Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 09:25

Vervolg zoon nav vaccinatie mex griep = geen griep Buikgriep of blindendarmontsteking?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

10-12-2009 om 10:30

Arike

prima dat je het gedaan hebt hoor.gewoon aan de bel trekken.

Jacoline29

Jacoline29

10-12-2009 om 10:34

Update

Gisteren weer naar het ziekenhuis geweest.De KA vond hem er beter uit zien en zijn longen klonken ook veel beter.21-22 dec een controle foto maken en 28 dec terug naar het ziekenhuis.
Met school hebben we nu afgesproken dat hij alleen het kerst diner en de stuif es in doet volgende week,de leuke dingen,4 januari gaat hij dan weer volledig naar school toe.Hij heeft wel wat werk voor thuis mee.Ze verwachten geen erge achterstand bij hem.

Jacoline29

Jacoline29

14-12-2009 om 12:46

Het houdt niet op

snik,snif,bah.
Amber heeft ook verschijnselen,dezelfde als Jasper en Elize,dus vanochtend naar de huisarts.Hij geluisterd,hoorde een bronchitus,die erg laag zit,dus gelijk aan de puffers,maar ze moet volgende week terug komen.Gezien het verloop van Jasper en Elize,niet ziek uitzien en toch een ontsteking,houdt hij het extra in de gaten.Ik wordt geloof ik gillend gek,want waarschijnlijk is Amber ook op weg naar een longontsteking.De arts wilde geen foto's laten maken en geen AB geven.Ga anders gewoon eind v/d week weer heen.

Inge M

Inge M

14-12-2009 om 19:46

Waarom geen ontstekingsremmer?

Daar kun je beter niet mee wachten omdat het al snel een week duurt voordat het gaat werken.

Puck2

Puck2

15-12-2009 om 08:35

Inge?

Wat bedoel je met ontstekingsremmer? Een antibiotica? Zolang niet duidelijk is OF het zich daadwerkelijk ontwikkelt tot een longontsteking is het niet wenselijk om preventief a.b. te geven. En de meeste a.b. werken echt wel sneller dan een een week, vaak zie je binnen een paar dagen al een goede verbetering.
En wanneer je met ontstekingsremmers nsaid of corticosteroiden bedoelt: Jacoline geeft aan dat ze puffers heeft. Dat zijn in veel gevallen cortico's, dus die krijgt haar kind wel.
Jacoline, beterschap, zijn de andere 2 ondertussen weer een beetje opgeknapt?

Jacoline29

Jacoline29

15-12-2009 om 09:53

Inge

dat vraag ik me dus ook af, maar ik heb vandaag om 11:00 weer een afspraak staan,voor mezelf en de jongste en ik neem de middelste mee,ik heb nu een vrouwelijke arts en ga ook haar mening vragen betreft de middelste.Zij is ook diegene die het niet bij jongste vertrouwde en ons doorstuurde.

Jacoline29

Jacoline29

15-12-2009 om 09:57

Puck

Inge bedoeld flixotide,dat krijgt ze dus niet v/d huisarts,alleen maar ventolin(luchtwegverwijderaar),ze heeft een lage bronchitus,ook met 38.5.

Met de andere 2 gaat het aanzienlijk beter nu,vandaag de jongste op controle en de oudste moet maandag as een foto laten maken en dan 28 dec terug.morgen krijgen ze beide de 2e prik mex,kan dat ook even inwerken.middelste heeft hem vorige week al gehad.4 jan gaat oudste weer naar school,dit hebbben we afgesproken,omdat hij een flink jasje uit heeft gedaan.Wel heeft hij deze week het leuke van school.

Puck2

Puck2

15-12-2009 om 10:21

Jacoline

Ok, duidelijk. Als je kind idd verhoging heeft en een lage bronchitis dan lijkt het mij ook logisch dat flixotide of een soortgenoot wordt ingezet. Of verwachten ze dat haar lichaam het zelf wel aan kan. En je dochter die nu ziek is, dat is toch degene die de mex-spuit al gehad heeft vorige week? Kan dat misschien voor haar net de trigger zijn geweest om toch ook ziek te worden? Misschien heeft ze van broer en zus net een staartje mee gekregen, kon ze het nog redelijk zelf aan, maar nu haar immuunsysteem extra aan het werk gezet wordt is het misschien net het duwtje wat ze niet aan kan????
Fijn dat het met de andere 2 in ieder geval weer een stuk beter gaat. En verder beterschap met je nu zieke dochter.

