Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

vergeetje

vergeetje

08-07-2009 om 11:37

Vraagje vergeetachtigheid

Ik vroeg me af, ik hoor het wel vaker, maar hoe 'vergeetachtig' zijn jullie? Soms vergeet ik binnen een seconde weer wat ik ook al weer wilde doen.. vreslijk irritant! Ga me bijna afvragen of ik iets 'heb..'.. ik zal wel te veel dingen aan het hoofd hebben misschien..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

08-07-2009 om 14:53

Ik lees mee

Als mijn hoofd niet via mijn nek aan mijn lijf vastzat, zou ik dat ook nog kwijtraken. Ik ben net Lodewijk Losbol. Ik vergeet de gekste dingen. Herkenning dus. Bij mij is het zo erg dat ik al meerdere malen op het punt heb gestaan om de huisarts te bellen. Twee dingen weerhouden mij ervan om het ook daadwerkelijk te doen: a) het idee dat het een stom probleem is waar de ha ook niet veel mee kan en b) de angst dat het juist iets naars en progressiefs is in het Alzheimergebied.
Groetjes
Massi

ishtar

ishtar

08-07-2009 om 15:40

Ik ook

alleen heb ik dan nog wel een 'o ja' gevoel.
Maar ik sta regelmatig stil op willekeurig welke plek en vraag me dan af wat ik hier ook alweer wou. Of kom, halverwege het gedachteloos opruimen van het brood in de koelkast erachter dat niet het brood, maar de kaas in de koelkast hoort.
Beelddenken schijnt slecht voor je korte termijngeheugen te zijn. Ik gooi het daar maar op
En die gesprekken en situaties van jaaaren geleden, woord voor woord

reina

reina

08-07-2009 om 16:41

Cobi

Toen ik midden veertig was had ik er ook veel last van, leek soms wel of ik een black out had...., was heel lastig, zeker op het werk. Maar het is weer veel beter geworden, volgens mij was het een symptoom van beginnende overgang, ik hoor het zo vaak. (Dus er is hoop )

Ik niet, maar..

man wel.

Die kan ik regelmatig herinneren aan iets wat ik een dag eerder heb gezegd, en daar heeft ie dan geen flauw benul meer van. Kan natuurlijk ook aan mij liggen. Ik ben nogal spraakwatervallig van aard. Als ik de hele dag naar mezelf zou moeten luisteren onthield ik misschien ook maar de helft...

Ingrid (die zich wel vergeetachtige episodes herinnert uit de tijden rondom bevallingen, dus zeker weten dat hormonale pieken en dalen invloed kunnen hebben op je geheugen..)

Lynna

Lynna

08-07-2009 om 19:33

Heel slecht geheugen

Als ik met iemand een gesprek heb over een ernstige ziekte bij een kind, hoef je aan mij een maand later niet meer te vragen wat voor ziekte dat nou ook weer was. Terwijl ik dan zeer geinteresseerd een gesprek heb zitten voeren. Maar ook van de vroege jeugd van mijn eigen kinderen weet ik weinig. Gelukkig heb ik bij hen alles opgeschreven. Mijn korte termijn geheugen is wel goed, dat heb ik wel eens getest.

wendelien

wendelien

08-07-2009 om 19:40

Hou op schei uit

Als ik geen agenda had en bij vlagen een notitieblokje, was ik reddeloos verloren. In drukke periodes komt het bijv. vaak voor dat ik me met een bepaald doel naar een plek begeef, om eenmaal daar prompt vergeten te zijn wat ik er ook al weer wilde. Als ik dan ook nog langdurig beroerd slaap, laat ik het geld in de automaat zitten, betaal ik de boodschappen op de markt en laat ze bij de kraam liggen en ga zo maar door. Ik ben ook volstrekt ongeschikt voor uitgebreide telefoongesprekken, want belangrijke gegevens ben ik snel kwijt (leve email!). Het valt me achteraf nog mee dat ik nooit een Maxi Cosy met inhoud heb laten staan.... of gebeld ben door het kinderdagverblijf dat mijn spruiten buiten de voordeur waren geparkeerd.
Routine is het toverwoord, evenals vaste plaatsen voor belangrijke attributen, voldoende slaap en pianospelen (gebruik je beide hersenhelften intensief bij en dat schijnt erger te kunnen voorkomen).

