Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nina01

Nina01

26-08-2016 om 11:38

verkoudheid in augustus

Hoe verzin je het, een dikke verkoudheid in augustus.
Ondanks dat het buiten 29 graden is, heb ik een verstopte neus
en last van vastzittende hoest. Ik loop hier nu al zeker een week mee rond.
Ik voldoe aan alle symptonen die ik op (link verwijderd door forumbeheer) heb gelezen. Omdat het dus al een tijdje aanhoudt zit ik eraan te denken hoestdrank te kopen. Iemand aanbevelingen voor welke ik het beste kan kopen?
Of kan ik beter langs de dokter of apotheek gaan?

Taruh

Taruh

26-08-2016 om 11:50

en in december

Nou nu gewoon hetzelfde doen als wat je in November, December of januari zou doen als je verkouden bent.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2016 om 11:52

Ja kun je zeker doen

Misschien moet je dan een allergietest doen, om uit te sluiten dat je geen hooikoorts hebt. En verder, als je het als verkoudheid ervaart, zie ik niet waarom je voor een zomerverkoudheid opeens anders zou handelen dan in de winter.

Oplosmiddel

Zelf heb ik in zo'n geval baat bij Fluimucil 600 mg. Niet als standaard behandeling bij verkoudheid maar als de zaak echt vast zit. Ik had van de winter bijna een longontsteking maar die bleek op te lossen met Fluimucil.

Bosbes

Bosbes

26-08-2016 om 12:30

ehm, nou gewoon

Gewoon niks doen. Naar de huisarts voor verkoudheid? Niet als je voor het overige (normaal gesproken) gezond bent.
Wat heeft dat nou met de temperatuur te maken.

Een hoestdrankje zou ik niet doen. Gewoon lekker kopje thee en op tijd naar bed.

Als je moeilijk in slaap valt vanwege warmte, hier zijn de tips van vandaag: http://nos.nl/artikel/2128207-slapen-met-deze-hitte-koud-drinken-warm-douchen-en-geen-seks.html

Ik vind het trouwens een twijfelgeval of je zo'n link moet plaatsen. Je had ook iets met verkoudheid (of 'vatszittende hoest') kunnen plaatsen dat niet van een merk hoestmiddelen was.

Elke

Elke

26-08-2016 om 12:35

Niks

Gewoon niks doen en uitzieken. De keren dat ik bij een verkoudheid middeltjes (Natterman, Fluimucil, of die hele vieze in de gele verpakking) ging gebruiken was ik eerder langer zoet dan er sneller vanaf (en wel weer wat tientjes armer).

Het enige wat ik wel doe is neusspray gebruiken als m'n neus verstopt is. Maar natuurlijk niet langer dan 'n week

rode krullenbol

rode krullenbol

26-08-2016 om 12:59

Ik ben niet speciaal een beelddenker, maar ...

Gezien de betekenis van het woord fluim vind ik de merknaam 'Fluimucil' eerlijk gezegd iets al te plastisch.

Rode krullenbol

Magalí

Magalí

26-08-2016 om 13:30

Rode krullenbol

Dat vind ik nou ook! Vieze naam, zal het niet gauw kopen.

Ik vind de openingspost een beetje reclame-achtig eigenlijk? Snap ook niet goed wat er anders aan een verkoudheid in augustus is t.o.v verkoudheid in de winter. Neem gewoon een neusspray en een hoestdrank tegen vastzittende hoest. Huismerken zijn ook prima.

Kaaskopje: alleen als het echt heel lang aanhoudt, kun je aan een allergie gaan denken. Niet na een week al.

Amok

Amok

26-08-2016 om 14:02

Helpt niks en hoeft niet en waarom toch

Dat dus.
Het valt me steeds meer op dat mensen ( niet persoonlijk maar in t algemeen) steeds minder willen accepteren of verdragen aan zelfs eenvoudige dingen. Niets willen uitzieken, er meteen vanaf geholpen willen worden en dan wel nu! En voor het minst geringste naar een dokter willen rennen, fabels nog steeds verankerd zitten in het beetje medische kennis, nouja ga maar even door.

Voor hoesten ga je naar een dokter als je koorts hebt, benauwd bent( niet benauwd tijds een hoestbui maar daarvoor of erna), kortademig bent, de hoest langer dan drie weken duurt ( ja t is wat),je met keelpijn je je mond niet meer wijd kunt opendoen of je in een risicogroep valt. Voor de rest lekker drinken, zuigen voor een betere doorbloeding en gewoon aan t werk met een paracetamol in je mik, op tijd naar bed en uitzieken. Voor twijfel overleg je maar voor een virus hoef je niet naar een dokter, die kan er niets aan verhelpen.

@Amok

geduld is een schone zaak. En steeds zeldzamer.

Mijn moeder leerde me dat onschadelijke gezondsheids-ongemakken met een week verdwijnen.
Vroeger had ik een boekje van een of andere huisdokter waarin keurig stond opgesomd wanneer je wijs doet aan doktersbezoek en wanneer iets gewoon even tijd nodig heeft. Boekjes zijn uit, iedereen googlet en veel pagina's die je dan vindt zijn verhulde reclame.
Als er pakjes tijd in de supermarkt lagen, dan waren die vast steeds uitverkocht!

Tango

Tango

26-08-2016 om 17:21

Ja, bah

Ik vind Fluimicil inderdaad ook zo'n akelige naam. Heb het ook nog nooit gekocht.
Verder weet ik niet wat voor link er stond, want die is weggehaald. Maar ik vind dat je een verkoudheid in augustus inderdaad gewoon hetzelfde moet behandelen als eentje in december. Of eigenlijk dus niet behandelen. Je kan altijd een virusje oplopen natuurlijk, al is de kans in de zomermaanden wat minder groot.
Zelf gebruik ik ook meestal alleen maar neusspray en soms als ik 's avonds hoest hoestdrank van VSM of een tabletje Noscapect. Daar kom ik de nacht meestal aardig mee door. Overdag gebruik ik eigenlijk nooit hoestdrank o.i.d.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-08-2016 om 17:52

Nina01

"Ik voldoe aan alle symptonen die ik op (link verwijderd door forumbeheer) heb gelezen"

Je wilt me toch werkelijk niet vertellen dat je een internet site nodig hebt om te weten dat je verkouden bent?

Homo Digitalis...

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2016 om 21:51

Ad Hombre

Ik vermoed dat TS een speciale neus heeft.

Stenna

Stenna

26-08-2016 om 21:57

haha

Altijd gedacht dat ik de enige was die Fluimicil zo'n vieze naam vindt. Heerlijk toch altijd hier uitvinden dat je eigenlijk heel gewoon bent

Stenna

Stenna

26-08-2016 om 21:58

enne

Iberogast (voor de maag). Vind ik ook zo geinig. Zie een knappe donkere gast uit Spanje voor me dan. Komt helaas niet mee met het flesje

Fluimucil

Kan wel Acetylcysteine zeggen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.