Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

04-12-2008 om 08:54

Vervolg blaasontsteking dochter

dochter is nu klaar met de kuur en gisteren heb ik opnieuw de urine gebracht, deze keer was die schoon. Op mijn vraag wat er dan nu ging gebeuren kreeg ik als antwoord dat ik bij de volgende infectie maar eens een kweek moest aanvragen. ehhhh Pardon, ik wil niet een volgende infectie afwachten, ze heeft er al minimaal 3 gehad sinds juni!!! Na wat heen en weer praten heb ik een afspraak bij de ha voor aanstaande maandag.
Ondertussen ook gemaild met een kennis die urologe in opleiding is en zij raadde ons sterk aan verder onderzoek te doen. IVM de wachtlijsten kon ze ook wel iets regelen in hun ziekenhuis, alleen ligt dat niet echt in de buurt voor ons. Maar eerst maar eens maandag afwachten. Dochter klaagt trouwens nog steeds over buikpijn, maar ja dat kan natuurlijk ook aan de AB kuur liggen denk ik

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vriendin van mij...

is op gegeven moment opgenomen en ze hebben toen geloof ik via een operatieve ingreep iets aan haar blaas gedaan. Ik weet jammergenoeg niet meer wat, want het is al enige jaren geleden. Daarna was ze gelukkig van die ellendige blaasontstekingen verlost.

Groet,

Is er al vitamine c geopperd?

Ik heb tussen mijn 3e en mijn 18e onwijs veel blaasontstekingen gehad, nooit een oorzaak gevonden. Ook voor in het zh gelegen. Pas rod mijn 18e van iemand de tip gekregen van vitamine c slikken bij een vervelend gevoel in buik/bij plassen en werkelijk, nooit meer gehad. Het is vast al een keer gezegd of niet? Ik weet ook niet hoe oud je dochter is, dus misschien sla ik de plank helemaal mis...
Jonne

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2008 om 13:04

Ik slik ook vitamine c

En of het toeval is weet ik niet, maar ik heb het afgelopen jaar, na een jaar met maandelijkse blaasontstekingen, nog maar 1 keer last gehad. Dat was in het voorjaar. Ik slik sowieso meer vitamines tegenwoordig. Of het echt zo is weet ik natuurlijk niet, maar om mij heen valt het ene na het andere verkoudheidsslachtoffer en ik heb er geen last van terwijl ik normaal wel verkouden werd in de herfst. Afkloppen maar...

bibi63

bibi63

04-12-2008 om 21:37

Alya

Ik heb al eerder gereageerd in je eerdere posting. Dit is echt van de gekke. Een kweek had al veel eerder moeten gebeuren: pas dan weet je welke bacterie de boosdoener is en dus welke ab hiervoor nodig is. Maar los daarvan: je huisarts had je ALLANG moeten doorverwijzen naar een kinderarts. Ga dit nou gewoon eisen! En mocht je in de regio R'dam of Nijmenge wonen: daar zitten de enige kinderurologen. Echt Alya, jou huisarts faalt hier enorm in. Een tweede urineweginfectie bij jonge kinderen betekent doorverwijzen. Niet omdat er per definitie iets ergs aan de hand moet zijn, maar het is NIET normaal. Schade door deze infecties en m.n. oorzaken als anatomische afwijkingen moeten onderzocht worden en evt. verholpen. Ik heb je dit al eerder gepost, en verbaas me erover dat je je huisarts nog steeds niet naar een verwijzing heb gevraagd. Ik neem aan dat er in jouw buurt ergens wel een kinderarts zit. Dit is geen aanmodderzaak voor een huisarts. Hij MOET je doorverwijzen.
Bibi

Djem

Djem

05-12-2008 om 09:28

Reactie

Ayla,

Ook ik verbaas me erover dat er nog niet eerder een kweek is gemaakt. Ik heb je verhaal eens gelezen in een eerdere posting en daar toen ook gereageerd.
Een kweek is een kleine moeite. Desnoods breng je zelf een potje urine naar het lab in het ziekenhuis.
Er is toch wel eerder onderzoek gedaan? Een mictiecystogram o.i.d?
Succes en sterkte ermee!

