Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

melanie

melanie

22-12-2010 om 11:28

Verwijderen mirenaspiraal lukt niet!

Afgelopen week bij de gyn geweest voor het verwijderen van de Mirena en dat lukte niet! De draadjes waren 'verdwenen', de echo wees uit dat de spiraal in de baarmoeder zat, maar helaas, de gyn kon er niet bij. Nu mag ik binnenkort naar het ziekenhuis voor een dagopname en wordt de spiraal onder narcose verwijderd, met een hysteroscopie, een soort buis die in je baarmoeder wordt gebracht en waarmee de spiraal verwijderd kan worden. Ik heb nu al dagen buikpijn, vloei vrij veel omdat de gyn zo heeft zitten peuteren rondom de baarmoedermond om de spiraal te vinden. En bedankt! Ik hoef dus geen nieuwe Mirena!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

22-12-2010 om 16:47

Het stelt eigenlijk niks voor...

Jammer dat je gyn zo heeft zitten poeren, was niet nodig. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Na de echo werd er even voorzichtig gekeken, voorzichtig gevoeld, en toen besloten net als bij jou dat ding zo te laten verwijderen.
Het roesje en de ingreep stelde echt niks voor. Om 8 uur zakte ik weg, om half negen zat ik alweer redelijk monter op de rand van mijn bed. Er was meteen een nieuwe geplaatst. Ik heb even gevloeid, dat heb ik altijd de eerste tijd, en een beetje krampgevoel, maar het is peanuts vergeleken met de bloedbaden van vóór de Mirena.

Sterkte, en ik hoop dat het bij jou ook meevalt!

Ilona

Ilona

22-12-2010 om 21:48

Hier hetzelfde meegemaakt

Vorig jaar rond deze tijd heb ik hetzelfde meegemaakt. Touwtjes ook niet meer te vinden (na wroeten huisarts en gyn daarna). Zeer pijnlijke ervaring, de pogingen tot!

Ik was dan ook erg nerveus voor de operatie, en vooral boos dat zoiets normaals bij mij niet zomaar vanzelf eruit ging. Maar, de operatie viel reuze mee, beetje kramp gehad toen ik net wakker was maar daarna niets meer. Let wel op, de eerste 24 uur kun je best nog draaierig zijn van de narcose. Ik ben ook wat langer onder zeil geweest, na een uur en een kwartier kwam in weer bij. Ik had het ontzettend koud (schijnt normaal te zijn bij deze operaties) en kreeg een warmte deken.
Daarna terug op de kamer en na 1,5 uur weer naar huis.
Ik wilde eerst ook geen nieuwe mirena, maar heb het toch gedaan. Het plaatsen viel me enorm tegen, zou nu ervoor kiezen om bij de operatie meteen de nieuwe te laten zetten. En als deze er weer niet goed uitgaat weet ik dat de operatie niets is om me zorgen over te maken.

Sterkte, ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt,
Ilona

melanie

melanie

23-12-2010 om 10:12

Mirena

In welke bijsluiter je ook kijkt of op de officiële website; nergens staat dat dit een risico is! Overal staat dat het verwijderen een eitje is, ook de gyn heeft er niet over gesproken. Even trekken aan het touwtje en klaar. En als je de touwtjes niet meer te voelen zijn, wordt het een martelgang, tenminste dat was 't bij mij wel; nog even doorzetten, even een andere (langere) tang pakken, dan lukt het wel. Na een 20 minuten heb ik de gyn jankend gevraagd op te houden. Daarna is de baarmoedermond verdoofd en nog een keer proberen, collega erbij, ook niet gelukt. Maar het komt dus vaker voor. Natuurlijk vind ik het fijn te lezen dat deze ingreep niet veel voorstelt, maar de gyn waarschuwde mij wel voor mogelijke schade die die buis kan veroorzaken, tot een perforatie van de baarmoeder toe met een mogelijk risico op complete verwijdering van de baarmoeder! En ok, ik snap ook wel dat de kans klein is, maar toch. Hoe groot was de kans op deze ingreep? Ik ben vooral boos, boos omdat ik dit niet vooraf wist, boos omdat ik een dagje naar het ziekenhuis moet, boos omdat ik nu met veel buikpijn rondloop, een rotbehandeling achter de rug heb en gewoon dat ik geen goede voorlichting heb gehad. Nu heb ik geen keus; de spriraal moet eruit en geloof me, er komt geen nieuwe meer in!

