Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

04-12-2010 om 10:36

Visolie capsules alleen maar positief of niet?

Mijn vriendin gebruikt visolie capsules voor haar kinderen,ze hebben mij wel eens telefonisch benaderd,maar ik had hier geen interesse in,maar
mijn vriendin zegt dat het gewoon erg goed is,is dat ook zo en hebben er meerdere ervaring mee,en is er nog verschil met capsules of andere tabletten ofzo?
Want mijn vriendin zei dat het bij de apotheek een stuk
duurder was als bij de drogist!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-12-2010 om 11:50

Onzin

De werkzaamheid van visoliecapsules is nog nooit echt goed aangetoond.

Tirza

Puck

Puck

04-12-2010 om 13:13

Sterker nog

Ooit eens blijven hangen uit een onderzoek van Radar, Kassa of zoiets.
Het schijnt dat de verhouding tussen omega 3, 6 en 9 ook belangrijk is en die zit in niet de goede verhoudingen in die pillen. Gecombineerd met wat je in de voeding binnenkrijgt krijg je dan een onbalans in die omega's die juist nadelig zou kunnen werken.

Guinevere

Guinevere

04-12-2010 om 13:56

Verse vis

Als je gewoon 1 of 2 keer in de week vette vis op tafel zet ben je volgens mij beter af. En nog lekkerder ook. Begrijp ik nou goed dat je vriendin jou die capsules probeert te verkopen, of lees ik het verkeerd?

Kari1

Kari1

04-12-2010 om 15:28

Visolie

is net een van de weinige supplementen waarvan het nut zo langzamerhand wél is aangetoond. Je hebt geen visoliesupplement nodig als je een paar keer per week vette vis op het menu zet. Zit dat er niet in dan kun je visoliecapsules gebruiken. Maar dan wel de goeie idd, het gaat om de DHA en EPA. Een willekeurige omega 3, 6, 9 mix doet het niet.
Kari

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2010 om 15:36

Welke vis?

En welke vis is dan goed in dit verband?

Ooievaar

Ooievaar

04-12-2010 om 17:34

Katan

heeft meen ik net verwezen naar een recente studie waarin het nut van visolie weer ernstig in twijfel wordt getrokken.

Guinevere

Guinevere

05-12-2010 om 15:16

Vis

Fiorucci, zalm is een lekkere vette vis. Verder haring, makreel, en in mindere mate tonijn. Uit blik mag ook natuurlijk. Kijk ook hier: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-herkomst/voedingsmiddelen/vis/wat-zit-er-in-vis.aspx

Zelazny, voor de zekerheid geef ik mijn ongeconcentreerde zoon toch maar 1 a 2 keer in de week een flinke portie zalm of makreel. Je weet maar nooit. Die capsules heb ik me ook een keer laten aansmeren, maar die waren zo vies dat we ze hebben weggegooid. De zalm smaakt een stuk beter.

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 15:42

Guinevere

Dankje, ik ga het toch wat vaker op het menu zetten, baat het niet....

ishtar

ishtar

06-12-2010 om 10:18

Veel verschil

in capsules:
oudste slikt de capsules van 'el mare voor het kind' (met citroensmaak) hij laat nauwelijks/geen boeren, ook geen citroenige
middelste had capsules ('parels') van lucovitaal (met tuttifruttismaak, die vond ik ook vies) en ik heb me idd een keer een proefpakketje van Flinndale laten aansmeren, en dat was heeeel vies. Liep de hele dag met braakneigingen (griezel)

Ja positief

Hier met kinderen en mijzelf werkt het heel goed. Man wil uerbhaupt niets gezonds innemen dus geen idee. Hier merk je pas na een paar weken langzaam een verandering: meer concentratie, de pieken van gedrag zijn er af, beter slapen, doorslapen etc.. meer ontspannen. Als ik het een paar weken vergeet, dan verdwijnt dat alles snel. Zelfs oude oppas en huisarts zien het verschil bij onze kinderen. Ik onderschrijf dat wat wordt gezegd over de verhoudingen tussen bepaalde olie.. gelukkig heb ik een huisarts die dat al had uitgezocht en mij een bepaald merk kon aanraden (ze gebruikt het zelf ook voor haar kind).

Ik wil niet meer zonder, nooit. Zorg dat er altijd een flinke voorraad is. Het effect van visolie bij ons, heeft mij verrast want ik geloofde er eerst niet in.

Succes met je afweging.

Fiorucci

Fiorucci

10-12-2010 om 09:25

Judith

Welk merk is dat dan?

Advies ha

Orthica, fish twist.. ik doe het in (volle) chocolademelk, niet teveel choco want anders gaat het niet op. En liefst in de ochtend want ik merk dat ze er de nacht na inname onrustig(er) van slapen. Niet goedkoop btw. Maar misschien hebben anderen ervaring met andere merken. Ik ben hier tevreden over.

Fiorucci

Fiorucci

11-12-2010 om 07:36

Judith

Dankje.

Fiorucci

Fiorucci: graag gedaan. Ik ben benieuwd of jij over een paar weken net zo'n effect hebt als wij hier. Laat even weten

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2010 om 07:40

Judith

Ik wacht het even af eerst, zoonlief mag in januari naar de kinderarts op vermoeden van ADD, ik wacht dat consult even af.

Guinevere

Guinevere

20-12-2010 om 20:51

Toeval of niet

Toeval of niet, sinds wij zoon nu echt regelmatig vette vis te eten geven, is hij ongelooflijk veel rustiger geworden. Gemiddeld krijgt hij nu 1,5 portie per week, sinds een week of 4. Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen. Of misschien barst zijn bommetje morgen toch weer, wie zal het zeggen.

kaboutertje

kaboutertje

24-12-2010 om 00:21

Zit er over te denken!!!...

hallo!...

ik zit er ook aan te denken over de visolie capsules..voor mijn zoontje..
weet iemand van af hoe oud dat mag want mijn zoontje is 2enhalfjaar
is erg druk...
en welke de beste is en hoe duur en welke winkel???....
ik wil het wel gaan proberen ik heb heel veel goeie verhalen gehoord ...dat het kan helpen bij kinderen met druk gedrag.....

BAAT HET NIET DAN SCHAADT HET NIET....TOCH???....

Groetjes kaboutertje

Zie eerder in dit draadje

voor je vraag betreft merk.. ja het is wel duur maar het enige dat hier in elk geval zoden aan de dijk zet: verhoudingen van bepaalde olies zijn essentieel. Ik gebruikte zelf visolie van de Hema maar ik ga ook overstappen op Orthica. Via (internet-)drogisterijen en apotheken te krijgen.

Volgens mij mag dit al vanaf baby aan maar vraag voor de zekerheid toch nog even aan je huisarts.

mari39

mari39

24-12-2010 om 09:32

Baat het niet, schaadt het niet?

Is dat zo? Ik zat laatst bij de psych voor medicatie van oudste en we hadden het daar ook over. Ik begreep van hem dat er naar de lange termijn effecten van oa visolie nog geen onderzoeken waren gedaan en dat ouders er min of meer vanuit gaan dat, omdat het natuurlijke medicatie is, het onschadelijk zou zijn. En dat hoeft niet zo te zijn, zie oa draadje hieronder. En we dachten dat ook heel lang van levertraan, totdat bleek dat daardoor leververgiftigingen optraden. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, ik heb het zelf ook aan zoon gegeven (en nog meer alternatieve medicatie zonder resultaat overigens), maar ik zou het zeker overleggen met huisarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.