Bibi,

Ook elders zitten kinderurologen. Mijn dochter is onder behandeling in het WKZ in Utrecht. Daar lopen er sowieso 3 rond.

Djem

ayla

ayla

05-12-2008 om 11:07

Maandag vragen

ik hb me in ieder geval voorgenomen aanstaande maandag een doorverwijzing te vragn, alleen moet ik dan een doorverwijzing vragen naar een kinderarts of een kinderuroloog. Ik weet dat er hier in het AZM eentje zit, een goede ook blijkbaar.

bibi63

bibi63

05-12-2008 om 15:37

Ayla

Hoi Ayla,
Goed dat je je gaat laten doorverwijzen. Kinderartsen zitten natuurlijk overal, kinderurologen zijn er minder. Maar mocht er 1 bij jou in de buurt zijn, dan zou ik zeker kiezen voor de kinderuroloog.
Hou je ons op de hoogte?
Ik heb wellicht nog wat tips, mochten er onderzoeken gaan plaatsvinden e.d.
Groetjes,
Bibi

Djem

Djem

05-12-2008 om 20:25

Ja hoor

..als je vragen hebt dan 'roep' je maar. Ook hier een ervaringsdeskundige in de zaal.
Was het niet zo dat je dochter al onderzoeken had gehad? Ik herinner me iets van een vorig draadje, kan dat? Wat hebben ze toen gezegd?
Voor maandag veel succes toegewenst! En sta op je strepen hoor!

groet,
Djem

Ook hier

is het weer raak. dochter (nu 5) had vorig jaar flink wat blaasontstekingen. Er zijn allerlei onderzoeken gedaan (echo, rontgen etc) maar nog geen mictiecystogram. Ook heeft ze een tijd bij een kinder bekkenbodem fysio gelopen. Vanaf mei ging het prima en heeft ze maanden lang geen problemen gehad.

Het begon vorig jaar eind oktober. De hele winter heeft ze af en aan ontstekingen gehad tot mei. Het werd warmer en de blaasontstekingen waren weg. Het weer heeft er niets mee te maken, maar ik vind het toch raar dat ze nu sinds eind oktober weer steeds blaasontstekingen heeft. Nu al de derde. Iedere keer weer een kweek ( dat moet je echt krijgen hoor, hoe weet je anders waar het door veroorzaakt wordt?) en hetzelfde resultaat, een E coli bacterie.

Onze kinderarts kan haar pas 17 december zien, daar baal ik van, het duurt me veel te lang. Ik ga een verwijzing naar een kinderuroloog vragen, maakt me niet uit waar die zit, ik ga er wel heen. Weet iemand een goede kinderuroloog in de omgeving Haarlem/Amsterdam? Een mictie cystogram zal wel het volgende zijn, niet leuk maar ja, het moet.

Ik geef haar iedere avond een vitamine C pil en overdag veel cranberry sap. Of het helpt, geen idee.

Ook heb ik wollen ondergoed voor haar gekocht. Ik weet dat niets met de kou te maken heeft maar toch vind ik het raar. Heeft iemand hier een idee over? Misschien toch school en verkeerd billen afvegen?

We zullen het zien, alle input hier is welkom, laten we elkaar zoveel mogelijk info geven!

sterkte ermee, het is echt niet leuk.

Doro

Liefst kinderuroloog

maar een kinderarts zou hier ook genoeg van af moeten weten en de eerste onderzoeken moeten kunnen afvragen.

Je vriendin die urologe in opleiding is heeft gelijk en je huisarts laat het inderdaad veel te lang wachten.

Mariel

Djem

Djem

06-12-2008 om 17:38

Ja, uroloog

Die heeft er echt meer verstand van. Mijn dochter gaat alleen voor de standaard controles naar de kinderarts. Zelfs voor vragen kan ik niet echt bij haar terecht. Dus een uroloog lijkt me inderdaad verstandig.

