Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 09:25

Vervolg zoon nav vaccinatie mex griep = geen griep Buikgriep of blindendarmontsteking?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

30-12-2009 om 15:40

Tuurlijk fatima

Baas, ik kom vandaag niet de winkel openen want ik moet zorgverlof opnemen van mijn vrouw. Regel jij even binnen een half uur dat de klanten afgebeld worden en dat er een vervanger uit verweggistan komt zolang ik er niet ben.
Soms is er gewoon op logistiek gebied niet 1-2-3 een vervanger te regelen.

Jacoline29

Jacoline29

30-12-2009 om 16:14

Mijn man

Moet met de trein,vaak ook bij klanten op bezoek door heel nederland heen.Zit hij op kantoor,dan heb ik het geluk dat hij om 20:00 thuis is.Heb trouwens een C1000 ontdekt die tot 22:00 open is,da's mooi om in het achterhoofd te houden voor de volgende keer
Wel een stukje rijden,maar niet te gortig gelukkig.

Bastet

Bastet

30-12-2009 om 18:16

En ach.......

Soms is het best fijn om even een frisse neus te halen,zelfs best gezond volgens mijn huisarts,als je je goed aankleedt.
Bastet

Jakiro

Jakiro

30-12-2009 om 21:03

Niemand is onmisbaar

Heel eerlijk gezegd is het grote onzin dat je iets thuis niet kan doen, in geval van calamiliteiten omdat je werkverantwoordelijkheden hebt.
Niemand is onmisbaar.
Wat nou als je op weg naar je werk je been breekt ? Is ook de winkel niet open, zal ook de baas het zelf moeten doen.
Aan alles, in elk beroep, is een mouw te passen.
Jakiro

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 21:07

Oke jakiro

Ik ben met je eens dat niemand onmisbaar is, maar het argument dat je partner thuis zit met 3 zieke kinderen en dus geen tijd heeft voor andere dingen zoals boodschappen is dus geen reden voor zorgverlof. Zorgverlof kan alleen opgenomen worden als er niemand anders voor de zieke partner of kinderen kan zorgen. Dus de baas zal je op die gronden toch echt zeggen dat je zelf de winkel moet openen of zelf de steunkousen van mevr. X moet aan gaan doen.

Jakiro

Jakiro

30-12-2009 om 21:33

Puck

En daar is dus calamiteitenverlof voor. Even een uurtje later beginnen, of eerder stoppen zodat je problemen thuis op kan lossen, of je werktijden iets anders indelen is in elk geval mogelijk.
Iedere baas sputtert, daar istie tenslotte baas voor
Jakiro

Jakiro

Jakiro

30-12-2009 om 22:33

Maryb

Aub zeg, denk ff na.
Thuis blijven is geen bedrust !! Een kind met koorts, pijn en lamlendig ga je niet meeslepen in auto/fiets, naar een warme supermarkt en weer opnieuw in auto/fiets.
Zo'n ziek kind laat je lekker thuis, met rust en wat extra verwennerij. Die sleep je niet mee. Je zoekt door totdat je wel een oplossing hebt, helemaal als je gewoon een partner hebt.
Overigens, waar schrijf ik dat iemand met longontsteking bedrust moet ?
Jakiro

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 22:35

Nee jakiro

Daar is calamiteitenverlof dus niet voor. Dat is voor onvoorziene omstandigheden en daar hoort echt niet bij dat je een uurtje later wilt beginnen omdat je kinderen al een week ziek zijn en de voorraadkast nu uitgeput begint te raken. Sorry hoor, maar een kind dat al 2 weken ziek is kan niet meer onder calamiteit gerekend worden.

Jakiro

Jakiro

30-12-2009 om 23:46

Waar?

Waar zeg ik dat je je kind weken/maanden/jaren binnen moet houden ?
Citaat aub ?
Je maakt me echt boos nu, want ik schrijf dit soort onzin nergens !
Ik schrijf dat als mijn kind zo ziek is met longontsteking, hoge koorts en eigenlijk alleen maar ziek op de bank wil liggen, ik het onverantwoord vind om dat kind op te pakken om mee te gaan met de boodschappen. Ook niet echt aardig naar het kind toe; het voelt zich al beroerd en dan moet het ook nog mee...
En Puck, inderdaad is na een week ziek zijn, het geen calamiteit meer dat je boodschappen in huis moet halen. Daar heb je gelijk in.
Na een week is het ook gewoon een kwestie van plannen en regelen. Ik doelde op de eerste dag.
Als je kind al een week heel erg ziek is, op zo'n manier dat het onverantwoord is om er op uit te gaan, had je (of je partner, als je die hebt, die draagt dezelfde verantwoordelijkheid) genoeg tijd om het op een andere manier te regelen, ook zonder vangnet.
Jakiro

amk

amk

31-12-2009 om 09:51

Niet overal

niet overal zijn supermarkten tot zo laat open.
Vergeet niet dat er ook dorpen zijn waar uberhaubt geen supermarkt of andere winkel meer is. Betekent ook dat men meestal verder moet reizen naar het werk, zeker als je dan ook nog afhankelijk bent van openbaar vervoer wordt het allemaal toch wel een tikkie lastiger te regelen.
AH bezorgt namelijk ook niet in die gebieden.

Puck2

Puck2

31-12-2009 om 11:06

Precies jessica

Maar wat jij schetst is een wezenlijk andere situatie. Jij bent degene die moet zorgen voor anderen en dan kan je partner wel de eerste dag vrij nemen om dingen te regelen. Dat is wat anders dan dat één van je kinderen zie bent en jij er bent om ze te verzorgen. En als jij een week ziek bent en je man neemt dan nog eens verlof op dan is het ook weer een ander verhaal, dan had je toch ondertussen iets anders moeten regelen. En eigen baas kan soms lastiger zijn, maar misschien kan je daardoor ook juist meer schipperen en aanpassen met tijden waardoor de zorg juist makkelijker te combineren is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.