Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 32

mama 32

28-11-2010 om 14:37

Vernauwing wervelkanaal

Wie heeft er ervaring met een vernauwing van het wervelkanaal in de rug?
Over 2 weken krijg ik een mri scan om dit aan te tonen dan wel (hopelijk) uit te sluiten.
Zijn jullie, of kennen jullie mensen die hieraan zijn geopereerd?
Alle info in welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-11-2010 om 15:09

Kanaalstenose

Kijk eens op de site van de Nederlandse Vereniging Van Rugpatienten www.nvvr.nl
Een goede bron van informatie over allerlei rug- en nekklachten alsook een fijn forum met lotgenoten en ervaringsverhalen.
Verder kan je hier meer info vinden over kanaalstenose van de Ned. Ver. voor Neurochirurgie http://www.nvvn.org/

koentje

koentje

29-11-2010 om 11:12

Ja.....

ik ben er een.
Ik ben, nu alweer 8 jaar geleden geopereerd in Leiden. Een behoorlijk piottige operatie. Ik ben na de tweede dag voor het eerst uit bed geweest. Moest opnieuw leren lopen, tenminste ; alles voelde heel anders en wiebelig.
Ik had ook last van beklemde zenuwen in mijn benen en bij de operatie is een zenuw waarschijnlijk licht beschadigd; tintelingen en minder gevoel zijn het gevolg. Maar daar heb ik nauwelijks last van. je lichaam past zich toch goed aan vaak!

koentje

koentje

29-11-2010 om 11:41

Wat

zijn jouw klachten?

mama 32

mama 32

29-11-2010 om 17:06

Elisa, koentje

Elisa, bedankt voor de tip. Staat inderdaad veel info op.
Koentje: Eigenlijk heb ik al jaren rugklachten.
Varierend van een moe / stram gevoel in de onderrug tot spit aan toe.
Meerdere keren per jaar heb ik "spit" maar daar twijfel ik zelf aan. De pijn straalt dan uit naar mijn linkerbeen. De laatste keer was voor mij aanleiding om te vragen naar een verwijzing voor de orthopeed. Ik moest toen zelfs morfine en spierverslappers slikken om nog iets in beweging te blijven.
Verder heb ik altijd klachten tijdens het wandelen met de hond op de hei. Na een half uurtje begint het te zeuren in mijn onderrug, waardoor ik stees even voorover moet buigen om weer verder te kunnen lopen. Eenmaal thuis, na een kopje koffie gaat het dan weer beter.. Vreemd...
En verder heb ik een behoorlijk holle rug, wat ook niet echt helpt.
Al met al ben ik erg blij dat er nu een scan wordt gemaakt waardoor dingen uitgesloten kunnen worden.
Ik hoop natuurlijk dat er niets is, en dat het met bv steunzolen verholpen kan worden als het houdingsafhankelijk zou zijn.
Afwachten...
Jij hebt dus geen spijt gehad van de operatie?
mama32

koentje

koentje

30-11-2010 om 10:51

Spijt?

Nee! Ik had ook geen keus. Mij is verteld dat als ik dit niet liet doen ik enkele jaren een mooie rolstoel mocht komen halen. Ik had al lichte uitvalsverschijnselen in mijn benen en al veel eerder tintelingen en pijn in mijn handen.
Ik had hele andere klachten dus dan jij. Ik heb nooit rugpijn gehad: wel pijn in mijn nek. Bij mij zat het dus ook hoog; in mijn nek. Nekwervels 5,6,7 zijn bij mij uitgeboord en de 'weerhaakjes' aan de achterkant zijn weg. Zo creeren ze meer ruimte. Het is wel een hele gevoelige plek omdat de zenuwen daar nu min of meer bloot liggen. Ik kan nooit meer een nekmassage verdragen.

mama 32

mama 32

06-12-2010 om 19:36

Een week later..

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ben vorige week van de trap gevallen en zit nu thuis met een hersenschudding. Gelukkig zijn de rugklachten niet erger geworden door de val. Wel is er op de 1e harthulp een hartruis geconstateerd waarvoor ik in januari een echo krijg. Een raar toeval, ik moest daarom ook een nacht in het ziekenhuis blijven aan de monitor. Sins een half jaar ongeveer heb ik regelmatig last van een fladderend hart. Natuurlijk blij dat het allemaal zo goed is afgelopen maar nu toch met een beetje zorg om mijn hart. Dus ik vraag hier maar weer om ervaringsverhalen over een hart ruis..
mama32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.