Puck2

Puck2

15-12-2009 om 14:47

Hoe was de afspraak jacoline

Jacoline, ik ben wel benieuwd wat deze arts zei....

Jacoline29

Jacoline29

16-12-2009 om 15:28

Arts

Ik zit vol stress door alle ellende van afgelopen maand,Amber hoest zich nog te pletter en stikt er zowat in,maar de arts onderneemt verder geen acties,ondanks dat ik gisteren bij de vrouwlijke arts ook lichtelijk heb aangedrongen tot ontsteking remmer erbij of foto's.Echter wilt ze niet in de mannelijke arts zijn vaar water zitten heeft overleg gehad,vandaag te horen gekregen,dat hij verder niks doet in de computer stond iets van een acute ontsteking,dat remmers nu geen zin hebben.Zou ze dan toch een ontsteking hebben?ik kan die arts wel even.....hopelijk stuurt hij haar maandag door.

Puck2

Puck2

17-12-2009 om 08:34

Wat balen

Tjonge, wat een inlevingsvermogen hebben ze bij jullie daar. Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. En als 2 kinderen al longontsteking hebben dan ben je lijkt mij extra voorzichtig met de 3e. Maar ja, ik ben geen arts dus heb makkelijk praten. Maar al zouden ze alleen voor jou gemoedsrust een foto maken. Sterkte, ik hoop dat Amber toch vanzelf opknapt en als je het niet vertrouwt gewoon eerder terug dan maandag.

Jacoline29

Jacoline29

17-12-2009 om 12:47

Puck

Als het aan de vrouwarts lag,had ze al foto's gehad,maar omdat ze haar de 1e keer niet gehoord heeft,wist ze ook niet of het beter of slechter ging.Amber is wel fit genoeg gelukkig voor school,maar ja.dat was jasper ook eventjes,morgen heeft ze vrij,dus dat scheelt.en daarna 2 weken vakantie.

Jacoline29

Jacoline29

21-12-2009 om 12:54

En de middelste

Heeft nu ook een kuur van 7 dagen en bedankt dokter.Vanochtend geweest,haar bronchitus die laag zit wordt niet minder,dus krijgt zij ook een kuur .Dat is nummer 3.Hopelijk blijft het bij 1 kuur dit winterseizoen,dan heb ik het achter de rug nog voor dat 2010 begint.

Rafelkap

Rafelkap

21-12-2009 om 14:03

Sterkte

met alledrie! En zorg ook goed voor jezelf!

Puck2

Puck2

21-12-2009 om 15:49

Nee hè!

owww, zou je die dokters soms niet. Zo jammer dat ze niet eerder naar je geluisterd hebben. Hopelijk knapt ook de 3e nu snel op. Ik wist trouwens niet dat longontsteking zo besmettelijk was dat alle 3 de kinderen in 1 gezin er ziek van worden.
En Groentje, waarom zet je die interessante informatie niet hier neer, misschien kunnen meer mensen er hun voordeel mee doen.

Jacoline29

Jacoline29

22-12-2009 om 07:44

Lara

Die kans is vrijwel nihil.Ze zijn nl 11 november alle drie voor de 1e keer ingeent tegen de mex griep,omdat ze in de risicogroep horen.
De kinderarts heeft wel een vermoeden dat de oudste een hele lichte mex griep heeft gehad,nav de inenting,maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen.

Jacoline29

Jacoline29

22-12-2009 om 07:48

Puck2

De dokter zei dat de middelste een bronchitus heeft en geen longontsteking.Longontsteking is zover ik weet niet besmettelijk,ik heb gewoon de pech dat alle drie de kinderen erg gevoelige longen hebben.
De oudste is het ziekst geweest,de middelste en jongste valt op zich erg mee,die waren moe en lusteloos.
Hopelijk heeft mijn dokter nu in de gaten dat hij sneller moet beginnen met behandelen/onderzoek ipv afwachtende houding aan te nemen.Zelf denk ik van wel.

