Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lady Grey

Lady Grey

24-12-2008 om 14:06

Verkoudheid?

Gisteren naar de huisarts geweest met dochter (3) met na een week opnieuw oorpijn. Oor is idd. geirriteerd, koorts had ze ook (38,5) en volgens de huisarts ging het hier om een meisje met een verkoudheid. Kan ook wel koorts bij horen, soms ook wel flinke pieken van temperatuur.

Nu is ze inmiddels echt ziek, de hele dag al hoge koorts (boven de 39.0) en dus of tv aan het kijken of aan het slapen. Wat ik me afvraag, moet ik dit inderdaad zien als een verkoudheid, zoals de huisarts zei, of gaat dit verder? En moet ik hem dat terugmelden als dat zo is? Ik had een beetje het gevoel voor niets geweest te zijn, ach mevrouw, uw kind is een beetje verkouden. Ik voel me altijd wat onzeker in dit soort omstandigheden, dus dan vraag ik maar even wat rond op OOL.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

24-12-2008 om 14:16

Virus

Lady Grey, het lijkt erop dat ze, net als velen momenteel, een virus te pakken heeft. Daar kunnen oren ook gewoon bij meedoen helaas.
Lekker uitzieken, flink laten drinken of ijsjes sabbelen, paar dagen koorts mag, als ze lusteloos/apatisch wordt wel ff de HAP bellen tijdens Kerst.
Beterschap!
Minet

ishtar

ishtar

24-12-2008 om 14:20

Klinkt als een gewone verkoudheid

en 39 is nog niet zo hoog. (al voelt het voor jou waarschijnlijk wel zo) Kinderen kunnen 'makkelijk 41 graden aan'
Zo lang ze nog interesse heeft voor haar omgeving (tv kijken) en blijft drinken hoef je je niet al te veel zorgen te maken. lekker vertroetelen mag natuurlijk wel
En, als er echt iets aan de hand is, vertrouw dan op je eigen 'niet pluis-gevoel' Dat is de duidelijkste graadmeter of er iets ergs aan de hand is.
Beterschap

Lady Grey

Lady Grey

24-12-2008 om 14:24

Okay

Maar ze is vrij vaak verkouden en heeft dan geen of amper koorts. Nu heeft ze eigenlijk vooral koorts en niet duidelijke verkoudheidssymptomen. Ze drinkt alleen, tv kijken doet ze liggend en dat is uitzonderlijk voor haar. Kortom, ze is veel zieker dan met wat hier normaal gesproken een verkoudheid is. Bovendien heeft ze meestal geen koorts of maar een beetje.

bedankt voor de aandachtspunten

ayla

ayla

24-12-2008 om 15:02

Dochter sinds zaterdag

Bij dochter begon het zaterdag en zweeft nu al sindsdien met de koorts rond de 39,5 en 40,5. Ligt als een klein ziek vogeltje op de bank en met een sinasprilletje is het tijdelijk even beter. Heeft ook l dagen nauwelijks gegeten,drinken doet ze wel goed gelukkig. Gisteren eind van de dag toch maar naar de ha geweest en een AB kuur gekregen omdat het duidelijk niet beter met haar gaat. Balen is datz e nus dus ook nog diarree erbij heeft van de B, en ze heeft al niets in haar lijf

koentje

koentje

24-12-2008 om 16:23

Sorry hoor,

Maar volgens mij is verkoudheid met koorts een griepje. Met een verkoudheid loop je door, met een griep moet je thuisblijven/uitrusten.
Maar whatever hoe je het noemt, het is niet leuk. Zeker niet als je net kerst wil vieren...

Brianna F

Brianna F

24-12-2008 om 19:03

Griep

Een verkoudheid-achtige ziekte met wat koorts wordt wel erg snel versleten voor griep, maar hierbij gaat het meestal om een gewoon verkoudheidsvirus. Echte griep leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en begint vaak plotseling met hoge koorts en koude rillingen. Alles doet pijn; vooral keel, hoofd, armen en benen. Een droge hoest en een loopneus horen er ook bij.
Maar hoe je het ook noemt, het blijft vervelend, beterschap.

Lady Grey

Lady Grey

27-12-2008 om 21:01

Wat het nou is

is me nog steeds niet duidelijk. Na die dag van 39,5 daalde ze savonds een graad, daarna twee dagen lichte koorts en savonds weer in de 39, en vandaag weer een dik eind in de 39. Het schiet dus niet op. Pas sinds vandaag begint ze te hoesten en te klagen over buikpijn, eerder was ze pijnloos. Een verkoudheid is het denk ik niet, ze is echt hartstikke ziek, sloom, hangerig, veel slapen, zelf naar bed willen (!) en ze eet amper. Afwachten dus.

ishtar

ishtar

28-12-2008 om 20:11

Als de koorts weer terug komt

na een verkoudheid kan dat (in combinatie met hoesten) op een (beginnende) longontsteking wijzen. Hier zou ik even de arts naar laten kijken!
Sterkte ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.