Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Visuele migraine

Ik lijk iets te hebben dat visuele migraine heet.
Ik heb het nu 2 keer gehad: een soort caleidoscoopeffect in het centrum van je gezichtsveld, dat langzaam uitbreidt in een cirkelvorm en dan steeds wijder wordt en dan verdwijnt. Wie heeft dit ook en wat doe je eraan?
Ik had het laatst toen ik eigenlijk met de auto moest rijden, maar dat durfde ik toen niet. Is er iets waardoor het sneller wegtrekt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

30-10-2010 om 23:31

Ik heb het gelukkig niet heel vaak, een keer in de twee jaar ongeveer, want het is wel heel vervelend. Ik kan dan alleen een soort van golven zien en autorijden kan dus echt niet meer. Het duurt ongeveer twintig minuten en gaat weg als ik rustig ga zitten met mijn ogen dicht.

Karin*

Karin*

30-10-2010 om 23:43 Topicstarter

Geen hoofdpijn

Ik heb geen hoofdpijn erna, gek genoeg. Migraine met hoofdpijn zit wel in de familie.

Fiorucci

Fiorucci

31-10-2010 om 07:18

Geen hoofdpijn?

Wat fijn dat je daarna geen zware hoofdpijn krijgt, voor mij was vroeger die visuele migraine reden om gelijk pillen te zoeken en te maken dat ik thuis kwam!
Voor zover ik weet is er niks om deze verschijnselen te verkorten,even uitzitten dus.
Groetjes, Fiorucci

Rust

Ik heb het ook, gelukkig inderdaad zonder hoofdpijn. Het komt op bij stress en als ik te lang achter de computer heb gezeten. Even een half uurtje ontspannen met de ogen dicht, liefst in een donkere kamer of met iets over je ogen, dan verdwijnt het het snelst.

Karin*

Karin*

31-10-2010 om 12:07 Topicstarter

Vermoeidheid

Vermoeidheid heeft er bij mij inderdaad mee temaken. Helaas komt het soms als je niet de tijd hebt om een half uur te wachten, dan is het erg lastig.
De eerste keer schrok ik er erg van trouwens, ik dacht dat ik iets met mijn ogen had.

joep

joep

31-10-2010 om 21:55

Jaren geleden

heb ik het ook een poosje gehad, ook zonder hoofdpijn bij mij was het de combinatie van pil, roken en stress. Ik weet niet in hoeverre deze factoren op jou betrekking hebben.

mopperkont

mopperkont

01-11-2010 om 14:46

Ik ook

Ik heb het ook heel af en toe. De eerste keer dacht ik dat ik een beroerte of iets had. Het begint bij mij met het "zien" van blinde vlekken en daarna beginnen dingen te draaien aan de randen van m'n gezichtsveld. Ook kan ik niet meer op woorden komen. Het is echt heel eng. Als ik dat nu herken moet ik zo snel mogelijk met een neurofen in een donkere kamer anders krijg ik zulke achterlijke hoofdpijn dat ik mijn voet zachtjes moet neerzetten als ik loop omdat het anders te erg doordreunt. Bij mij heeft het niet met stress te maken.

Fiorucci

Fiorucci

01-11-2010 om 15:17

Mopperkont

Dan is het bij jou dus de aankondiging dat er migraine aankomt, aura wordt het genoemd. ik heb het ooit een keer gehad in combi met een arm wat niet meer wilde meewerken, uitval dus. Dat was gelukkig maar een keer, maar ik heb wel dove plekken in mijn gezicht en een hand die 'raar' voelt.

makay

makay

01-11-2010 om 19:20

Ik ook

Bij mij begint het ook met een flikkerende vlek wat steeds groter wordt en na een minuut of 20 lijkt het of ik onder water aan het kijken ben. Soms wel soms geen hoofdpijn. De laatste paar keer merk ik dat ik na zo'n "aanval" heel moe en slaperig ben. De aanvallen komen totaal onverwacht, geen peil op te trekken, soms 2 keer per dag en soms maanden niet.

Een hele tijd geleden was ik bij een osteopaat ivm val op stuitje, terwijl hij mijn stuit aan het masseren was kreeg ik prompt weer zo'n aanval, waarop hij meteen stopte met masseren en de aura in zijn geheel verdween. Volgens hem had het daar mee te maken, heel veel klachten zouden vanuit de stuit komen.

Makay

Karin*

Karin*

01-11-2010 om 21:42 Topicstarter

Geen roken of pil

en de laatste keer was op vakantie, dus ook niet echt stress. Kaartlezen ging toen wel erg lastig. Gelukkig tot nu toe (nog) geen hoofdpijn erna
Maar ik begrijp dat je niets kan doen om de tijd te bekorten helaas?

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 07:46

Klopt karin

vziw is er niks om die periode te verkorten.

Karin*

Karin*

02-11-2010 om 20:58 Topicstarter

Jammer

Heel jammer, want het is zo lastig om in het centrum van je gezichtsveld een tijdje niets te zien. Maar ik mag me geloof ik nog gelukkig prijzen dat ik er geen megahoofdpijn achteraan krijg..

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 07:03

Ik weet het

Het is ook heel vervelend, en eng de eerste keer als je niet weet wat het is. Ik wist het toen gelukkig wel, ik stam uit een migrainefamilie.

Fraz

Fraz

03-11-2010 om 23:25

Herkenbaar oogmigraine

heb hier ook af en toe last van. Soms twee keer in een week en dan weer een heel jaar niet. Lijkt net of je door een stukje glas of water kijkt. Heb daarna geen hoofdpijn maar wel een moe/dof hoofd. Duurt 15-20 minuten en is dan weer weg. Heel vervelend maar niks aan te doen.

Maxime.M

Maxime.M

04-11-2010 om 12:38

Hee

ik heb dat ook wel eens, wist niet dat het migraine was. Het zijn bij mij inderdaad hoekige schitteringen net buiten mijn zichtsveld. (geen pijn ofzo) Heel irritant eigenlijk, ik heb het iets van 3 keer per jaar maar ofzo. Ik denk dat het een half uurtje tot een uur duurt en ik blijf eigenlijk gewoon doorgaan met mijn bezigheden.

Fraz

Fraz

04-11-2010 om 19:42

Trouwens

het soms maar een oog of het begint met een oog en daarna pas de het tweede en ik kan dan niets lezen want de letters verspringen halverwege een letter. Dus verder werken op de computer zit er niet echt in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.