Puck2

Puck2

22-12-2009 om 10:42

Jacoline

Volgens mij begreep ik laatst uit een ander draadje dat er wel degelijk besmettelijke vorman van longontsteking zijn.
Dat de jongste een milde mexicaanse griep heeft gehad van de inenting lijkt mij niet te kunnen. Je kunt als bijwerkingen wel dezelfde verschijnselen krijgen als wanneer je een echte griep doormaakt, maar volgens mij wordt er afgedood virus ingespoten en dat kan dus geen echte griep veroorzaken. Neemt niet weg dat die intenting misschien zo'n aanslag heeft gedaan op zijn immuunsysteem dat ze daardoor vatbaarder waren voor andere virusses en bacteriën en die bronchitis en longontstekingen hebben opgelopen.
In ieder geval flink balen. En let ook op jezelf, ik lees dat jullie in januari een ander huis krijgen. Dat kost ook veel energie dus zorg goed voor jezelf.

Jacoline29

Jacoline29

22-12-2009 om 11:06

Puck 2

Ik ben gewoon nu 2 weken vrij,gaan morgen naar drenthe,even weg en ons laten verwennen.Gelukkig is merendeel al ingepakt.Zelf heb ik last van stress zei de vrouwelijke huisarts.Moet dus idd goed op mezelf passen.Ik kan opgeroepen worden(staat in contract),maar daar zeg ik dan nee op,mochten ze gaan zeuren,meld ik me voor lange tijd ziek en dan vertel ik de bedrijfsarts wat mijn huisarts heeft gezegd.Dan moeten ze ook vervanging regelen.

Toch aan tafel met de dokter

bij al jouw berichtjes lees ik veel onrust en wantrouwen richting je huisarts.

Ik denk echt dat het goed is om om tafel te gaan en e.e.a. uit te spreken.

Een HA kan bijv. afwachtend zijn omdat hij niet te kwistig wil zijn met AB (kans op resistentie, maar ook bijwerkingen, en het is meestal helemaal niet slecht om infecties door te maken voor je eigen weerstand, dus niet gelijk met AB te beginnen), daarnaast is terughoudendheid met het maken van een foto ws ook wel goed gemotiveerd van de HA (veel rontgenstraling is ook niet gezond) dus hij/zij zal een afweging maken of/wanneer een rontgenfoto)

Je snapt de motivatie niet (denk ik), dus ik zou duidelijkheid wensen en niet het continu blijven wantrouwen, dat vreet ook jouw energie (die je beter kunt gebruiken)

Beterschap!

En daarbij

Ik ben het eens met Mien*. Daarbij, en ik ben bang dat ik nu olie op heet vuur ga gooien, snap ik je redenatie ook niet helemaal.
In je berichtjes klink je ontzettend bezorgd en uit je veel wantrouwen richting je huisarts. Je vindt dat hij eerder moet onderzoeken en moet behandelen. Maar tegelijkertijd schrijf je dat de kinderen wel, ook al is het niet volledig, naar school gaan en naar wat ik nu begrijp gaan jullie ook op vakantie. Je oudste was ziek, maar de andere twee 'moe en lusteloos'. Eerlijk gezegd vind ik dat niet met elkaar rijmen; dat je je zo bezorgd maakt maar dat ze wel naar school gaan, niet echt ziek zijn. Waarom maak je je dan zo bezorgd? Ze zijn toch niet echt ziek? Waarom moet de arts dan wel meteen onderzoek doen en behandelen? Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik kan me zo voorstellen dat ik ook geen foto's zou laten maken of ab zou voorschrijven als een kind hoest, maar verder niet ziek is.
Misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in, maar eerlijk gezegd lees ik je berichtjes zo af en toe met verbazing...

