werk en neemt 't even over. Ik kreeg met geen mogelijkheid voor elkaar dat zoon een dutje ging doen, dus hij hangt nu voor de tv (zelfs liggend voor de tv houdt hij z'n kleine oogjes open). De eigenwijs. Dus nu doe ik maar een dutje (manlief heeft vanochtend een uurtje langer geslapen) want 't wordt nog een zware nacht... Zal blij zijn als we maandagavond de laatste zetpil gegeven hebben!

Gesloopt

pff ja dat kan ik mij goed voorstellen, die spanning en alles. Die zetpillen daar doe ik altijd wat vaseline op dan is het een fluitje van een cent.

Valkyre

Valkyre

26-03-2011 om 21:30

Vaseline inderdaad, dat trucje kende ik gelukkig al.... Toch blijft 't zielig. Hij zegt dat 't prikt. Arm joch. Hij wordt trouwens ook narrig van het binnen zitten, dus morgen toch maar naar buiten. Moeten we er wel bij blijven - ben veel te bang dat het buurjongetje per ongeluk met een stok zijn wond raakt... Jakkes.

Het gaat verder wel goed hoor. Hij wordt alweer dwars, dat is een goed teken, haha (lachte zij als een boer met kiespijn). Alleen als het bijna tijd is voor beide pijnstillers heeft hij wat pijn, maar op andere momenten klimt-ie alweer over de rugleuning van de bank. Wat ik doodeng vind met die wond natuurlijk, maar ja. Kan 'm moeilijk vastbinden natuurlijk...

Valkyre

Valkyre

26-03-2011 om 23:59

Gelukkig

Het was net tijd voor de zoveelste zetpil. Man en ik worden een geoliede machine: hij zet zoonlief op de wc, ik smeer vaseline op de pil, hij legt 't arme joch met broek nog op de enkels op bed, ik stop de pil erin, broek omhoog, instoppen, klaar. Hij sliep zelfs min of meer verder! Maar ik lig wakker, grrr... Over drie uur weer een dosis.

Valkyre (vieze paracetamol)

Er zijn kauwtabletten met paracetamol van ik meen Daro, die zijn aan de dure kant maar die smaken wel lekker. Banaan meen ik. Zoon was er dol op, ik kocht ze toen hij zijn arm gebroken had en ik zeker wilde weten dat er om de zoveel uur een pil inging zonder morren. Maar toen die pillen op waren en het leed inmidddels wat minder was ben ik weer overgestapt op de minder lekkere kauwtabletten van Etos huismerk (het zijn geen snoepjes tenslotte)
Maar goed, er zijn dus wel lekkere tabletjes.

Groeten,

Temet

Valkyre

Valkyre

27-03-2011 om 22:06

Dank!

Bedankt voor de tip, Temet!

We hadden ons vannacht verslapen en toen zat er wat meer tijd tussen de pillen (oeps... Voelde mezelf echt een rotmoeder). Gelukkig gaan de "billenpillen" er intussen zonder problemen in. Hij had wel wat pijn, maar sliep na die verlate dosis alweer vlug door gelukkig.

Vandaag neefje op bezoek gehad en nog veel binnen gespeeld (bordspellen). Maar vanmiddag was zoon niet meer te houden en heeft lekker zitten scheppen in de tuin en zelfs even gerend in de speeltuin! Toen ze tikkertje deden stond ik doodsangsten uit (hij loopt regelmatig ergens tegenaan) dus toen heb ik 'm voor de tv geplant en ben gaan koken. Morgen nog een dagje thuis van de creche want hij heeft nog diclofenac. Op dinsdag sowieso altijd thuis, en dan even kijken hoe 't zonder pijnstillers gaat. Als dat goed gaat, woensdag weer naar de creche. Ongelooflijk hoe snel zo'n kind opknapt! Vrijdag was ik nog bang dat hij niet meer wakker zou worden (of niet meer zichzelf zou zijn...).

Valkyre - correctie

Ik schreef gisteren Daro, maar dat is hoestdrank. Bij nader inzien was het merk waarschijnlijk Roter. Vrij grote tabletten, als ik me wel herinner.

Groeten,

Temet

Valkyre

Valkyre

28-03-2011 om 13:51

Nogmaals dank

Met zoonlief gaat 't goed, alleen z'n darmen spelen wat op. Niet handig! Steeds eerst naar de wc sturen voor er weer een "billenpil" in moet. Morgen proberen hoe 't zonder pijnstillers gaat.

Met mij gaat 't minder goed. Buikkrampen (plaatsvervangend?). Kan er ook nog wel bij... Vandaag nog thuis met zoon, maar moet vanavond hoognodig weer aan 't werk. Pffft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.