Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Julia64

Julia64

25-01-2010 om 09:35

Voorhoofdsholteontsteking bij kind - hoe lang?

Zoon (8 jaar) is al vanaf vorige week zondag ziek thuis met een flinke verkoudheid en voorhoofdsholteontsteking. We hebben het eerst een paar dagen aangezien met neusdruppels en stomen, maar omdat het niet beter werd zijn we woensdag naar de huisarts geweest.
Deze heeft antiobiotica voorgeschreven voor 7 dagen (amoxilline met clavulaanzuur). In 1e instantie leek het beter te gaan, zoon is donderdag weer naar school geweest, maar dat bleek toch wat te snel; 's avonds weer flinke hoofdpijn. Vrijdag dus maar weer thuisgehouden. Zaterdag had hij geen klachten meer, dus het leed leek geleden, maar gisteren was het weer een drama. Hij kan zijn ene oog nauwelijks open houden en heeft enorme hoofdpijn aan één kant (vlak boven zijn oog).
Heeft iemand ervaring met een voorhoofdsholteontsteking die zo lang duurt en zo pijnlijk is...? Als het vandaag niet beter wordt ga ik morgen maar weer terug naar de huisarts met 'm, maar zo langzamerhand begin ik me toch wel zorgen te maken...

groet
Julia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alleen onbehandeld

Ik heb vaak voorhoofsholte-ontsteking, en mijn ervaring is dat het ongelofelijk pijnlijk kan zijn. Ik heb aanvallen gehad waarbij ik werkelijk niets meer kon, ademen gng nog nét, praten niet meer. Maar: die vh-ontstekingen waren toen onbehandeld. Als ik ze behandel (neusspray, pijnstillers, ab), gaat het oha over. Ik zou teruggaan naar de ha, als ik je bericht goed lees, heeft hij dus al 6 dagen ab erop zitten, en werken ze niet afdoende. Ik zou ff bellen, want je moet er niet te lang mee rondlopen (aldus mijn ha).

Jakiro

Jakiro

25-01-2010 om 10:33

Foto?

Bij kinderen onder de 8 jaar zijn de holtes nog niet volledig ontwikkeld en daarom lijkt het me raar dat je zoon écht een voorhoofdsholteontsteking heeft (niet onmogelijk overigens)
Dus inderdaad terug naar huisarts en andere mogelijkheden uit laten sluiten (migraine, slecht zicht)of om een sinusfoto vragen. (als hij dat doet, in ziekenhuis zeggen dat het om de voorhoofdsholte gaat, aangezien wij bij kinderen juist die foto vaak achterwege lieten omdat de ontwikkeling nog niet volledig was)
Succes !
Jakiro

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-01-2010 om 13:35

Ontsteking

Als kind heb ik twee keer voor- en bijholteonsteking gehad. Idd antibiotica, stomen en neusdruppels maar in beide gevallen duurde het zo'n 6 weken voordat het helemaal over was. Zo'n ontsteking kan bijzonder hardnekkig zijn; met een weekje ben je er echt niet vanaf. Sterkte!

Julia64

Julia64

25-01-2010 om 14:05

Jeetje

Goh, ik wist niet dat het zó heftig kon zijn zeg....wat een ellende!
Toch heb ik inmiddels weer een afspraak bij de huisarts gemaakt voor morgenochtend. Misschien zijn we te ongeduldig, maar voor mijn eigen gemoedsrust wil ik er toch nog even naar laten kijken....
bedankt voor de reacties tot zover!

grt
Julia

Julia64

Julia64

26-01-2010 om 16:26

Update

Vanochtend bij de huisarts geweest, die het ook vreemd vond dat de antibiotica niet aansloeg. Huisarts heeft direct een afspraak gemaakt bij de KNO-arts, waar we deze middag nog terecht konden.
Foto gemaakt waarop niets te zien was (wat me eigenlijk niet verbaasde, inmiddels was ik er al steeds meer van overtuigd dat het wat anders moest zijn). Nu moeten we donderdag een CT-scan laten maken, en naar de kinderarts, waar we eigenlijk morgen al terecht konden, maar zojuist werden we gebeld dat dat toch niet lukte en dat ka pas 8 feb (!) tijd heeft. Gezegd dat kind inmiddels al meer dan een week vergaat van de hoofdpijn en dat dat echt te lang gaat duren. Nu is afgesproken dat we na het laten maken van de CT-scan weer langs de KNO-arts gaan, die ons dan hopelijk weer wat sneller bij de kinderarts krijgt.
Inmiddels heb ik een steen op mijn maag van de zorgen en probeer er maar niet al te veel aan te denken wat het allemaal kan zijn (en ik durf al helemaal niet te googlen...).

Nouja, tot zover dus,
groet
Julia

Bastet

Bastet

27-01-2010 om 07:11

Julia

Sterkte allebei!Wat naar,zolang hoofdpijn,en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt,ik hoop dat je snel meer weet.
Groetjes,bastet

Julia64

Julia64

28-01-2010 om 12:56

Bastet

Dankje voor je belangstelling!
Vanmorgen heeft zoon een CT scan gehad en daaruit bleek dat er toch een ontsteking zat (wat zeer uitzonderlijk was, volgens de KNO-arts). Zoon heeft nu nieuwe medcijnen (waaronder prednison), dus hopelijk is het leed nu snel geleden. Vanaf gisteren heeft hij gelukkig geen hoofdpijn meer, dus vanmiddag gaat hij het weer proberen op school.

groet
Julia

Dat valt mee!

