Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

19-11-2008 om 09:09

Vegetarische dochter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

21-11-2008 om 16:33

Andere manier van koken

Vegetarisch eten kan verschrikkelijk lekker zijn. Sterker nog: de keren dat ik echt memorabel lekker heb gegeten betrof het meestal groentegerechten en vegaschotels (en ik ben allesbehalve geitenwollensokkerig).

Maar het vergt wel even een andere manier van koken. En dat maakt het lastig als je gewend bent elke dag vlees te eten.
Juist curry's, pastasauzen, ovenschotels, hartige taarten en dergelijke kun je heerlijk zonder vlees maken. Maar je moet het even weten. Vaak is een recept dat van het begin af aan bedoeld is zonder vlees, lekkerder dan een recept dat eerst met vlees was, en waarin het vlees vervangen is door soya.

GRoet, Ellen

Ellen heeft gelijk

Zelf ben ik geen vegetariër, maar ik heb genoeg vegetarisch gegeten en genoeg vegetariërvrienden gehad om te weten dat Ellen gelijk heeft: het vervangen van vlees door soja is zelden een groot succes, neem liever een recept dat vegetarisch is bedoeld.

Behalve de Indiase keuken is ook de Italiaanse keuken trouwens een goede bron voor vegetarische recepten. Toen ik daar een jaartje woonde, alweer 15 jaar terug, konden Italianen in het algemeen geen enkel begrip opbrengen voor vegetariërs (die kregen rustig ham, want ham was geen vlees, of ze kregen veel te grote omeletten voorgezet want ze zouden wel honger hebben), maar je kon daar vorstelijk vegetarisch eten. Het was alleen zaak niet te zeggen dat je vegetariër was

Groeten,

Temet

Ineke P.

Ineke P.

21-11-2008 om 19:19

Nee cobi

Zo sneu bedoelde ik dat niet. Ik veronderstel serieus dat ik misschien mijn verwachting zou moeten bijstellen, Dat ik te veeleisend ben.

Bellefleur

Bellefleur

22-11-2008 om 15:29

Nieuwe dingen

Je hebt helemaal gelijk. Ze heeft een moeizame verhouding met eten. Wat ik merk bij haar, ze heeft moeite met alle nieuwe dingen. Een nieuw vak op school enz. enz. ziet ze met zorg tegemoet. Mijn zoon kan blij uit school komen en zeggen: 'volgende week krijgen we voor het eerst breuken'. Mijn dochter zegt dan 'o nee he, straks breuken. Ik snap er niets van!'.
In die zin zal ik haar zeker in de puberteit in de gaten houden. Al die nieuwe dingen die je dán overkomen! Ze vindt geraspte kaas over de pasta lekker, maar nog liever heeft ze blokjes kaas naast de pasta. Ze houdt van simpel... Ik forceer het wel eens, en serveer haar pasta met ... doperwtjes er door. Die ze er vervolgens uitpikt. Als ik haar pasta met saus geef eet ze uit gehoorzaamheid een hapje, en stopt dan. Grr... Als ze een nieuw model kind uitvinden, dan graag eentje met een klepje op de rug waar je het eten in kunt stoppen.

Bellefleur

Bellefleur

22-11-2008 om 16:46

Bij mij ook.

Oudste probeert alles uit, jongste lust niets. Terwijl ze dezelfde (op)voeding krijgen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.