Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 09:25

Vervolg zoon nav vaccinatie mex griep = geen griep Buikgriep of blindendarmontsteking?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

17-11-2009 om 14:53

Jacoline

Is er nog wat uit gekomen?
Jesse

Jacoline29

Jacoline29

17-11-2009 om 19:14

Reactie

Om 15:00 HA gebeld, geen uitslag binnen bel maar 16:30 terug, teruggebeld geen uitslag,hun het lab gebeld en de waardes door gefaxed.Ik werd toen gelijk gebeld.Waardes in het bloed zijn normaal,toch klopte het niet,dus moest ik weer gelijk komen.
Opnieuw onderzoek gedaan,geen blindedarm,buik is soepel maar erg geirriteerd,toch een soort griep,deze griep moet met een week over zijn,als zijn klachten nu niet gaan verminderen,vrijdag terug komen.ook zijn medicijnen v/d kinderarts moet even omhoog geschroefd worden naar 2x per dag.Dit is voor zijn darmwerking nodig.Hopelijk knap hij snel op,want hij blijft gewoon niet lekker,ik hou hem in de gaten,hoop dat hij snel weer ontlasting (laatste keer was eergisteren,daarna niet meer,logisch hij eet niet veel)krijgt en dat er niet een obstakel oid vast zit in die darmen.Ben in ieder geval nu wel rustiger,maar blijf niet leuk vinden dat hij pijn heeft.

Dank jullie wel voor alle steun

Jacoline29

Jacoline29

18-11-2009 om 09:34

Antwoord

Mijn zoon is 7 1/2, staat onder behandeling van de kinderarts ivbm niet ingedaalde zaadbal en obstipatie,al een tijdje(zeker 2 jaar nu denk ik)Hij gebruikt forlax,wat hij steeds netjes iedere dag inneemt,drinkt voldoende en wilt appels eten.Krijgt voldoende vezels binnen(bruinbrood ed)Ook heeft hij een hele agressieve darmparasiet gehad en heeft hij een lactose beperkt dieet.
We moesten weer komen omdat de buik opnieuw gezien moest worden,gaf drukpijn aan ed en ook omdat de kant v/d BD verdikt was in zijn buik.Alleen met een coldpack zakt de pijn nu nog een beetje af.pijn komt in aanvallen.
Zijn temp blijft schommelen,dan weer 37.1,dan ineens weer 38.8,dan weer 38.
Als het vandaag of morgen niet verbeterd,moeten we vrijdag terug naar de huisarts.Hij zegt zelf dat de pijn een wat zakt met een coldpack.
Zondag heeft hij voor het laatst ontlasting gehad,maar hij eet ook niet goed.Gelukkig gisterenavond wel zijn bord leeg en vanochtend 2 broodjes gegeten,hij eet nu een appel.Ik hoop dat zijn ontlasting zo weer goed op gang komt.Zijn forlax heb ik verhoogd naar 2 zakjes en vandaag ga ik naar 3 zakjes,misschien dat dat werken gaat.Ga maar zelf experimenteren,want zijn kinderarts is er niet,dus kan me geen advies geven,de huisarts gisteren zei dat ik maar moest gaan experimenteren.
We wachten maar weer af.

auw

auw

18-11-2009 om 10:23

Jacoline

Onze zoon heeft langdurig buikpijn gehad. De oorzaak is nog steeds een raadsel, maar in de eerste maanden had hij ook last van obstipatie.
Hij kreeg echter ook enorme pijn van de Forlax. Echte krampen. Dan was hij iets aan het doen en trok opeens bleekwit weg.
Ik wilde je dit even meegeven. In overleg met de kinderarts waren wij de Forlax steeds maar weer aan het verhogen, maar dat bleek in zijn geval dus heel veel pijn te geven. De obstipatie ging er overigens wel van over, dat wel.
Ik wil je sterkte wensen. De kinder gastro-enteroloog vertelde ons dat kinderen met buikpijn, ontzettend veel last hebben van hun klachten, 'de lijdensdruk is enorm'. Maar er zijn helaas nog zo weinig antwoorden op te geven door de artsen. Dat frustreert enorm (ook bij de artsen hoor!).

