Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oregano

oregano

08-01-2011 om 14:23

Voel me zo rot, is dit nou nog pms of toch de overgang en wat kan ik zelf doen?

Ik voel me de laatste tijd zo hypergevoelig, wat paniekerig, zie overal beren op de weg,voel me vaak schuldig, schrik van elk onverwacht geluid etc. Nu ben ik altijd al een emotioneel type geweest en heb ik er in de loop der jaren steeds beter mee leren omgaan. Ik geniet ook wel van dingen, heb nog steeds humor,geniet van de humor van anderen, vind het fijn samen met mijn vriend of dochter leuke dingen te doen etc, dus het niet helemaal diepe ellende.
Maar nu moet morgen mijn menstruatie weer beginnen ( nog steeds regelmatig, rond de 28 dagen) en ik merk de laatste maanden dat de dagen ervoor er bijna geen rem meer zit op mijn gepieker en mijn melancholieke stemming.
Ik voel me dan zo rot van binnen en ik weet niet wat ik eraan kan doen..Zou het toch de overgang kunnen zijn? Ik kan me niet herinneren dat dit eerder zo heftig was qua stemming.
Wie herkent dit of heeft tips,
bedankt!
oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-01-2011 om 16:33

Oregano

Ik merk zelf dat ik ook wat meer last heb van pms nu de overgang nadert. Mijn cyclus is onregelmatiger, meer gezweet 'snachts etc. Maar ik heb wel veel baat bij teunisbloemolie, dat scheelt echt enorm, zeker in de laatste week voor ik ongesteld wordt.

oregano

oregano

08-01-2011 om 16:46

Fiorucci ,

Bedoel je die teunisbloemolie capsules? Die heb ik vd Etos, maar potje is leeg en ik vergeet ze als ik me weer ok voel. Ga ze opnieuw kopen.
Ennuh...over dat zweten 's nachts...Tijdje geleden had ik een draadje gestart over de hoeveelheid dekbedden die ik inmiddels heb aangeschaft, en dat ze zo zweterig zijn, hahahaha, nooit de link gelegd, dat zou natuurlijk een goede verklaring zijn...Heb mijn nieuwe 4 seizoenen dekbed vorige week meegegeven aan mijn vriend (waar ook de rest op zolder ligt)en ik heb nu de zijne

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2011 om 18:14

Oregano

Dat had ik ook een tijdje terug, en nu is alles weer gewoon eigenlijk. Ik dacht echt: Daar gaat ie, hop, de overgang in, maar nee dus... Raar hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.