ishtar

ishtar

23-12-2010 om 10:44

Hmm

ook bij mij waren de draadjes 'verdwenen' Gelukkig kon de gyn ze nog wel vinden (al was dat behoorlijk pijnlijk, ondanks de dubbele paracetamol die ik (schijterd als ik ben )van te voren had ingenomen) en heeft ze gelijk een nieuwe 'gezet' Maar ik was in de overtuiging dat dit uitzonderlijk was, dat die draadjes weg waren. Als volgende keer de draadjes weer weg zijn (en gelukkig hoef ik pas weer over 4,5 jaar en heb ik eerst nog een uitstrijkje waarbij ik naar de stand van zaken kan informeren)) ga ik er ook maar eens goed over nadenken of ik de overgang maar mirenaloos ga 'uitzitten'

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-12-2010 om 15:04

Hier ook draadjes 'kwijt'

Bij verwijderen van mijn eerste spiraaltje kon de huiarts de draadjes ook niet vinden en ben ik naar de gynaecoloog gegaan. Hij heeft echo-apparaat op mijn buik gezet, zag het spiraaltje zitten en viste 'm er zo uit. Was gelukkig fluitje van een cent. Wat een akelig verhaal Melanie, ik kan mij jouw frustratie wel voorstellen!

Hanne.

Hanne.

23-12-2010 om 22:13

Hier wel in bijsluiter

Gek dat het niet in de bijsluiter van de mirena staat. Ik heb een koperspiraal, maar daar staat het juist wel in (incl de leuke bijwerkingen als vastgroeien in de baarmoederwand)

Heb geen mirena

maar hoef er geloof ik ook geeneen als ik dit allemaal zo lees.

vlinder72

vlinder72

24-12-2010 om 19:20

Geerke, ook geen staafjes in je arm nemen

Neem dan ook niet van die staafjes in je arm (Implanon). Bij mijn collega waren die staafjes ook zoek. Ze zaten nog wel in haar arm maar niet meer vlak onder de huid waar ze ooit geplaatst waren. Het werd uiteindelijk een bloederige graafpartij om die staafjes weer terug te vinden.

Lys Lionne

Lys Lionne

25-12-2010 om 00:00

Wel draadjes, toch veel pijn!

Toevallig vorige week mijn inmiddels 3e mirena laten plaatsen en het was wederom vreselijk pijnlijk. Dusdanig dat ik zelfs even van mijn stokje ging... Schijnt niet ongewoon te zijn trouwens, maar ik vond het weer een nare ervaring en heb nog steeds krampen. Ik heb het ding ook echt alleen maar weer opnieuw genomen omdat het het enigste is wat de enorme maandelijkse bloedingen weet temperen...

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 09:01

Gadverdrie

Brrr, ben ik blij dat mijn man zo galant was de gang naar de uroloog te maken....wat een ellende zeg.

Melanie

Melanie

26-12-2010 om 18:37

Update mirena

Omdat de buikpijn maar aan bleef houden, heeft de ha vrijdag dicloflenac 100 voorgeschreven. Ik gebruikte de Mirena overigens als middel tegen heftige menstruaties, man heeft zich 7 jr geleden laten steriliseren. Toen gyn anticonceptie voorstelde voelde hij zich knap belazerd!
Anyway, morgen ziekenhuis bellen of ik snel terecht kan, dit is geen doen, leuke kerst zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.