Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verzorging met handschoenen

Wie van jullie draagt handschoenen tijdens het verzorgen van je kind.

Is het een autocorrectie foutje? Bedoel je misschien je konijn? 

En om antwoord te geven op je vraag, nee altijd met blote handen gedaan. De kattenbak ten tijde van zwangerschap wel voor de zekerheid met handschoenen gedaan. 

Daanvh

Daanvh

21-11-2021 om 21:56 Topicstarter

Wie van jullie draagt wegwerp handschoentjes tijdens het verzorgen van je kind bijv. Wassen of Luier verschonen

wil je dat zelf gaan gebruiken? Waarom wil je dat weten?

 

Daanvh

Daanvh

21-11-2021 om 22:10 Topicstarter

Plantenbak schreef op 21-11-2021 om 21:59:

wil je dat zelf gaan gebruiken? Waarom wil je dat weten?

Ja, wil het zelf gaan gebruiken maar heb er zelf geen ervaring mee of het nodig is.

Ik heb een kind met autisme van 14 jaar oud.

De reden waarom ik handschoenen wil dragen is omdat het best veel handelingen zijn zoals:

Luier verschonen

Helpen douchen

Tanden na poetsen

Helpen aankleden/uitkleden

Billen afvegen






Als het je eigen kind is zou ik het gebruik an handschoenen sterk afraden. Eigenlijk ook als het niet je eigen kind zou zijn. 

Nee nooit gedaan. Ik ben niet vies van mijn eigen kind. Waste natuurlijk wel mijn handen na het afvegen van poepbillen en het verschonen van luiers.
Kind is inmiddels 6,5 en kan alles zelf. Maar in jouw geval is je kind veel ouder en met een ontwikkelingsachterstand. Is jouw kind in staat om daar zelf iets van te vinden of het fijn is als jij handschoenen draagt? Het voelt natuurlijk heel anders dan huid.
En waarom overweeg je het? Je hebt het 14 jaar zonder gedaan dus waarom zou dat nu niet meer kunnen?

Ik denk niet dat het nodig is zolang je altijd goed je handen wast na het verzorgen van je kind. Het lijkt mij ook niet prettig werken om luiers te verschonen met handschoenen aan, maar het went misschien wel. Als het voor je eigen gevoel is zou je het kunnen proberen natuurlijk. Ik zou het dan inderdaad doen met luier verschonen en billen afvegen. De overige handelingen niet. 
Wat maakt dat je dit nu overweegt? Heeft dat met de huidige tijd te maken? 
Zou je kind het merken/er last van hebben als je met handschoenen gaat werken?
Verder wil ik even tegen je zeggen dat ik bewondering voor je heb hoor. De zorg voor een kind met autisme en een zodanige beperking zal behoorlijk pittig zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.