Je had je vast vanalles in je hoofd gehaald.....beterschap voor hem!

Bastet

Bastet

28-01-2010 om 20:14

Goed zo

Fijn dat het zo serieus genomen werd,ik hoop dat hij snel opknapt!
Bastet

Julia64

Julia64

04-02-2010 om 17:50

Nog steeds niet goed...;-(

Helaas zijn we hier nog steeds aan het tobben met zoon.
De pijn bleef in eerste instantie weg, maar kwam zondag weer in volle hevigheid terug. Gelukkig (nouja) hadden we de volgende dag nog een controle-afspraak bij de KNO-arts, die het ook niet meer wist. Als zelfs prednison al niet aanslaat..?!
KNO-arts heeft ons vervolgens dezelfde dag (maandag) nog doorgestuurd naar het LUMC in Leiden (ook KNO-afdeling). Desbetreffende arts daar kon er helaas weinig aan toevoegen. Veel neusdruppelen, kuur afmaken, spiegel opbouwen dmv de maximale hoeveelheid paracetamol per etmaal was het enige advies. Wederom leek het in eerste instantie goed te gaan; dinsdagmiddag werd de pijn minder, woensdag was het weg. Zoon naar school 's middags terug naar LUMC, en ja, dan kom je daar met een kind zonder pijn, dus stonden we al snel weer buiten, met de afspraak dat we weer contact zouden opnemen als het toch weer terug zou komen.
En jahoor, we waren nog geen uur thuis of het begon weer; een hevige pijn specifiek boven het rechteroog, zo erg dat hij zijn oog bijna niet open kan houden. Zo langzamerhand worden we er echt wanhopig van, we zijn al bijna 3 weken bezig...(
Morgenochtend weer terug naar het LUMC. Ik verwacht er weinig van - en je zal zien dat de pijn dan net weer weg is, het wordt nu al minder.

Nouja, ik weet ook niet wat ik met dit verhaal wil, even mijn ei kwijt, denk ik. Bedankt voor het lezen!

grt
Julia

Bastet

Bastet

04-02-2010 om 19:01

Wat naar

Beterschap,wat enorm vervelend!
Bastet

Julia

Misschien zou er een neuroloog naar hem moeten kijken. Zijn klachten(zo langdurig heftig hoofdpijn en zijn oog niet goed kunnen openhouden)zijn misschien ook het terrein van een neuroloog. Misschien moet je toch nog een keer flink aan de bel trekken??

Kadonaj

Kadonaj

05-02-2010 om 09:27

Vroeger spoelden ze een kindje

dan werden alle holten drie keer in de week doorgespoeld om het schoon te krijgen, vind het een beetje vreemd dat je zo lang wordt weggestuurd...

lekker hard aan die bel trekken, eerst een goede diagnose!

Jakiro

Jakiro

05-02-2010 om 11:24

Ach gossie

Kindjes die nog niet volledig ontwikkelde bijholtes hebben 3x per week doorspoelen ??
Ben ik blij dat het vroeger was en niet nu !
Maar ik zou wel in zoverre aan de bel trekken of er niet nog iets anders kan spelen. Dus niet alleen de sinusitus die aanwezig was, maar misschien ook een vorm van migraine of een slecht zicht.
Sterkte, want kinderen met hoofdpijn is niet leuk en eigenlijk wel angstig.
Mijn dochtertje van 4 heeft ook regelmatig hoofdpijn, totdat we erachter kwamen dat dat altijd was als ze (stiekem) met de Nintendo DS van haar zus gespeeld had.
Jakiro

Bastet

Bastet

05-02-2010 om 11:24

Eens met zofia

Ja,ik denk dat Zofia gelijk heeft,dit lijkt me inderdaad geen overbodige luxe!

Julia64

Julia64

05-02-2010 om 12:27

Terug

Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest. Arts heeft met een slangetje in de neus van zoon gekeken om te zien of de neusslijmvliezen al geslonken waren en of de pusafvloeiing (als ik het goed heb) al op gang was gekomen. Dit bleek, ondanks het veelvuldig neusdruppelen, nog steeds niet het geval. En daarom heeft hij ook nog steeds hoofdpijn, het zit verstopt en kan er niet uit.
Arts heeft nu een tampon doordrenkt met neusdruppels heel hoog in het rechterneusgat aangebracht. We moeten nu nog een keer of 4 druppelen, en morgenochtend wordt de tampon weer verwijderd. Als het goed is, moet dat effect hebben gehad op het neusslijmvlies. Hij moet nuchter komen, want als er evt. toch geopereerd moet worden, zou dat direct kunnen. Ik hoop van harte dat we nu op de goede weg zijn. Tot nog toe ga ik er toch nog steeds van uit dat het "maar" een sinusitis is. Alle tekenen wijzen er op. Het is alleen vreemd dat alles wat er tot nu toe geprobeerd is geen effect heeft gehad.
Nouja, morgen maar weer afwachten...
Bedankt voor jullie reacties!

grt
Julia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.