Djem

Djem

Hoe is het eigenlijk met jouw dochter? Vorig jaar toen we een blaasontstekingsdraadje ( leuk woord) hadden schreef je dat ze misschien een permanent catheter zou moeten krijgen. Hoe is de situatie nu? Onze dochters zijn toch even oud (5)

Ondertussen word ik moedeloos. Sinds 28 oktober heeft ze drie AB kuren gehad (2x nitro furantoine en 1x amoxicilline) maar de ontsteking gaat niet weg. Vanmorgen weetr naar de HA met een plasje en het zit er nog steeds. 17 december kunnen we pas bij de KA terecht. Ik heb geprobeerd om eerder een afspraak te krijgen maar ze helpen niet. Belachelijk. Ik wil zo snel mogelijk een verwijzing naar een uroloog.

Doro

ayla

ayla

09-12-2008 om 10:53

Ha geweest

Nou gistermorgen naar de ha geweest met dochter, situatie uitgelegd en verteld dat ik graag een doorverwijzing wil. Natuurlijk zei ze, dat moet zeker onderzocht worden. Kinderen van 4 horen niet de ene blaasontsteking na de ander te krijgen. Ik heb nu een verwijzing gekregen naar een kinderarts/nefroloog hier in het academisch ziekenhuis. We kunnen volgende week woensdag terecht. Ze kon me niet zeggen welke onderzoeken er gedaan zouden worden. Waarschijnlijk een onderzoek om te kijken of er anatomisch niet iets mis is. Voel me echt rot, vind het zo sneu voor haar.

Maar ja, vanmorgen was het weer: Mama, het plassen doet weer pijn.
Ik wete ook niet meer wanneer ik het nou serieus moet nemen en wanneer niet

Ayla

Ik denk dat je de pijn serieus moet nemen. Als ze klaagt over pijn zal dat echt wel zo zijn. De HA probeerde me te vertellen dat het aanstellerij en aandachttrekkerij was. Echt niet dus. Heb je opnieuw haar urine laten controleren? Was het nou al op kweek gezet? Ik zou het gewoon extra laten controleren.

Over die onderzoeken in de ziekenhuis, waarschijnlijk krijgt ze eerst een echo. Volgens mij kunnen ze daar vrij weinig op zien. Mijn dochter kreeg ook een rontgenfoto om te kijken of er veel ontlasting in haar buik zat.

Er zijn hier een aantal moeders die al veel verder in het traject zitten met hun dochter, kijk maar eens in het archief. Daarin leggen ze uit wat we kunnen verwachten. een mictie cystogram en een MRI, bloedprikken geloof ik ook.

Ik zit te wachten op een telefoontje van de HA, hij zou me bellen om te kijken of we de KA afspraak kunnen versnellen. Ik heb op 13 november gebeld voor een afspraak maar kan pas 17 december terecht. Fijn dat het bij jou sneller gaat!

Succes ermee, ik weet hoe rot dit is.

Doro

ayla

ayla

11-12-2008 om 09:41

En doro

kun je nou eerder terecht bij de kinderarts?

Morgen ga ik van ayladochter maar weer eens de urine brengen.
Ze blijft klagen over buikpijn en zegt dat ze moet plassen als ze net al een keer heeft geplast en ze heeft dan niks gedronken (leuk he kleutertaal). Omdat ik het moeilijk vind om te beoordelen of het nou echt iets is of aandachttrekken ga ik maar extra laten controleren.

Djem

Djem

11-12-2008 om 14:12

Doro

Wat leuk dat je informeerd. Het gaat hier helaas nog steeds niet lekker. Sowieso nog die onderhoudsdosis AB (nitro) die ze altijd al kreeg. Zodra we daar ook maar 2 dagen mee stoppen krijgt ze gelijk een blaasontsteking. Momenteel zijn we aan het oefenen met katheteriseren. Dit voor de operatie die komen gaat, omdat het dan minstens 6x per dag moet.

Wat jij beschrijft klinkt ook niet goed. Zo vaak blaasontsteking is echt niet normaal. Ik zou ook zo snel mogelijk naar de kinderuroloog willen. Heeft ze al onderzoeken gehad?

Succes ermee! En laat je even weten hoe het gegaan is?

Djem

Djem

Djem

11-12-2008 om 14:14

Ayla

Nog steeds de kenmerken van een blaasontsteking dus. Wat vervelend zeg. Mijn dochter heeft dit ook regelmatig, terwijl er in de urine maar weinig te zien is. Ik hoop voor jullie ook dat het mee blijkt te vallen. Succes!

Djem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.