Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Voor het laatst ongesteld, hoe oud was jij?

Als tegenhanger voor het topic in Puberteit. Hoe oud was jij toen je je laatste menstruatie had?
Ik ben nog niet zover, maar aangezien ik dit jaar 52 word, mag het wel een keertje klaar zijn.


Ik was 56 😭

48 en ook gewoon van het ene op het andere moment, geen onregelmatigheid, geen lichtere of zwaardere, nauwelijks opvliegers. Wel 10 kg erbij. 

Haha, dit onderwerp houdt me juist bezig!
Zes weken geleden laatste menstruatie, daarvoor heel regelmatig. Ik ga richting 50. Ben benieuwd wat er gebeurt..!

47 of 48

49 jaar

Ik was 52, maar ik heb toen een novasure gehad, waardoor het gestopt is. Geen idee hoe lang het anders nog door gegaan was, ik was voor de novasure nog heel regelmatig.

Hier ook nog volop bezig (48). Volop in de klachten.  Volgende week een afspraak staan bij de huisarts.  Ik ben eruit dat ik wil starten met bio identieke hormonen.  Hopelijk werkt de huisarts mee.

Ik heb na de bevalling van mijn jongste een spiraal gekregen. Die is inmiddels 1x vervangen. En ik ben niet meer ongesteld geweest. Dus laatste keer was voordat ik zwanger werd en toen was ik 31, haha.

Tjod22 schreef op 09-03-2024 om 17:14:

Ik heb na de bevalling van mijn jongste een spiraal gekregen. Die is inmiddels 1x vervangen. En ik ben niet meer ongesteld geweest. Dus laatste keer was voordat ik zwanger werd en toen was ik 31, haha.

Oh ja, heb ik ook jaren gehad. Zalig! Tot ik op mijn 48e ineens wel erg veel last kreeg van stemmingswisselingen, tot aan suïcidale gedachten aan toe. Toen maar eens langs de huisarts gegaan. Spiraal verwijderd, en toen heb ik nog een keer of 4 gemenstrueerd, met steeds langere tussenpozen. Ook begonnen toen de opvliegers, gelukkig niet heel erg maar genoeg om het toch vervelend te vinden. En de kilo’s vlogen eraan en bleven dat doen. Ik ben nog nooit zo zwaar geweest als nu  .

Ik ben nu 53 en geloof dat ik het nu wel zo’n beetje achter de rug heb. Ik merk dat ‘s avonds alcohol drinken nog wel een opvlieger ‘s nachts kan triggeren. Maar dat is het dan ook wel. Ik kom ook niet verder aan. En ongesteld ben ik nu dus al 4 jaar niet meer. Ik had er nooit veel last van, en dus jarenlang een spiraal, maar vind het toch wel fijn dat het klaar is nu.

56, denk ik. En inmiddels opvliegers af en toe, maar vooral bijna altijd koud. En de kilo’s blijven eraan vliegen zeker sinds ik nieuwe medicijnen heb.

29 zit nu in de overgang dmv injecties. Slaap slecht en opvliegers, die vallen nog mee. 

mut

mut

09-03-2024 om 19:44

Weet ik niet meer, ergens tussen de 45 en 48 gok ik. Al een paar jaar iets onregelmatiger, voor mij dan. Kon er bijna de klok op gelijkzetten, 27 dagen na de vorige keer en nu zat er wel een paar dagen verschil tussen. Daarna een paar keer een maand of 6 ertussen. Ik weet nog wel dat voor we verhuisden de huisarts mei dat uit een bloedtest bleek dat ik er midden in zou zitten. Toen was ik 42. Geen klachten rond opvliegers/ warm/ koud enz. Wel wat kilo's erbij.

Ik was 39, want toen werd mijn baarmoeder verwijderd (vanwege een vleesboom). Wel mijn eierstokken behouden en daarom nu (op mijn 52) volle bak in de overgang

met 56 nog elke maand, plus actieve eicellen. Baarmoederkanker( endometrioid adenocarcinoom)maakte vorig jaar dat ik een geforceerde overgang inging.

Ik ben nu 41, dus het zal nog wel even duren. Regelmatig is het nog nooit geweest, zowel zonder als met spiraal. Heb er verder nooit echt last van. De overgang lijkt me vervelender.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.