Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-06-2017 om 11:13
Hallo iedereen!
Is dit misschien herkenbaar voor iemand?
Mijn zoontje van bijna 3 heeft ontzettend moeite met poepen.
Het zijn altijd zulke harde brokken/keutels, lijkt wel steen.
Aan het eten ligt het geloof ik niet
Ontbijt: boterham met boter en jam, beker optimel
Tussendoor: fruit en diksap
Lunch: boterham met boter en pasta, beker melk
Tussendoor: snoepje / koekje en pakje drinken
Diner: aard, groente, vlees en diksap
Tussendoor: toetje en diksap
Hij is gek op bananen maar die krijgt ie echt beperkt.
Hij drinkt erg veel (dat was een tip van de dokter).
We gebruiken bewust boter op het brood en bakken in olie, dat zou ook beter zijn voor de ontlasting.
Wat ons ook opvalt (en de opvang ook) is dat zijn poep ook echt super erg stinkt.
Alsof je ruikt dat er iets mis mee is...
Iemand tips of ervaringen?
Hij heeft geen last van buikpijn.
Xx
15-06-2017 om 15:28
groenten "verstoppen" en smoothies
Hier had ik ook een zoon dat minder groente lustte dan gezond was. Ik heb het opgelost door groente standaard door zo'n beetje alles te mengen. Aardappelpuree was standaard met worteltjes of pastinaak erdoorheen, lasagne bevatte meer broccoli dan vlees, etc. Daarnaast zou je eventueel i.p.v. diksap proberen groente en fruitsmoothies (zonder yoghurt dus) te geven. Ongemerkt een flink hoeveelheid groenten/fruit en vooral vezels. In de yoghurt gebroken lijnzaad?
Maar bij stinkende poep toch nog huisarts. Kan ook allergie op een van de voedingstoffen dat hij binnen krijgt.
16-06-2017 om 08:49
Groene yoghurt
Voor herstel van de darmflora en zachtere ontlasting, heb ik het meeste baat bij de kleine groene cupjes yoghurt.
Door de info over stinkende lucht, lijkt mij dat de darmflora niet optimaal werkt en die yoghurt helpt de darmflora herstellen.
Ps. Bij te vaak nuttigen van een groen cupje yoghurt, kan de ontlasting weer te zacht worden. Even afstemmen op het probleem.
25-06-2017 om 15:40
vetter eten
hoi , weet niet of je er al uit bent maar je moet iets meer vet eten (en minder suikers). en uiteraard vezels en bewegen en vold. drinken.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.