Qwendo

Qwendo

18-11-2009 om 21:00

Jacoline

Weet niet of het al gezegd is want heb je stukje niet vanaf het begin gevolgd.

Maar bij forlax is de voedsel inname erg belangrijk.
Omdat je zoontje nu door dat het niet lekker is natuurlijk minder trek heeft en w.s. ook minder drinkt.

Kan forlax en ik neem aan dat hij junior gebruikt.
Al de klachten verergeren.
Laat staan als je deze verhoogt.

Daarbij wijst de verhoogde temperatuur aan dat er iets in het lichaam zit wat er niet hoort te zitten en waar het lichaam hard tegen aan het vechten is.

Is er al een faeces kweek genomen ?

Klachten doen mij denken aan een ontsteking in de darmen. (oei begeef me op gladijs maar verpleegkundige denk ik even hard op mee).

Nadeel is dat met veel forlax je de klachten en de darmen alleen maar stimuleert.

Normaliter bij gezonde kinderen met dergelijke verschijnselen. Is het advies geen melk en fruit tot klachten verdwenen zijn en dan weer op bouwen omdat melk en fruit de darmen prikkelen.

Laat forlax nu vol fructose zitten. Dus dan blijf je prikkelen.

Nogmaals het is even een gedachten gang van mij vanuit ervaringen.
Wil je ook absoluut niet vertellen dat je zou moeten stoppen met de forlax zonder overleg met een arts.

In ieder geval heel veel sterkte en beterschap voor je zoontje want die zal het wel behoorlijk beu zijn.

Jacoline29

Jacoline29

19-11-2009 om 10:03

Qwendo en advies nodig

Dat hat ik ook al gezegd zet het op kweek omdat hij eerder een agressieve verstop parasiet heeft gehad.De arts wilde dit nog niet doen,kan pas na 10 dagen klachten zei ze.
Gisteren leek het beter te gaan,maar vandaag was het weer erger.
De huisarts zei dat ik moest gaan experimenteren,mijn kinderarts is er de komende 2 weken nog niet.Heeft wel destijds gezegd,bij buikklachten mij bellen en niet meer de HA.Heb ik dus ook gedaan,maar hij is er dus niet.Dus moest ik van het ZH dus alles weer via de huisarts doen.Die zei dinsdag,buikgriep,als het niet minder wordt vrijdag of begin volgende week terug komen.

Ik zit echt te twijfelen,zal ik nu wel of niet weer bellen voor morgen,gewoon omdat ik het idee heb dat we gewoon weer worden afgescheept van buikgriep uit zieken,hij hoest er nu ook erg bij,bij de mex griep zitten geen ernstige buikklachten,dus dat is het niet,hij heeft ook geen extra hoge koorts of zo en zijn temp blijft lijkt het stabiel en komt nu niet hoger dan 38,5.
Wat moet ik,ik weet het gewoon niet meer

Jacoline29

Jacoline29

19-11-2009 om 10:04

Qwendo.

nog wat,hij krijgt 2 zakjes junior p/d.Dat werkt wel,hij heeft ontlasting gehad gisteren.eet wel meer,maar 100% is het nog steeds niet.

Jakiro

Jakiro

19-11-2009 om 12:43

Even zakjes weglaten

Doe zo min mogelijk even.
Laat het ventje even op krachten komen. Ook paracetamol is slecht voor je maag/darmen (of geef een zetpil), experimenteer even niet met laxeermiddelen (geef alleen roosvicee laxo bv en wat lijnzaadolie en licht verteerbaar voedsel met vezels.
Als het mex.griep is, doen ze ook niks.
Leg 'm op de bank, vertroetel 'm, geef hem een kruik of een coldpack (wat de pijn het beste weghaalt) en geef hem alleen paracetamol zetpil (500 mg) en verder helemaal niks. Ook geen laxeermiddel.
Adem zelf in en uit, wordt rustig, kalm en heb er vertrouwen in.
Pas als de koorts weer enorm oploopt (boven de 39) en hij krom ligt van de pijn, weer bellen.
Tenminste, dat zou ik doen.
Echte, onvervalste buikgriep duurt nu eenmaal best lang..
Jakiro

