Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Veel voetwratten

Mijn dochter heeft vier hele grote voetwratten waardoor ze pijn heeft bij het lopen. We hebben het eerst op zn beloop gelaten in de hoop dat ze vanzelf weg zouden gaan. Maar ze groeien en er komen alweer twee kleintjes bij. Afgelopen week zijn ze ‘aangestipt’ bij het wrattenspreekuur. Wat kan ik nog meer doen. De andere voet is vooralsnog schoon. Ze heeft veel last bij het lopen. 

Afwachten of het aanstippen geholpen heeft. Soms moet het nog een keer en dat is een stuk pijnlijker. 

Hier gaf de arts ons de raad om naast het aanstippen ook zinktabletten te nemen, om het immuunsysteem een boost te geven en zo de wratten van 'binnenuit' aan te vallen.

En er zeker voor zorgen dat je dochter niet aan de wratten zit te prutsen want zo verspreiden ze zich.

moeder-van-drie

moeder-van-drie

19-05-2021 om 07:58 Topicstarter

Even een update in de hoop andere ouders te helpen. Het werden er meer en de vier eerste groeiden enorm. We zijj drie keer naar het wrattenspreekuur geweest om met stikstof aan te stippen. Achteraf begrijp ik - uit alles wat ik inmiddels gelezen heb - dat ze te kort aanstipten. Het deed mn dochter ook geen pijn. 

Thuis stipte ik nog aan met ‘mierenzuur’ van een bekend anti wratten merk. Maar dat deed voor mn gevoel niks. 

De ‘kleintjes’ werden na verloop van tijd wel ‘zwarter’ maar vielen er niet af. 

Toen heb jk gevraagd of toch een huisarts even kon kijken. Ik wilde overleggen of ze misschien naar de dermatoloog kon of ze weggelaserd konden worden. Mn dochter liep namelijk inmiddels vele weken mank van de pijn en werd er zelfs snachts van wakker. 

De arts gaf toen aan: behandel zelf met salicylzuur creme op recept! Dat is de ‘sterke’ variant.. En dat is het wondermiddel gebleken: de huid rond de wrat dik insmeren met vasiline (anders krijg je wonden). De wrat zelf kloddertje salicylzuur creme erop doen. Pleister erover. Sok erover en 24 uur later de oude pleisters verwijderen en overnieuw beginnen. De grootste wrat viel er na 4 dagen af. De anderen na 6 - 8 dagen. De kleintjes moeten nog maar ik verwacht dat die na 2 behandelingen al eraf komen. 

Nu moet ik wel zeggen dat door alle andere dingen de wratten al behoorlijk zwart begonnen te zien. Maar de grootste wrat was na zwemles een week eerder duidelijk nog helemaal ‘levend’. (Super creapy, zo helemaal tentakelend). Maar dus binnen no time viel hij eraf. 

Ik vond online weinig duidelijke informatie en veel berichten waarin staat dat er vanalles mogelijk is en het een niet beter werkt dan het ander. 

Nou dat is dus NIET mijn ervaring!

Ha, wat fijn dat je een goede remedie hebt gevonden! Als tiener (jaren zeventig vorige eeuw) had ik ook een hele kudde voetwratten op mijn ene voet, die zijn er in het ziekenhuis onder narcose verwijderd - en nóg kwam een aantal terug. Die zijn weer apart aangestipt. Wat een gedoe zeg.

Vervolgens decennia geen last, en uiteindelijk een jaar of tien geleden weer een. Die is met succes behandeld met een flacon van de pedicure. Kan best dat dat middel op basis van salicylzuur was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.