Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Depri

Depri

16-06-2020 om 21:34

Voel me geleefd

Veel zit me tegen. Ik doe echt mijn best maar het gaat gewoon elke keer weer niet.
Ik zoek een baan, heb geen relatie en voel me moe.
Ik moet een baan vinden maar heb er gewoon de energie niet voor. Doe het wel, lach dan weer, en praat, maar ben zo verdrietig als het niks wordt. En voel me zo moe, futloos.
Ok ik slaap slecht maar overdag ben ik soms zo moe. Als ik een stuk loop ben ik kapot en als ik stil sta te lang moet ik gewoon zitten.

Ik wil alles graag en mensen begrijpen niet waarom ik het niet heb. Klinkt raar.
Ik ben volgens anderen een goede partij voor een man. En qua werk heb ik een hoge opleiding.

Maar doordat alles tegenzit en ik er zoveel moeite voor moet doen, daar wordt ik zo moe en verdrietig van. Ik wil en moet heel veel maar het kost me zoveel energie. Dat het niet lukt mijn dromen en toekomstplannen doen me veel verdriet.

Herkenbaar of tips.

Tango

Tango

16-06-2020 om 22:40

Huisarts

Ik zou misschien toch eerst eens naar de huisarts gaan. Medische oorzaak uitsluiten van de vermoeidheid etc. Natuurlijk kan je moe worden van tegenslagen, maar zo moe als je hier omschrijft lijkt me toch niet.
Als het niet iets medisch is kan de huisarts je misschien ook doorverwijzen naar een psycholoog o.i.d. waar je je verhaal kwijt kan en misschien wat meer zelfvertrouwen kan krijgen.

Carlijn

Carlijn

16-06-2020 om 23:00

Paar tips

Inderdaad naar huisarts.
En gesprekken voeren, evt gratis ondersteuner bij de huisarts (vond ik heel fijn toen ik het nodig had).

Paar tips die altijd goed zijn als je neigt naar depressiviteit (of ter voorkoming daarvan):
- elke dag naar buiten voor frisse lucht en beweging. Evt als je moe bent in twee kleinere stukjes knippen
- elke dag op het eind tenminste drie dingen opschrijven waar je dankbaar voor bent. Leer kijken naar wat goed gaat en fijn is om de focus af te halen van ‘alles’ wat niet goed gaat
- bedenk elke ochtend iets kleins of groots waar je tevreden over of trots op bent bij jezelf
- eet en drink je gezond? Let goed op groenten en fruit en eet niet te veel ongezonde dingen
- lees Zelfcompassie van Kristin Neff (boodschap: wees lief voor jezelf), fijn en goed boek
- bedenk waar je blij van wordt en energie van krijgt (telefoontje met een vriendin?) en probeer dat regelmatig te doen.

Als je donker ziet en voelt, zorg dan voor meer licht/vrolijkheid in je leven.

En bij negatieve gedachten of angsten, bedenk: ook deze gedachte gaat weer voorbij. Dus neem ze niet te serieus.

Sterkte en dikke knuffel.

B12 en schildklier

Zijn je B12 en schildklier waardes gecheckt? Ik voelde me indertijd 104 jaar oud. Kapot was ik. En dat bleek te komen door tekort aan B12 en trage schildklier. Heeft wel een flink aantal jaar geduurd voordat ik weer een beetje functioneerde.

Maar daarnaast, het leven kan ook gewoon zwaar zijn. De een heeft veel talent voor muziek of sport of voor 'leven', en de ander kan het wel eens totaal ontbreken aan talent daarvoor. Dat blijft lastig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.