Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Valkyre

Valkyre

25-03-2011 om 08:05

Vandaag operatie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

28-03-2011 om 16:35

Temet en valkyre

Klopt, die paracetamol kauwtabletten zijn van Roter. Maar om ze nu als lekker te betitelen... Ik noem ze liever iets minder vies. Maar dat is wel 500 mg paracetamol. Als je kinderparacetamol wilt hebben dan kun je ook de sinasspril kauwtabletten overwegen, hebben een pepermuntachtig smaakje.

Valkyre

Valkyre

28-03-2011 om 20:48

Hmm

We hebben Sinaspril, maar hij vindt 't vies

Ben zelf nog steeds gesloopt - al een week niet fatsoenlijk geslapen. Ik geloof dat ik zo maar naar bed ga.

Paracetamol met lepeltjes en yoghurt

Hoi Valkyre,

Ik heb dit advies al eerder gegeven op OOL, ff kort de herhaling. Neem een halve 500g tablet, wrijf hem fijn tussen 2 lepeltjes, doe dat in een eierdopje of iets anders kleins (theezakjesbordje bijvoorbeeld). Niet meer dan 1 lepeltje yoghurt erbij, evt 1 druppel limonadesiroop oid. Roeren tot paracetamol in de yoghurt zit. Geven op het lepeltje met slokje water erna.

Was een tip van mijn huisarts. Dat mens is zo'n ster.Met deze lepeltjestruc kan je een hoop zetpillen vermijden.

Oh ik neem natuurlijk geen zetpil paracetamol maar de gewone platte ronde tablet voor volwassenen.

Kauwtabletten kan je er ook voor gebruiken maar het smaakje is minder lekker en de gewone hebben we altijd in huis.

Dosis is natuurlijk aan te passen aan wat jouw kind voorgeschreven heeft gekregen, maar voor kleuters is 250 vaak de dosis per keer die gegeven moet worden. Aantal keer per dag weet ik niet uit mijn hoofd.

Valkyre

Valkyre

30-03-2011 om 21:45

Tussen- of eindstand

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichten; het heeft me echt goed gedaan! Wat een zware week hebben we gehad...

Maarrrrr met zoonlief gaat het heel goed! Hij is vandaag naar de creche geweest, en heeft sinds vannacht geen pijnstillers meer gehad. Hij werd vannacht wakker met buikpijn (bij z'n hechtingen) en "beenpijn" (groeipijn, daar had hij bijna nog meer last van). Ik heb 'm nog maar een paracetamolletje gegeven, hij was echt zielig. Maar vanochtend superfit en gezellig, gelukkig.

Toen hij nog diclofenac kreeg, ging het erg slecht met het plassen - hij liet het zo af en toe gewoon lopen. Hij zei dat hij het niet zo goed kon voelen als hij moest. Gelukkig gaat dat sinds gisteren ook een stuk beter. Hopelijk is hij weer helemaal zichzelf als hij over anderhalve week naar school gaat!

Vrijdag mag de pleister eraf, en kunnen we zien hoe 't eruit ziet daaronder. Dat zal voor hem ook nog wel een spannend moment zijn, denk ik. Maar dat komt goed. Tjonge, ik ben toch wel zo opgelucht dat alles weer goed met 'm gaat... Adem iiiiin.... adem uiuiuiuit...

Dank jullie wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.