Plien

Plien

23-12-2009 om 16:51

Ja, dat verbaast mij ook

Een kind dat zo ziek is en waar ik me zoveel zorgen over maak, ga ik echt niet meeslepen naar de supermarkt en gaat ook niet naar school...

Jacoline29

Jacoline29

23-12-2009 om 17:55

Reacties

Manlief is pas 21:00 thuis, mijn oppas is 3 weken naar de zon.
Oudste en jongste zijn weer beter,maar in overleg met school is er besloten dat oudste pas na de kerstvakantie naar school gaat volledig.Dit omdat hij een behoorlijk jasje heeft uitgedaan.Hij heeft werk thuis gedaan en op eigen tempo. Veel mensen onderschatten een longontsteking, de Ab neemt de ontsteking weg,maar eer je weer 100% fit/oude conditie bent(die voor de ontsteking),dan ben je 1/2 jaar verder.
Middelste had koorts,dat was weer weg en heb haar ook nog extra thuis gehouden zodat ik zeker wist dat ze koorts vrij bleef.De huisarts heeft in 1e instantie eerst ventolin voorgeschreven,heeft ook uitgelegd idd vanwege de straling liever niet foto's.Een bronchitus lost het lichaam vaak zelf op,vandaar dat hij dat uitstelde.Omdat hij geen verbetering hoorde besloot hij toch voor AB,om haar een zetje te geven,omdat het lichaam het zelf niet red op het momenten ook ter voorkoming dat het toch longontsteking zou worden,ook heeft ze nu flixotide erbij.Ze is nl ook bezig met de antistoffen voor de mex griep te maken,dat duurt 3 weken vertelde de assistente
Woon zelf in een buurt met alleen maar oudere mensen en geen mensen met kinderen,dus ik kan moeilijk een 70+ iemand opschepen met 3 vrij drukke kinderen.
Betreft boodschappen.Ik kom nooit bij AH,vandaar dat ik er nooit aan gedacht heb.
Ik had dus even geen keus en ik moet ook aan mezelf denken,manlief kon niet veel vrij meer nemen,dus moesten ze ook mee en die paar dagen drenthe zijn heel goed voor de kinderen,omdat we in de natuur zijn,de bossen ed waar het nu prima vertoeven is met dit weer.
Middelste is woensdag en donderdag gewoon weer naar school geweest,vrijdag was ze vrij.

Nu zitten we in drenthe en je ziet dat een andere omgeving en lucht ze erg goed doen.Ze zijn alle drie weer ontdeugend.Zelf ben ik ook rustiger en heb heerlijk gereden vandaag.

Tja...

eerlijk gezegd snap ik het nog steeds niet... niet zo ziek dat niet naar school kunnen of mee kunnen naar de supermarkt maar een arts die wel meteen door zou moeten pakken...
En in bovenstaand berichtje vertel je duidelijk waarom de arts bij je middelste in eerste instantie niet aan de ab wilde beginnen. Klinkt heel logisch. Ik snap nog steeds niet waarom je je zo verschrikkelijke zorgen maakte en waarom de arts volgens jou anders had moeten handelen.
Je hoeft ook geen verantwoording af te leggen ofzo; zo bedoel ik het ook niet. Ik begrijp die verschrikkelijke bezorgdheid gewoon niet zo.
Al met al wens ik je veel plezier in Drenthe, ik hoop van harte dat het je kinderen goed doet en dat je zelf ook wat rust krijgt en minder gestressed raakt. Ik las net je berichtje in 'gezellig' en volgens mij kun je dat wel gebruiken.

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2009 om 22:32

Nou

heb ik de nodige ervaring met longontsteking en ik ben niet met je eens dat mensen er te licht over denken. Integendeel, de meeste mensen schrikken zich de pest. Waar wél licht over gedacht wordt is het herstel, maar een half jaar: nee, dat herken ik toch niet. Zes tot acht weken duurde het en dan dacht ik: hehe, ik heb mijn kind weer terug.
Overigens: zó ernstig is röntgenstraling nou ook weer niet. Ik zal niet zeggen dat het goed voor je is, maar af en toe een foto maken geeft niets.