Caillic

Caillic

19-11-2009 om 12:57

Eens met jakiro

Hier (met drie kinderen met vergelijkbare buikgriep) was toch de beste remedie: op de bank blijven met warme kruik, kopjes thee en beschuitjes en toen het iets beter ging een heleboel DVDtjes.
Wij deden overigens niet aan paracetamol (verergert de buikpijn alleen maar), maar ook niet aan thermometers of dokters. En opeens, toen ik dacht dat er geen einde meer kwam: 'he mama, ik voel me weer beter'.
Sterkte!

ayla

ayla

19-11-2009 om 16:20

Jacoline

is er geen vervangende kinderarts die je ter woord kan staan? Als ik een dringende vraag heb en Ayladochter haar eigen arts is er niet dan is er meestal wel een vervangende gespecialiedeerde ka die me ter woord kan staan.

Qwendo

Qwendo

19-11-2009 om 18:32

Jacoline

Ik hoor de wanhoop in je berichtjes.
Vindt het heen en weer geslinger door artsen niet netjes maar dat lost je problemen niet op.

Blijf je eigen gevoelens-instincten volgen.

Ik zou ook het zelfde doen als Jakiro.
Forlax omlaag. Geen prikkelende etenswaren.
Melk en fruit vermijden en vertroetelen en laten ontspannen.
38.5 is geen hoge koorts maar verhoging genoeg om alert te blijven.
Want voor een heftige ontsteking hoef je geen vreselijk hoge koorts te hebben.

Nogmaals sterkte

Jacoline29

Jacoline29

20-11-2009 om 10:24

Qwendo

hij krijgt al heel lang geen melk meer (lactoseintolerant,het hoop te veel op bij hem)
Forlax stoppen gaat ook niet,hij gebruikt al een minimale dosis (1x per dag)en anders wordt het juist erger(obstipatie).Om 11:00 terug komen bij de huisarts,ik wil zijn ontlasting laten onderzoeken op parasieten en urine inleveren.Als ik niks wijzer wordt bij de huisarts ga ik idd maar advies aan de vervanger mijn kinderarts vragen,wat te doen met de forlax,toch wel stoppen?Wat dan wel weer gevolgen heeft voor hem.
Zoon is de pijn zelf ook zat,zei ik wil van de buikpijn af,want dan kan ik naar school,maar het gaat maar niet weg .
Afwachten maar weer,ik ben wel rustiger,maar mijn instinct zegt er is meer aan de hand dan een buikgriep.Het duurt gewoon te lang nu(inmiddels is het de 9e dag en geen verbetering.)

Jacoline29

Jacoline29

20-11-2009 om 12:32

Vervolg

We zijn weer 1 stapje verder gekomen.
Forlax moet hij blijven gebruiken,we moeten het weekend afwachten,is er dan nog geen verbetering,maandag met de assistente bellen en wordt zijn bloed opnieuw onderzocht en worden er faeces kweken gemaakt.Ik hoef dan niet meer een afspraak bij de huisarts te maken,maar gelijk de lab formulieren bestellen.
Hij blijft volhouden dat het een virus is en dat het heeeel lang kan duren voordat het virus overwonnen is.
Maandag gaan we hem maar naar school doen als het met hem gaat,afleiding helpt wel denk ik.Als het echt niet gaat,dan haal ik hem gewoon weer op.

Rafelkap

Rafelkap

20-11-2009 om 13:24

Naar school?

"Maandag gaan we hem maar naar school doen als het met hem gaat,afleiding helpt wel denk ik.Als het echt niet gaat,dan haal ik hem gewoon weer op."
Dat laatste snap ik niet helemaal. Hij ligt toch nu nog steeds met pijn en koorts op de bank? Zo kan hij toch niet naar school?
Hopelijk knapt hij nu snel op. Goed dat je nu contact hebt met je vervangende kinderarts, het is natuurlijk beter dan op ooler advies.

