Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Grippa

Grippa

07-11-2009 om 12:56

Vraag over zakdoeken en griep

Bij de aanbevelingen om te voorkomen dat je griep krijgt wordt het gebruik van paperen zakdoekjes aangeraden in plaats van gewone stoffen zakdoeken.
Nou heb ik een partner die niet van het gebruik van stoffen zakdoeken af te brengen is.
Wie kan me uitleggen wat de nadelen van gewone zakdoeken ten opzichte van papieren zijn?
Grippa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ziektekiemen

De veroorzakers van de griep/verkoudheid blijven in de stoffen zakdoek zitten en vermenigvuldigen zich aldaar. Dus elke keer als je de zakdoek weer gebruikt smeer je de bacteriën over je neus. Daarom moet je volgens mij papier gebruiken (én meteen weggooien!) Suus

Katoenfan

Katoenfan

07-11-2009 om 13:04

Veel wassen

Ik heb ook veel liever stoffen zakdoeken. Zeker voor onderweg. Die zijn net zo goed, maar het is wel verstandig om ze heel regelmatig te wassen. En zeker nu misschien wel meteen na één keer gebruiken. Dat neem ik me wel altijd voor, maar doe het nooit. Oeps.

Puck2

Puck2

07-11-2009 om 21:52

Suus, dat is geen geldige reden

De reden die Suus aangeeft is volgens mij volstrekt onbelangrijk. Zolang je niet met je zakdoek gaat wapperen is het geheel onbelangrijk of je die bacteriën weer in je eigen neus smeert. Besmet ben je toch al en jezelf nogmaals besmetten is niet mogelijk, ziek of verkouden ben je toch al.
Overigens ben ik ook niet af te brengen van de katoenen zakdoekjes, gewoon omdat ik al die papieren dingen waardeloos vind door mijn allergiën, veel te stoffig.

Doe mij maar katoen

Ik viind papier 100x niks, je krijgt er een ruwe neeus van, ze zijn stofgig enclisis ze kosten veel tegen veel bomen.
Voor mij dus altijd katoen, ik gebruik ze 1, 2 of 3 x dan gaan ze in denken was. En ik ben de enige die ze gebruikt, dus verspreid ik er geened virussen mee. Enig in een zakdoek kunnnen virussen zich niet vermennigvuldigen, daar hebben zee toch echt een gastheer voor nodig!

Maar goed, manlief is hier juist heel.erg van het papier...

Virusverspreiding

Een papieren zakdoekje gooi je weg na gebruik. (als het goed is), een stoffen zakdoek gebruik je nog een keer en trek je weer uit je broekzak, en je verspreid hierdoor de virussen. Vandaar het advies.

Puck2

Puck2

09-11-2009 om 10:10

Dirksmama (ot) en karin

Karin, je kan een zakdoek ook discreet uit je broekzak of tas halen zonder er mee rond te fladderen. En ach, als je griep hebt of verkouden bent dan stoot je continu virussen uit, het is ook met goede hygiënemaatregelen niet te voorkomen dat je geen virus spreidt. Ik ken werkelijk niemand die na iedere nies of hoest in de hand altijd zijn handen wast, nooit eens langs zijn neus wrijft of nooit eens kucht zonder hand voor de mond. Wat dat betreft is het houden aan het advies van papieren zakdoekes dweilen met de kraan open.
En Dirksmama: wat is er met je toetsenbord, je houdt er een geheel eigen taaltje op na, 't klinkt wel een beetje indonesisch ala tante Lien.

Volgens midas dekkers

...zijn papier zakdoekjes juist slechter. Besmet ben je zelf toch al, dus "jezelf opnieuw besmetten" is niet aan de orde. En met een beetje hoest of nies blaas je de virussen dwars door de poriën van een papieren zakdoekje heen, terwijl een beetje katoenen zakdoek de boel wel tegenhoudt. Kortom, met papieren zakdoeken gooi je juist wel al je virussen de lucht in en met een katoenen lap niet. Aldus Midas

Polly Shearman

Polly Shearman

09-11-2009 om 20:16

Midas dekkers

geloof ik niet, de beweerde laatst dat hardlopen enorm slecht voor je lijf is, omdat wij mensen niet gemaakt zijn om hard te lopen..

ik geloof die man nooit meer.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-11-2009 om 21:25

Midas

had wel een punt....We zitten nu allemaal gefocust op de MG en Midas zei, er ligt nu vast ergens een ander virusje te loeren om zich te gaan muteren....en ja, hij overdrijft graag, maar het is wel zo....

Niet dat ik nu overtuigd ben dat het veilig is hoor, ik twijfel nog steeds....

Starry Night

Starry Night

09-11-2009 om 22:25

Polly en genista

Polly, laat je niks wijs maken, hoor. Rennen is héérlijk en alleen daarom al goed voor je (geestelijke) gezondheid
En Genista, heeft een katoenen zakdoek niet veel meer 'poriën' dan een papieren zakdoek die uit meerdere laagjes bestaat...?

Hillary

Hillary

10-11-2009 om 11:11

Op straat gooien

Je hebt ook heel veel mensen die gooien na gebruik hun papieren zakdoek gewoon ergens op straat, nee dat is lekker hygienisch. Vooral als mijn hond hem in zijn bek stopt en ik moet daarna die volgesnoten zakdoek weer uit zijn bek frunniken, brr. Om maar niet te zwijgen over een stukje kauwgom. Zou bijna geneigd zijn om latex handschoenen te gaan dragen als ik de hond uitlaat.

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 14:40

Getver hillary

... ik zou geen latex handschoenen aan doen, maar je hond leren dat hij geen dingen van straat mag ophappen

Hillary

Hillary

10-11-2009 om 16:11

Doe ik ook (ot)

Dat doe ik ook hoor. Het is een pup en die moet nog veel leren. Hij is nu bijna een jaar en pakte hij een half jaar geleden nog werkelijk alles op dat hij zag liggen, gebeurt dat nu gelukkig nog maar in 10% van de gevallen ofzo en tegenwoordig laat hij het mocht het dus toch gebeuren na een duidelijk "Los" gelukkig ook meestal wel weer vallen. Maar ja dankzij die hond die dus lange tijd werkelijk alles in zijn bek heeft gestopt ben ik er dus achter hoeveel mensen een papieren zakdoekje gewoon op straat gooien, brrr.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.