Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oregano

oregano

08-07-2011 om 11:16

Vorig jaar krentenbaard, nu plekje op de lip bij puberdochter,

Vorig jaar heeft mijn dochter 2x een krentenbaard geahd in haar gezicht. Dit vond ze natuurlijk vreselijk, heel begrijpelijk. Middels een anti bioticum is het over gegaan (na 2x). Nu heeft ze een plekje op haar lip en is ze bang dat dit misschien weer het begin is van een krentenbaard. Hoe kan ik zien wat het is? Kan ook een koortslip zijn misschien. Waar kunnen we opletten? iemand hier ervaring mee?
Ik zal ook even bellen met de huisarts, maar zij is op vakantie tot maandag.
bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

08-07-2011 om 11:35

Even afwachten

Krentenbaard heeft vaak een lichtgelig korstje. Wat je natuurlijk al wel kunt doen om te zorgen dat het niet verergert is het goed schoonmaken, misschien regelmatig ontsmetten? Zowel voor krentenbaard als voor een koortslip is dat van belang om besmetting te voorkomen. Koortslip doet overigens meestal gemeen pijn, als dat bij je dochter niet het geval is dan verwacht ik dat niet zo heel snel.

Kobalt

Kobalt

08-07-2011 om 11:44

Betadine

Je zou het uit voorzorg kunnen deppen met betadine zalf. Een paar keer per dag. Loopt je dochter wel met een bruinig vlekje op haar gezicht, maar ja.

Valkyre

Valkyre

09-07-2011 om 13:38

Niet aankomen

Misschien lastig voor je dochter, maar probeer te zorgen dat ze het plekje niet aanraakt om verspreiding te voorkomen. En maandag gauw naar de huisarts.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.