Jacoline29

Jacoline29

20-11-2009 om 13:43

Rafelkap

Hij heeft aanvallen van die buikpijn en op dit moment nog max 38C,meerdere aanvallen per dag,aanval duurt een tijdje,dan bv 1 uur,2 uur,1/2 uur niks,dan weer aanval.
Wisselende aanvallen van pijn,meerdere keren per dag.

HA zei dat hij in ieder geval de forlax moet blijven gebruiken.

Rafelkap

Rafelkap

20-11-2009 om 16:53

Jacoline

Maar zo kan je hem toch niet naar school sturen? Dan kan je hem na een uur weer afhalen. En 38 graden is wel gewoon koorts. Ik laat m'n kinderen altijd eerst 1 dag koortsvrij zijn voordat ik ze naar school laat gaan.
Hopelijk slaapt je zoon 's nachts goed (en jullie ook)! Verwen hem maar lekker met een stapel boeken/strips van de bibliotheek.

Jacoline29

Jacoline29

22-11-2009 om 10:05

Koorts vrij

Zover we het nu hebben bekeken heeft hij geen koorts meer.
Gebruik nu ook roosvice lacto en laat hem meer drinken dan normaal.

Jacoline29

Jacoline29

24-11-2009 om 13:07

Helaas weer naar huisarts toe

Zijn buikpijn is wel minder,lijkt,gaat weer naar school,maar zijn ontlasting komt niet goed op gang,hij heeft afgelopen woensdag voor het laatst ontlasting gehad,dus had ik advies gevraagd aan de doktersassistente,erbij gezegd dat hij gewoon zijn medicijnen blijft slikken v/d kinderarts en dat ik hem veel laat drinken en roosvicee lacto geef,maar het niet goed op gang komt.De arts zal er over terugbellen,dat heeft ze gedaan en hij moest gelijk vandaag weer komen,dus om 15:10 moeten we weer bij de huisarts zijn.Afwachten maar weer.

Rafelkap

Rafelkap

24-11-2009 om 14:18

Getob

Wat een getob Jacoline! Sterkte straks bij de dokter, hopelijk is hij gauw weer helemaal beter!

Jacoline29

Jacoline29

24-11-2009 om 14:23

Rafelkap

Ik dacht juist dat we er van af waren,geen koorts meer,hij wilde naar school,met of zonder buikpijn.Zijn juf zei gisteren dat het toch wel goed was gegaan en nu dit weer.Ik hoop dat er geen obstructie in de darmen zit zoals bv een poliep,uitstulping oid,dan zijn we verder van huis.Ben er niet echt blij mee.

Rafelkap

Rafelkap

24-11-2009 om 14:38

Jacoline

Haal je geen dingen in je hoofd (makkelijk gezegd hoor). Misschien is die poep na al dat liggen en medicijnen gewoon keihard geworden, heeft de huisarts zo verholpen.

Jacoline29

Jacoline29

24-11-2009 om 14:49

Reactie

zal mijn best doen.Gelukkig heeft hij toen hij zo beroerd was wel gelopen ed.Misschien toch te weinig beweging gehad waardoor het nu is hard geworden kan zijn.Ga nu naar HA toe,hou men wel op de hoogte met OOL

ayla

ayla

24-11-2009 om 16:37

Jacoline

Jacoline, is het geen idée om hem 1 of 2 klysma’s te geven zodat de ontlasting goed op gang komt? Dan weet je ook zeker dat alles weg is.

Jacoline29

Jacoline29

24-11-2009 om 19:50

Ayla

Daar heb ik ook aan zitten denken.Echter heeft de huisarts besloten dat zijn forlax naar 3 zakjes per dag moet.Zijn darmen werken te traag op dit moment.Hij moet er 's ochtends 2 en 's avonds 1.Hopelijk brengt dat de boel op gang.Maandag as bel ik zijn eigen kinderarts op en leg de situatie voor,aan de vervanger heb ik niet veel.Eigen KinderA is met vakantie nog deze week.

