Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marina

Marina

29-09-2010 om 18:49

Verzakking

Een jaar geleden heb ik last gehad van een verzakking doordat ik lange tijd veel gehoest heb. Toen dat was verholpen verdween de verzakking ook langzaam maar zeker.
Nu heb ik echter na elke keer sex te hebben gehad flink last van de verzakking. Het gevoel dat de baarmoedermond onderin mijn vagina hangt, het doet erg pijn bij het plassen, ik heb het gevoel dat ik voortdurend heel nodig moet plassen, bah bah bah bah.

Kan ik er zelf iets aan doen om deze klachten te verminderen? Of kan dit alleen met een operatie worden verholpen?
Ben benieuwd naar ervaringen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

29-09-2010 om 20:26

Niet zelf ervaring

Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar volgens mij zijn er ook behandelingen mogelijk zonder direct te opereren. Zo kan je met fysiotherapie het één en ander doen en de huisarts of gyn kan een steunpessarium aanmeten. Gewoon dus even mee naar de huisarts en daar bepalen wat in jouw geval een goede methode is om de klachten te verminderen.

Marina

Marina

29-09-2010 om 20:39

Google

Ik heb eens even flink zitten googlen, het lijkt er serieus op dat de blaas flink verzakt is (die voel/zie ik dus), en misschien ook de baarmoeder.
Elke 10 minuten moet ik plassen, 5 druppels, en dat doet ook nog eens erg pijn (branderig)
Ben benieuwd hoe dat vannacht zal gaan!

Blaasontsteking?

Misschien heb je naast een verzakking nu ook een blaasontsteking? Een verzakte blaas voelt vervelend, zwaar en kan plasproblemen opleveren, maar volgens mij voelt plassen daardoor niet branderig. Ik zou morgen als ik jou was een afspraak maken met de huisartsm (en een verwijzing vragen voor de gyn en/of een bekkenbodemtherapeut) en meteen een plasje inleveren.
Overigens heb je met een blaasverzakking wel verhoogde kans op blaasontsteking. Blijf wel veel drinken en begin evt. met cranberrycapsules, dat helpt veel vrouwen.

Marina

Marina

30-09-2010 om 17:37

Heli

Heli, je hebt helemaal gelijk. Gisterenavond bedacht ik me ook dat dit wel erg veel leek op een blaasontsteking, ik heb de hap gebeld en mijn vragen voorgelegd. Ik mocht meteen komen met wat urine, en ja hoor, naast een ontsteking ook al wat bloed in de urine, dus gelijk begonnen met een kuur.
Het werkt gelukkig vandaag al, de ergste pijn is weg, en ik plas weer iets normaler.
Voor de verzakking moet ik natuurlijk gewoon naar mijn eigen huisarts............bah.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.