Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

eeltje

eeltje

17-03-2011 om 22:58

Veel eelt onder voet

Ik heb veel eelt op mijn voeten, aan de onderkant en opzij een beetje en op sommige tenen. Ik loop gewoon normaal (graag op sokken binnen, niet op schoenen, maakt dit wat uit?). Het is nu zo dat je met een scherpe nagel de eelt een stukje af kan krabben, maar het is echt een plak eelt zeg maar! Echt een dikke laag.
Wat doe ik hieraan?
eeltje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

17-03-2011 om 23:28

Hou op schei uit

Ik kan er helemaal over meepraten. Het is vast genetisch bepaald; eelt. Sommigen hebben er nooit last van, bij anderen groeit het zo weer aan. Mijn moeder nichtjes tantes allemaal eeltvoeten.
Wat ik doe; insmeren dagelijks voor het slapen met vette zalf om eelt zachter te maken/houden zodat het niet barst ( = pijn en bloed ) verder regelmatig, bv elke maand het eelt wegsnijden met een speciaal eeltmesje vd drogist en goed naschuren met zo'n speciaal schuurding tot de hele hak, zijkant, onderkant tenen weer egaal glad is, geen randjes of onregelmatigheden laten zitten. En dan weer insmeren natuurlijk. Ik ben er ondertussen zo'n expert in geworden daar ga ik niet meer voor naar de pedicure, die haalt trouwens te weinig eelt weg. Maar het beste advies wat ik je zou moeten geven; ga naar een pedicure. En anders als je handig bent doe je het zelf.

Rieke

Rieke

17-03-2011 om 23:32

Oh ja

voor ik het vergeet; de belangrijkste voorbereiding. Een half uur met je voeten in een bak warm water met zeeppoeder om je eeltvoetjes zachter te maken. Installeer je lekker voor de tv, handoek eronder, mesjes bij de hand, creme om in te smeren.

Ik ook

ikheb ook aardig wat eelt. Zolang ik er geen last van heb doe ik er niets aan. Soms knip ik wat weg of bewerk ik het onder de douche met zo'n steentje. Als ik merk dat het erg droog is smeer ik mijn voeten een tijdje in met voetencreme van de etos.

Mamvantwee

Mamvantwee

18-03-2011 om 09:44

Yep

Idem. Laatste werktuig tegen eelt heb ik bij de Etos gekocht: een plastic handvat met zes ofzo ronde schraapmesjes. Werkt prima onder de douche. Idd, een keer bij een pedicure geweest, maar die was veel te voorzichtig. Gewoon zelf aan de slag, regelmatig je voeten insmeren, werkt het beste.

Groet, Mamvantwee

Pedicure

De pedicure weet hier raad mee. Ik ga niet zo vaak maar als ik ga kom ik terug met zachte poezelige voetjes en voel ik me echt lekker verwend.
Moet het wel een goede pedicure zijn natuurlijk. Trouwens, soms word pedicurebezoek vergoed door je verzekering, bijvoorbeeld bij diabetes en reuma.
Maar zelf kan je ook aan de slag. Preventief gezien: hou je voeten vet met een creme, en loop niet teveel op blote voeten. Check ook je schoenen, zit er een harde onregelmatig geworden zool in, doe er dan een inlegzooltje in die een beetje verend werkt.
En natuurlijk even naar de drogist, koop een eeltrasp en/of een puimsteenblokje, laat je voeten weken en aan de slag.
Goed bijhouden nu want de open schoenen komen er alweer aan!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-03-2011 om 21:42

Hier ook helaas. Ik haal wekelijks een laag eelt weg met zo'n soort kaasschaafje en daarna schuur ik mijn hele voet met zo'n voetenschuurding (geen idee hoe dat heet, soort schuurpapier op een stokje). Eigenlijk moet ik het tweemaal daags invetten maar dat lukt me alleen in de zomer. Dan doe ik dat schuren dagelijks. Peducure helpt voor geen meter, of ze haalt te weinig weg of te veel zodat het gaat bloeden. Dus ik doe het liever zelf.
Heb nu te lang gewacht met als gevolg drie bloedende kloven in mijn hielen

eeltje

eeltje

19-03-2011 om 09:36

Dank jullie wel

Dank jullie wel voor alle tips, ik zal eens wat uitproberen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.