Tirza

Jakiro

Jakiro

23-12-2009 om 22:32

Overbezorgd

De toon die hier door Jacolines berichtjes doorkomt, is er eentje van een overbezorgde moeder, die heel snel iets ernstigs vermoed. (op zich niet verkeerd, begrijp me goed, is een teken van "houden van"!)
Tenminste, zo komt het op mij over.
Als het op mij zo overkomt, zal het ook op de huisarts zo overkomen en zal hij/zij dus anders en afwachtender reageren dan dat Jacoline verwacht.
Een longontsteking hoeft niet altijd met AB behandeld te worden, het beste is om het lichaam het zelf op te laten lossen. Het kan overigens ook viraal zijn en dan helpt een AB totaal niet. Vaak wachten ze het een paar dagen af en als het dan alsnog niet overgaat of erger wordt is het waarschijnlijk niet viraal maar bacterieel en komt er een AB in beeld.
Overigens vind ik het (als ervaringsdeskundige met longontsteking kindjes) wel een beetje dramatisch zoals Jacoline het neerzet op dit forum (incluis kaarsjes branden etc.)
Een kaarsje brand je niet voor een kind wat (niet ernstig) ziek is, gewoon naar school gaat, mee gaat met de boodschappen of op vakantie gaat...
Jakiro

Jakiro

Jakiro

23-12-2009 om 22:34

Röntgenstraling

Je kan qua straling beter 10 longfoto's laten maken, dan een vliegreis naar Tenerife, een nieuwbouwhuis betrekken of een weekje wintersport.
Dus inderdaad, zo erg is die Rö-straling niet.
Jakiro

amk

amk

23-12-2009 om 23:10

Omgeving

vooral de omgeving reageert erg heftig hier zodra ik tussen neus en lippen laat vallen dat dochterlief weer eens een longontsteking heeft. Ze denken gelijk dat ze met hoge koorts heel zielig in bed ligt. Nou als je haar dan ziet geloof je niet dat ze een longontsteking heeft. Het wordt meestal geconstateerd op een foto, na eerst te lijken op pseudokroep. We (ha en ik zelf) horen dan geen afwijking van het longgeluid.
Alleen 's nachts hebben we er last van want dan moeten we slapen in de badkamer. Dus voor de zekerheid maar een foto.
Een half jaar herstellen herken ik echt niet. Dochterlief heeft er ongeveer een week last van, terwijl ze vrolijk door huppelt. En de last is dan omdat ik haar 's avonds wakker moet maken om die ab in te nemen. Doen we geen ab zijn we langer bezig dan een week.

Is de ontsteking heftiger met koorts en bijkomende ellende kan ik me voorstellen dat de hersteltijd een stuk langer is. Maar een half jaar? Dan denk ik al aan ziekenhuis opnames etc.

Biene M.

Biene M.

24-12-2009 om 10:04

Röntgenstraling

Van wikipedia: "Röntgenstraling behoort tot de ioniserende stralingssoorten en kan dus in stoffen waar hij op valt chemische reacties teweegbrengen. Als de bestraalde stof levend weefsel is, kan dit leiden tot stralingsschade aan het DNA, en dus tot mutaties, en eventueel tot kanker. Onnodige blootstelling aan enige vorm van ioniserende straling dient dus vermeden te worden."

Heeft dus wel overeenkomst met radioactieve straling.

Jakiro

Jakiro

24-12-2009 om 11:23

Biene m.

Een Thorax gebeurt met 125 kV (soms 100) en gaat dwars door alle weefsels heen, bijna geheel niet schadelijk dus voor je lichaam (zogenaamde hoogenergetische straling).
"Onnodige straling dient dus vermeden te worden"
Waarom doet dan niemand moeilijk over het wonen in een nieuwbouwhuis ? Is dat nodig dan ?
Google maar eens op Radon of op straling +vliegreis en bepaal dan voor jezelf nog eens of een thorax om een longontsteking uit te sluiten en de juiste behandeling te starten écht onnodig is....
Jakiro
Persoonlijk denk ik dat het weekje wintersport onnodiger is dan 10 Thoraxen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.