Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-10-2009 om 21:32

Voet geblesseerd

Eind van de middag was ik met zoonlief aan het voetballen (op m'n hakken, het was een spontaan potje) toen ik al rennend uitgleed en op de buitenkant van mijn linkervoet belandde. Die voet doet nu ontzettende pijn en de buitenkant (onder waar de kleine teen zit) is blauwig en dik. Ik vermoed dat ik hem in ieder geval zwaar gekneusd heb danwel erger. Ik kan er niet op staan of mee lopen. Ik heb hem nu stevig ingetaped en een pijnstiller genomen want het probleem is dat ik niet in staat ben om naar de ha post ofzo te gaan. Ik heb geen auto en ken verder niemand met een auto. Daarnaast kan ik zoonlief van 8 natuurlijk niet alleen thuis laten. Zou het veel uitmaken als ik pas morgen naar mijn voet zou laten kijken als ik iemand kan vinden om me te rijden? Iemand nog goede adviezen? Bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Koelen!

Mijn moeder zwachtelde vroeger altijd onze verstuikte enkels in met natte, witte watten, dit koelt en helpt dus tegen de zwelling en het zere voetje hooghouden.

Ook voor het naar bed gaan vooral koelen (dus nieuwe natte watten (of washand/handdoekje)erom), voor het lopen (hinkelen) is stevigheid misschien handiger, maar het koelen hielp altijd flink

Sterkte en welterusten!

Tink

Tink

18-10-2009 om 23:52

Klinkt als

... middenvoetsbeentje gebroken of gekneusd. Mijn zoon had vorige week precies hetzelfde en zit nu voor 4 weken in het gips, bij hem was het 4e middenvoetsbeentje gebroken. Inmiddels doet het geen pijn meer en is hij al behoorlijk behendig met het gipsen pootje. Hier gebeurde het ook op zondag en we zijn er maandag mee naar de HA gegaan. Was geen probleem.

Sterkte ermee!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2009 om 10:13

Update

Dank voor de adviezen! Ik heb het pootje gisteravond zoveel mogelijk rust gegund (voorzover dat kan met een jochie van 8 thuis. Daarna heb ik hem voor het slapen gaan nog even gekoeld. Zelfs met 2 paracetamol nauwelijks geslapen van die rotpijn; echt zo'n misselijkmakende zeurende pijn. Vanmorgen de waarnemende ha gebeld en die komt straks even langs. Voet is opgezwollen, en rood en blauw. Dat ie gekneusd is lijkt me duidelijk; of er iets gebroken is zal neem ik aan alleen met een foto duidelijk worden. Ik hoop dat ik in ieder geval krukken krijg want dan ben ik tenminste nog wat mobiel. Dat wordt nog een handig weekje herfstvakantie ...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2009 om 16:03

Toch gebroken

Yep, hij is toch gebroken. Het vijfde middenvoetsbeentje is aan de basis gebroken. Gelukkig staat het mooi recht maar voor de zekerheid heb ik wel gips gekregen zodat het ook mooi recht blijft staan. Ben nu wel vier weken zoet met gips en wat is dat lopen met krukken vermoeiend... Moet nu dingen gaan regelen als het ophalen en brengen van zoonlief van en naar de naschoolse, sport etc. Tja zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje Als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen. Hoe doe je dat trouwens met douchen vraag ik me nu af????

Fatima

Fatima

19-10-2009 om 17:16

Klein hoekje?

Hoezo een klein hoekje? Je gaat toch niet voetballen op hakken?

Je hebt speciale douchezakken bij de apotheek of thuiszorgwinkel maar een vuilniszak wil ook nog wel eens helpen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2009 om 18:07

Hakken

Nou ja, hakken. M'n laarsjes hebben 2 cm. hoge, stevige hakken. Normaal gesproken zou ik ook niet voetballen op die schoenen maar het was een spontaan potje Ik had al begrepen dat je speciale douchehoezen kan kopen bij de thuiszorgwinkel.

Tink

Tink

19-10-2009 om 21:48

Douchen

Gewoon, zak eromheen binden met een stiekje, en gaan zitten in de douche met je been erbuiten. Want ook met zak erom wordt dat gips nat en dat mag niet. Is wat lastig maar gaat prima hebben we gemerkt.

Zoon kon overigens gewoon lopen met dat gips, zonder krukken, hij mocht er gewoon op steunen. Misschien nog eens navragen?

Zoon heeft inmiddels 'softcast' gekregen, lichter rubberachtig gips, het mag er over 2 weken al af (dan heeft hij dus 3 weken gips achter de rug). Vorige week zeiden ze nog 4 weken. Kan dus ook meevallen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2009 om 22:43

Reactie

Goeie tips, van dat douchen en de jeuk! Had ik nog niet bij stilgestaan Omdat de gipsverbandmeester er niet was heb ik nu "provisorisch gips" waar je niet op mag steunen of lopen. Morgen moet ik terugkomen en krijg ik loopgips, of het schijnt meer een soort gipsspalk te zijn. Evengoed van mijn tenen tot net onder de knie. Het ziet er zeer indrukwekkend uit en dat voor een klein breukje... Ik moet zeggen dat ik me nogal "onthand" voel. Ben nogal zelfstandig en onafhankelijk aangelegd en nu moet ik veel hulp vragen en regelen. Dat valt me best zwaar. Maar ach, het had veel erger gekund. En maak ik dit ook eens mee. Ik had nog nooit iets gebroken dus het is even wennen

Tink

Tink

19-10-2009 om 23:55

Jep

Zoon ook tot net onder de knie. Maar de softcast is een stuk kleiner, halverwege zijn onderbeen ongeveer. Is handiger en lichter.

Nog even over dat douchen: ik bedoelde dus dat je ook met plastic zak erom niet onder de douche moet gaan staan want dan wordt het alsnog nat.

En kijk uit met breinaalden, een wondje onder je gips wil je ook niet. Ik zou eerder proberen te krabbelen met een dun lineaaltje ofzo, maar niet met iets waar een punt aan zit. Zoon heeft overigens geen last gehad van jeuk, wel begon hij even flink te krabben toen het gips er eenmaal af was

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-10-2009 om 13:20

Mooi gips

Zo, net terug van de gipskamer. Ik heb nu ook de foto gezien en het is een prachtige breuk; het botje is finaal doormidden De gipsverbandmeester verbaasde zich dat ik er nog bijna een dag lang op heb gestaan en gelopen maar ik mag er nu een week echt zo min mogelijk op staan want de zwelling is enorm. Ik heb nu mooi rood gips met zo'n zwart zooltje. Zoals mijn zoontje zei: kijk eens, Ajax-kleuren! Douchen heb ik zittend op een krukje gedaan met m'n been in het plastic buiten de douchebak. Het is gewoon allemaal even flink improviseren maar het is niet anders. Ach, weet ik ook hoe dit is lol

Bastet

Bastet

20-10-2009 om 15:06

Elisa

Dat lijkt me flink improviseren,ja,sterkte en beterschap!
bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.