Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ineke P.

Ineke P.

03-10-2010 om 11:23

Vitaminen slikken nodig? en wat is het effekt?

IK ben gewoon benieuwd: Als je vitaminen gaat slikken, merk je daar dan ook effect van en na hoeveel tijd?
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Er zijn namelijk mensen die mij adviseren vitaminen te slikken omdat ik volgens hen geen volwaardig voedingspatroon heb, ik eet geen vlees en vis en zuivel.(ik eet wel ei.) Maar ik voel me niet ongezond. Hoe weet je nu of vitaminen slikken effekt heeft of hoe test je zoiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vitamines

Het is afhankelijk waar je een tekort aan hebt. Van een tekort aan IJzer kan je continu moe zijn.. wat sneller buiten adem, bleekjes eruit zien. Enige manier om het te testen is door ze te slikken, 2 weken lang en na te gaan of je je beter voelt. Of je gaat volgens het boekje eten. Ik nam voorheen ook vitaminepreparaten, nooit langer dan een week of 2, om alles aan te vullen. Ik gebruik nu wat anders, wat ik veel prettiger vind en mi beter voor mij werkt. Ik heb toch het idee dat vitamines op natuurlijke wijze verkregen beter werken dan fabrieksvitamines. Maar ik wil mn lijf niet te lui maken door alleen maar vitamines in pilvorm te slikken. Dus dat doe ik een paar weken en daarna moet mn lijf het weer uit de voeding halen.

Tinus_p

Tinus_p

03-10-2010 om 16:15

Bangmakerij

Ineke:
Er zijn namelijk mensen die mij adviseren vitaminen te slikken omdat ik volgens hen geen volwaardig voedingspatroon heb, ik eet geen vlees en vis en zuivel.(ik eet wel ei.)"
Bangmakerij.

Marie-Louise

Marie-Louise

03-10-2010 om 18:07

Hmmm

of jij echt vitamines nodig hebt is van afstand moeilijk te beoordelen. Geen vlees of zuivel eten betekent niet per definitie dat je geen volwaardig voedingspatroon hebt. Als je geen vlees of zuivel eet, moet je je eiwitten en calcium en misschien ook nog wel andere voedingsstoffen op een andere manier halen. Dat kan ook uit andere producten. Lijkt me in principe zelfs beter dan vitaminetabletten. Volgens mij is het namelijk niet de bedoeling dat je vitaminetabletten gebruikt omdat je geen volwaardig voedingspatroon hebt.
Wat betreft mijzelf: hoewel ik volgens mij een redelijk goed voedingspatroon heb, gebruik al jaren gravitamon. Ook als ik niet zwanger ben, het wil worden of borstvoeding geef. Ik merk dat het me goed doet. Sinds die tijd heb ik een fatsoenlijk hb en ook nagels die niet meteen afbreken. Ik merk meteen effect als ik stop en dat doe ik dus ook niet meer te lang...
Groet,
Marie-Louise

Ineke P.

Ineke P.

04-10-2010 om 07:03

Yes

Tinus: dat denk ik dus ook, bangmakerij.
en ook Judith en ook Marie-Louise bedankt.Effekt zou dus snel merkbaar moeten zijn. Nou, mocht ik nog klachten krijgen kan ik dus altijd nog beginnen met vitaminen, dan zou het leed snel verholpen moeten zijn. Voorlopig ga ik dus nog even lekker op de zelfde voet verder.
Hartelijk bedankt voor jullie reakties

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.