Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verstopte neus

hoi ik heb sinds ik ziek ben geweest een verstopte neus en dan echt zo erg dat ik niet kan ruiken of ademen iemand wat handige tips die dit snel zouden kunnen verhelpen?

Meermaals per dag zoutoplossing in je neus sprayen. Dit mag zo vaak als je wilt.

Spray met xylometazoline werkt heel goed voor mij, ik nam altijd de kinderversie 0,5 mg, maar je mag dit maar een week gebruiken. Je hebt wel meteen geen verstopte neus meer. 
Ik heb het een tijd heel veel gebruikt (steeds meer, want het raakt door gewenning steeds sneller uitgewerkt) tot ik een oorontsteking had en naar de huisarts ging. Ik kreeg een neusspray mee, welke zou helpen bij de genezing. Dit was fluticasone, en dit spul werkt o.a. ook tegen allergieën. Het werkt zo goed dat ik nooit meer xylometazoline nodig heb en dit spul mag je wél langdurig gebruiken. Uiteraard even mijn verhaal uitgelegd bij de huisarts en die gaf aan dat het prima was dat ik dit bleef gebruiken.
Misschien voor jou niet aan de orde hoor en is je verstopte neus na een tijdje definitief over, maar voor de mensen die hier ook vaak last van hebben kan dit een optie zijn.

je neus spoelen met zoutwater met een rhino horn. Ik kan geen linkje delen want dan lijkt het reclame dus je moet masr even op google kijken.

Ik gebruik soms xylometazoline neusspray. werkt erg goed, maar mag je niet langer dan 5 (?) dagen gebruik, anders treedt er gewenning op. ALS je dan stopt, dan krijg je JUIST een verstopte neus. 
ook dat spoelen met zout water doe ik wel eens. Als mn neus erg verstopt is, dan helpt het bij mij helaas niet altijd, omdat het water er dan niet langs kan. Vaak is bij mij de verstopping even weg na het douchen of na buiten wandelen - dan ga ik op dat moment spoelen met zout water. 

Klopt Tine, dan krijg je inderdaad meteen weer een verstopte neus, als ex-neusspray verslaafde een tip; stop eerst met één neusgat sprayen en ga met de andere nog even door. Dan zit je dus maar half verstopt, maar dat is nog wel vol te houden. Na een paar dagen stop je vervolgens helemaal (want dan is het neusgat waar je het eerste mee stopte weer 'normaal' )

spoelen met een Rhino Hoorn, werkt voor mij heel goed.
Verder stoom ik graag met wat stoomolie  ( https://purebyme.com/product/stoom-olie/ ), of gebruik dat in een diffuser.

Is het echt van verkoudheid , of kun je niet meer ruiken door C? 

Een opengesneden ui naast je bed. 

Niks doen, gaat vanzelf over. Allerlei middeltjes gebruiken gaat juist je slijmvliezen meer irriteren met slijmvorming tot gevolg. Alleen als je neus zo verstopt is dat je ‘s nachts niet goed kunt ademen, kun je iets gebruiken voor je gaat slapen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.