Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vleesboom

Hoi,

ik heb een links een vleesboom in mijn baarmoeder.1,5 jaar geleden was die 3 cm nu heb ik de laatste tijd veel pijn in mijn lies en als het geen pijn doet dan voel ik constant een druk in mijn onderbuik.Volgende week moet ik sowieso op controle bij de gyn dus ik zal het dan wel horen.Maar ik vrees dat hij er niks zal aan doen omdat het geen invloed heeft op mijn menstruatie en het is ook niet zo dat de pijn ondraaglijk is.Het is gewoon niet aangenaam en ik wil wel dat er iets aan gedaan word.Maar ik wil niet kleinzerig overkomen.Iemand van jullie ervaring hiermee…

Willen ze er pas wat aan doen als de pijn ondragelijk is? Dat zou toch van de zotte zijn!  Zo te lezen een mannelijke gynaecoloog. Als het mij zou betreffen zou ik eisen dat er wat aan gedaan wordt, het hoort er niet en ik heb er klachten van!

(Soms word ik kriegel van mannen die beslissen over de klachten bij een vrouw en ze bagatelliseren. Als ze het zelf hadden was er al wat aan gebeurt!!)

Fourtyfour schreef op 16-02-2024 om 06:38:

Willen ze er pas wat aan doen als de pijn ondragelijk is? Dat zou toch van de zotte zijn! Zo te lezen een mannelijke gynaecoloog. Als het mij zou betreffen zou ik eisen dat er wat aan gedaan wordt, het hoort er niet en ik heb er klachten van!

(Soms word ik kriegel van mannen die beslissen over de klachten bij een vrouw en ze bagatelliseren. Als ze het zelf hadden was er al wat aan gebeurt!!)

1,5 Jaar geleden waren er geen of iig veel minder klachten en nu wel, dus het is niet raar om dat nu bij de gyn te melden zodat hij een behandeling kan bespreken/voorstellen. 

To: je bent niet kleinzerig. Vertel hem hoe het nu is en vraag wat er gedaan kan worden tegen je klachten. Ik heb zelf een mannelijke gyn en die bagatelliseert niets. Dat bestaat ook hoor, maar ik ken ze niet allemaal natuurlijk  

Fourtyfour schreef op 16-02-2024 om 06:38:

Willen ze er pas wat aan doen als de pijn ondragelijk is? Dat zou toch van de zotte zijn! Zo te lezen een mannelijke gynaecoloog. Als het mij zou betreffen zou ik eisen dat er wat aan gedaan wordt, het hoort er niet en ik heb er klachten van!

(Soms word ik kriegel van mannen die beslissen over de klachten bij een vrouw en ze bagatelliseren. Als ze het zelf hadden was er al wat aan gebeurt!!)

Dat staat er toch niet? Dat is een aanname die TO doet. Ze heeft nu klachten en dat zal de gynaecoloog gewoon onderzoeken. Het is daarnaast ook niet gezegd dat de huidige klachten per definitie van de vleesboom komen. Dat kan, maar het kan ook iets anders zijn. Dus gewoon bespreken en niet meteen in "de hoogste boom met eisen"🙂

Ik heb al jaren een vleesboom maar die groeit niet. Dus wat dat betreft geen ervaring. 
Als je bij de gynaecoloog bent gewoon zo duidelijk mogelijk je klachten omschrijven. Tijdens een echo zal er vast al veel duidelijk worden. 

Je bent niet kleinzerig. Je moet op controle en je hebt  klachten. Daar is de controle toch voor? een man of vrouw lijkt me in dit geval niets uitmaken. Ik heb nooit een vleesboom gehad en begrijp evengoed jouw klachten wel. Die pijn gaat niet zomaar weer weg en moet onderzocht worden. 

Fourtyfour schreef op 16-02-2024 om 06:38:

Willen ze er pas wat aan doen als de pijn ondragelijk is? Dat zou toch van de zotte zijn! Zo te lezen een mannelijke gynaecoloog. Als het mij zou betreffen zou ik eisen dat er wat aan gedaan wordt, het hoort er niet en ik heb er klachten van!

(Soms word ik kriegel van mannen die beslissen over de klachten bij een vrouw en ze bagatelliseren. Als ze het zelf hadden was er al wat aan gebeurt!!)

Ik heb juist een andersom ervaring, de vrouwelijke gynaecoloog nam mijn klachten niet serieus, terwijl de mannelijke gynaecoloog me, bij een second opinion, gelukkig wel serieus nam en mijn probleem wou en kon verhelpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.