Bastet

Bastet

25-11-2009 om 07:30

Jacoline

Mijn dochter reageert al sinds haar babytijd goed op een massage vd voetzolen.Dat leerde ik al op zwangerschapsyoga,en ik pas het nog steeds toe bij haar.Ze is bijna tien jaar.Verder:twee van mijn drie kinderen krijgen obstipatie door het drinken van melk.
Groetjes,Bastet

ayla

ayla

25-11-2009 om 10:49

Jacoline

zals je weet hebben wij ondertussen wel wat ervaring met obstipatie. Bij ons werkt de microgolum beter als de forlax. ayladochter krijgt drie porties per dag, 1 bij iedere maaltijd. Bij ons zei de ka dat we het beter per drie keer konden geven omdat dan het voedsel ook beter eruit gaat. Blijkbaar zijn deze geneesmiddelen snel werkende middelen en werkt de forlax van de ochtend niet meer voor de middag. Bij ons geredeneerd dus eigenlijk telkens als er een grotere hoeveelheid in gaat een portie laxeermiddel. Mijn ervaringen met de ha zijn niet zo geweldig en ik vertrouw niet zo op hun oordeel. Toen dochter de laatste keer een week lang geen ontlasting gehad had werd door de ka meteen 2 klysma's voorgeschreven. Die werden ook in het zh gezet zodat ze konden zien dat er resultaat was. Niet leuk maar ze voelde zich erna een stuk beter. Hoe zit het met de vervangende arts, heb je geen goed contact met hem?

Jacoline29

Jacoline29

25-11-2009 om 11:34

Jippie update

Heb weer het ziekenhuis gebeld,situatie uitgelegd,er is geen specifieke invaller nu,ze kon wel een andere kinderarts vragen.Toen ik de situatie weer uitgelegd had,hebben ze gelijk een afspraak voor 4 december gepland.Ze kon wel vragen aan de andere kinderartsen,maar de assistente vond dat ik gelijk had en dat hij moet komen.Die Forlax moet ik nu wel even opvoeren,maar hij moet dus komen.weer een stapje verder in het beter worden van zoon.

Jacoline29

Jacoline29

04-12-2009 om 14:41

Update

Ze weten in ieder geval al iets.Er moesten longfoto's gemaakt,bloed en urine onderzoek.Foto was niet goed,dus gelijk een spoed kwa bloed en urine.De hoofdfactoren waren gedeeltelijk al bekend om 12:15,de rest hoor ik woensdag as,dan moet hij terug.
Op dit moment werkt zijn rechter long maar 75%,de rest is ontstoken,linker long is schoon,daardoor had hij ook die buikpijn ed,het heeft er al gezeten,maar het lichaam was nog niet hard genoeg bezig om het te kunnen zien in het bloed 16 nov.Was even spannend of hij in het zh moest blijven,gelukkig mogen we thuis de kuur doen.

Rafelkap

Rafelkap

04-12-2009 om 18:46

Jacoline

Hemel, wat een ontwikkelingen! Had/heeft hij dus een longontsteking?! Hopelijk slaat de kuur goed aan en hebben jullie morgen een fijne sinterklaasavond!
Beterschap en sterkte voor je zoon!

Jacoline29

Jacoline29

04-12-2009 om 19:33

Rafelkap

hij heeft een longontsteking.
Niet te horen zei de KA,gebeurde heel vaak dat het over het hoofd word gezien.
Zijn rechterlong is vlakbij zijn rechter hart helft ontstoken,1/4 deel en in de vorm van een driehoek.
Linkerlong is schoon.
De KA was erg geschrokken hoe hij eruit zag(moe,bleek,wit,lusteloos)noemde het herhaaldelijk op:wat ziet hij wit joh.
Hij zei ook dat mamma weer goed naar haar intuitie had geluisterd ,dat beschouw ik als een compliment.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.