Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verzakking: vaker plassen bij kou?

Hallo,
ik heb een vraag. Ik heb een vagina en darm verzakking. Daardoor moet ik vaker naar de w.c. en verlies ik wel eens meer urine. Het is naar, maar nog goed te overzien.
Twee jaar geleden bij gynaecoloog geweest, die wil nog niet opereren omdat je in dat gebied maar beperkt aantal keer kan opereren dus je kan beter wachten tot je ouder bent(grote kans dat het terug komt na operatie)
Ze wilde wel een tft bandje zetten voor stress incontinentie,maar mijn grootste probleem is dat ik vaak moet plassen.

Daarna bekkenbodem therapie gehad. Zij gaf aan dat het al categorie 3 is,dat betekent dat therapie niet zal helpen.

Toch hielp het me iets om bijv. bij niezen beter tegen te kunnen houden.
Maar nu sinds 2 weken moet ik steeds sneller naar de w.c. Ik kan het makkelijk langer ophouden,maar dan moet ik niet gaan niezen of bijv. even moeten rennen voor de bus,want dan plas ik in mijn broek.
Ik vind het vervelend worden.

Kan dit komen door de kou? zo niet, dan denk ik erover om terug naar gynaecoloog te gaan namelijk, dit is niet leuk.
Ik breng de kinderen naar school en als ik dan nog even een boodschapje wil doen moet ik alweer plassen. Ik ga dus niet altijd, dat kan niet. maar dan is de kans groot dat ik het verlies.

wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angie

Angie

19-11-2010 om 17:15

Kou

Ik moet hoe dan ook vaker plassen bij kou, dus kan me indenken dat met een verzakking de problemen dan ook vaker en duidelijker aan het licht komen.

Jammer dat je artsen je afhouden met het idee dat je beter ouder kunt zijn voor opereren. Nu ben je nog jong en zou je actief moeten zijn, moet je nog met je kinderen dingen doen en achter ze aan rennen, werken enzo.....juist nu kun je ongemakken er slecht bij hebben, toch? Als de kwaliteit van leven er onder te leiden heeft, dan zou ik zelf toch even op een afstandje kijken naar mezelf en me afvragen: zou ik een ander vertellen om toch maar te laten opereren?

Sterkte met de kou,

Angie

annemir

annemir

19-11-2010 om 18:11 Topicstarter

Mmmm

mmmm ja angie dat is zo. ik moest zelf ook aangeven hoeveel last ik had. sowieso moest ik verplicht eerst de bekkenbodemcursus doen om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Het schijnt een zware ingreep te zijn, dat is ook geen pretje met 3 kinderen.
ziezo, dat klinkt wel heel positief. maar dat is wat de dokter ook aangaf. daar kunnen ze iets tegen doen, tegen het verliezen. maar de kans dat het lukt is klein.
het gaat mij erom dat ik het zo irritant vind dat ik vaak naar de wc moet.

misschien toch maar weer eens terug...

annemir

annemir

19-11-2010 om 18:37 Topicstarter

Waarom geen operatie

ik herrinner me weer waarom ze geen operatie wilden oden:
ik heb geen pijn, niet in mijn rug en geen zwaar gevoel zeg maar.
het is bij mij alleen de urineklachten. vandaar dat ze wilden wachten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.