Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-05-2010 om 11:48

Verloop waterpokken

Mijn baby heeft sinds drie dagen waterpokken, een paar pokken in zijn gezicht en op zijn buik en benen. Hij is er niet ziek van en heeft geen koorts. Ik vraag me af of hij nog ziek gaat worden, of dat het erger wordt met die pokken, aangezien we een weekendje weg gepland hebben.

Weten jullie hoe het verloop van waterpokken meestal gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

12-05-2010 om 13:01

Bij mijn kinderen

Mijn kinderen waren juist ziekig voordat ze pokken kregen. Bij mijn dochter begon het met een paar pokken en werd het binnen een paar dagen snel veel meer. Bij mijn zoon begon het met een paar en werd het ook niet meer. Aangezien jouw kindje ze al een paar dagen heeft, denk ik dat het niet erger wordt dan het is.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2010 om 15:52

Kan langer duren hoor

Het is niet echt te voorspellen hoor, hoe lang waterpokken duurt. Mijn dochter was anderhalf toen ze ze kreeg, en was twee weken lang een krentenbol. Een beetje hangerig, niet echt ziek.

Zoon was toen net een paar maanden oud en heeft slechts een paar waterpokken gehad (hij had ongetwijfeld nog wat van mijn antistoffen). Bij hem was het binnen een week weer over.

De ervaring bij mijn dochter was dat de waterpokken in golven komen, het begint met een paar, maar er komen steeds nieuwe bij. De oude genezen dan, de nieuwe moeten zelfs nog openbreken.

Aloude tip: deppen met een natgemaakt washandje met havermout erin. Dat melkachtige witte spul helpt goed tegen de jeuk. Niet afspoelen, laten opdrogen.

groet, mamvantwee

jds

jds

12-05-2010 om 22:39

Hierzo....

Bij mij waren ook alle3 de kids eerst ziekjes, beetje verhoging en zaten niet lekker in hun vel. De jongste heeft ook nog overgegeven (was toen 1,5).
En daarna kregen ze de waterpokken.
De oudste zat helemaal onder, de middelste had er iets minder, en de jongste had wat waterpokken in d'r gezicht en op d'r lijfje, maar niet echt extreem veel (vergeleken bij de oudste dan). Dus ik denk dat jouw kleintje weer herstellende is, en dat de eerst opgekomen pokjes al beginnen in te drogen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-05-2010 om 13:02

Het is nog steeds hetzelfde, geen pokjes meer erbij gekregen dus ik verwacht niet dat het nu nog erger wordt. Morgenochtend voor de zekerheid nog even langs de huisarts om zijn oren te controleren, vorige week had hij oorontsteking. Het zwembad stond niet in de planning dus dat komt goed. Bedankt voor de reacties allemaal!

Carmen

Carmen

15-05-2010 om 22:59

En hier

Vanaf tussen de middag tot vroeg in de avond een beetje hangerig. In de avond (en nacht?) ziek. Volgende ochtend: Springlevend, maar onder de pokken. De jeuk begon de dag erna en duurde een paar dagen. En de jeuk was het allerergste onderdeel van de ziekte.

Carmen.

En hier

Drie weken flink ziek. Koorts, jeuk, pijn, veel huilen. Dan even een dagje of 2 rust en dan begon het weer. Ze zaten overigens tegen een ziekenhuisopname aan allebei. Dochterlief heeft nu, 5 jaar later nog duidelijk zichtbare lidtekens op haar lichaam (vorig jaar dacht de schoolarts dat ze pas waterpokken gehad had, nee, dat was dus 4 jaar geleden mevrouw). Wat ik wel heel schattig vind is dat ze op haar gezicht bij haar wenkbrauw een lidteken heeft, bijna op dezelfde plek als ik ook een waterpoklidteken heb.
(en nee, ze mag GEEN wenkbrauwpiercing).

Jakiro

Jakiro

20-05-2010 om 21:22

Onmogelijk te zeggen

De oudste heeft geen koorts gehad,is niet lamlendig geweest, totaal niet ziek en heeft in totaal iets van 12 pokjes gehad. Is dus ook gewoon wezen zwemmen enzo omdat we toen toevallig op vakantie waren.
De middelste is 3 weken goed ziek geweest, hoge koorts, allergische reactie op de pokken, oorontsteking, spugen, geen jeuk maar pijn; de hele rambam. Waterpokken verloopt in golven, ze heeft 13x een nieuwe golf pokken gehad. Ze zaten in haar keel, oren,neus, vagina, anus. Overal waar huid zat, had zij waterpokken. Kreeg antihistaminedrankje, antibiotica, zinkzalfpakkingen en lidocainezalf. Ze zat ook bijna tegen een ziekenhuisopname aan, net zoals de kinderen van Dirksmama.
De jongste zat er tussenin en had denk ik het gemiddelde verloop van de waterpokken. 2 Weekjes inclusief het indrogen, waarvan 1 dag lamlendig.
Overigens hebben alledrie de kinderen nu, 9 en 1,5 jaar later nog steeds lidtekens, de middelste de meeste.
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.