Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leandra

Leandra

22-06-2009 om 20:12

Vraagje over de mexicaanse griep

Hallo,

Ik heb een vraagje over de Mexicaanse griep. Ik kan het met googelen niet vinden, dus vraag ik het hier. De grootste vraagbaak van nederland . Een collega van mij is vorige week vrijdag (12 juni) teruggekomen uit Mexico. Maandag was ze weer op kantoor. Een andere collega heeft nu sinds het weekend zwaar de griep. Ik was vanmorgen bij haar en ze is goed ziek. 40 graden koorts ed. Ze heeft dit maandag(vandaag dus) bij haar huisarts gemeld, maar ik heb nog geen uitslag o.i.d. gehoord. Vakantiecollega is niet ziek. Kan zij haar toch besmet hebben met de mexicaanse griep? Gaat de 'gewone'griep ook rond op dit moment?

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

22-06-2009 om 21:37

Ik denk

dat het theoretisch gezien zou kunnen. Je collega kan het virus bij zich dragen, maar er (nog) niet ziek van zijn, maar wel overgedragen. Van een gewone griep heb ik eigenlijk niets gehoord, maar waarschijnlijk is dat ook omdat de Mexicaanse griep nu zo in beeld is.
Groetjes,
Bibi

Puck2

Puck2

22-06-2009 om 21:39

Lijkt me niet erg waarschijnlijk

Als jouw uit Mexico teruggekeerde collega echt nergens last van heeft dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat die drager is geweest van de Mexicaanse griep. De één wordt minder ziek dan de ander maar ik heb nog niet gehoord dat het zonder ziekteverschijnselen verloopt. Ik denk dus dat jouw andere collega toch een andere griep heeft, niet minder vervelend natuurlijk. Beterschap

Puck2

Puck2

22-06-2009 om 21:42

Bibi

Volgens mij kan het niet wat jij zegt. De vakantiecollega is eerder in aanraking geweest dan de kantoorcollega en rekening houdende met de incubatietijd zou de vakantiecollega nu toch al echt ziek moeten zijn geweest en in ieder geval eerder ziek moeten zijn dan de kantoorcollega.

Leandra

Leandra

23-06-2009 om 08:37

Reactie

Bedankt voor jullie reacties! Volgnes haar h.a. kan het niet de Mexicaanse griep zijn. Dus de gewone griep. Ook vervelend natuurlijk!

Groetjes Leandra

Mamvantwee

Mamvantwee

23-06-2009 om 09:01

Q-koorts

Of q-koorts, want dat heerst ook nog steeds, al hoor je er minder over. Een collega van mij is net terug van een week ziek zijn, haar huisarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk q-koorts was, terwijl zij ook dacht aan een 'gewone' griep.

Bellefleur

Bellefleur

23-06-2009 om 09:03

Er is meer

In mijn omgeving zijn er verscheidene mensen met koorts. Bij mij thuis hebben we keelpijn en oorpijn. Dus er heerst meer behalve de mexicaanse griep en de Q-koorts.

hier ook al drie koortsigen. En ik ken niemand die onlangs in Mexico of VS is geweest, zeer onwaarschijnlijk dat het de mexicaanse griep is en ik denk dus dat er inderdaad iets anders, zoals een voorjaarsgriepje rondgaat. Maar volgens mij is de tweede ronde al aan de gang, dus mensen die niet teruggekeerd zijn uit deze landen zijn al besmet, die dus ook weer mensen kunnen besmetten. Ook heb ik gehoord dat de mexicaanse griep qua verschijnselen heel erg op de gewone griep lijkt. En dat je het in meer of mindere mate kunt krijgen en er gewoon van uitziekt. Zo weet je dus eigenlijk nog niks!

Lys Lionne

Lys Lionne

23-06-2009 om 12:28

Gewone griep of toch....

Waar baseer je op of het om een gewone griep gaat of toch de Mexicaanse griep? Het is namelijk echt niet meer noodzakelijk om in Mexico geweest te zijn of in contact geweest te zijn met een (zieke) Mexico-ganger... er zijn al meerdere gevallen bekend die gewoon in Nederland aangestoken zijn. En ergens houdt het tellen dan op hè, want als de buurman van je nichtje aangestoken is door zijn collega die het van zijn buurman heeft die uit Mexico terug is.......dan weet je tante dat dus echt niet en gaat zij er misschien wel vanuit dat het een gewoon griepje is dat nichtje onder de leden heeft

Hier ook

allevier gezinsleden; koortsig, keelpijn, hoesten en een 'kop vol snot' en dat nu al sinds anderhalve week geleden. We wisselen elkaar gezellig in 'ernst' af.
Ik heb voor de grap al een paar keer geroepen dat we de Mexicaanse griep hebben, zou echt wat voor ons zijn, maar eerlijk; ik maak me er eigenlijk helemaal geen zorgen om.
Dit is het derde jaar al dat we rond deze tijd blijkbaar minder weerstand hebben en dat er 'wat rondgaat' want het is steeds rond deze tijd van het jaar raak.
Op de school van de kinderen werden we gisteren aangesproken; of we ook contact met de huisarts gezocht hadden om ons te laten testen voor we misschien 'iedereen' op school gingen besmetten.
Vooralsnog lijkt me dit nogal een paniekerige reactie en was ik enigszins verbouwereerd. Straks gaat het zo ver dat flink verkouden mensen zich eerst moeten laten testen voor je ergens naar binnen mag.
Lastig!

Even ano

Even ano

24-06-2009 om 09:39

Verspreiden

Ons buurmeisje heeft het gekregen van haar nichtje waar ze opgepast heeft. Dat nichtje is met haar lege schooltafeltje op het jeugdjournaal geweest. Het nichtje heeft het gekregen van iemand op een verjaardagsfeestje waar de vader van een andere gast in de VS was geweest.
Voordeel voor ons is nu dat de buren allemaal aan de Tamiflu zijn geweest en als wij ziek worden zij waarschijnlijk immuun zijn geworden voor de griep en dus voor ons wel een lekker soepje kunnen maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.