Ingridt

...die zich wel vergeetachtige episodes herinnert...

Die is leuk

Ik ben ook ietwat rommelig/vergeetachtig, maar nu ik erover nadenk is het de laatste jaren eerder verbeterd dan verslechterd. Volgens mij heeft dat te maken met een nieuw soort rust in mijn leven. Kinderen allemaal op school, leuk gezellig werk voor een paar ochtenden p/w en verder veel tijd om mijn eigen zaken te regelen en daginhoud in te delen.
Mijn moeder was ook altijd erg vergeetachtig. Ik kan me herinneren dat ik me ernstig zorgen maakte of ze idd Alzheimer zou ontwikkelen. Daar zullen we nooit achter komen omdat ze vrij jong is overleden, maar toch. Het baart me soms wel zorgen, zeker nu die diagnose pas is gesteld bij de vader van een goede vriendin.

MarleenTY

MarleenTY

09-07-2009 om 12:18

Herkenbaar!

Ja helaas, ik ben nu 38 en heb sinds een half jaar hier ook last van, inclusief de geen "o ja"-momenten. Inderdaad net of ik het nooit gehoord heb. Het kan komen door het drukke leven, maar ik ben altijd al een bezig bij-tje geweest. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ben wat meer gerust nu anderen het ook hebben. Zal het idd met de overgang te maken hebben, zo oud ben ik nog niet!

mirreke

mirreke

11-07-2009 om 11:00

Ook al herkenbaar, en daardoor opluchting

Bijna al jullie berichtjes zijn herkenbaar, vooral zoals cobi het omschrijft. Ook hier kan ik (belangrijke) gesprekken met de kinderen compleet vergeten zijn, waarna dochter vernietigend weigert het nog een keer te vertellen. Vervelend, want dan weet ik het dus niet, het komt echt niet terug. Partnerlief is soms zeer geïrriteerd door mij, terwijl ik er echt niets aan kan doen. Voor hem lijkt het op desinteresse...
Maar omdat ik zoveel herken voel ik ook opluchting, we zullen toch niet allemaal Alzheimers of een tumor hebben? Ik denk idd eigenlijk aan hormonen, ik ben nu midden veertig. En ook wordt het niet echt erger, het is al een aantal jaar zo. Ik vind regelmatig de boter in de la terug en het brood in de koelkast, loop ergens heen waarna ik helemaal stilval en me probeer te herinneren wat ik in godsnaam ook al weer kwam doen... Toch, als ik een belangrijk telefoongesprek voer ben ik helemaal op mijn quivive en vergeet ik niets. Ik heb echter notitieblokjes, agenda's, kalenders ed nodig om alles in gang te houden, maar vergeet ook soms op de kalender te kijken...
Zouden er voedingssupplementen zijn die helpen, iemand daar ervaring mee? Heeft het bv. zin om lecitine te slikken?

Wilma

Wilma

13-07-2009 om 13:57

Ik word ook vast al als ontaarde moeder aangekruisd omdat ik twe

En dan heb ik 't over twee keer dezelfde afspraak (dus eerst de eerste keer, toen nieuwe datum en toen wéér vergeten).

En ahum, bij de oortest (hele tijd later godzijdank) was ik 't wéér vergeten. Heb nu vást een rood kruisje op 't dossier van m'n beide kinderen.

Het helpt nu wel om véél op te schrijven, maar nog glipt er wel eens wat door de vingers. Afgelopen week nog, iedereen van m'n zoons klas moest naar de GGD. Moeder van vriendje vroeg nog of mijn zoon niet moest, ik vol overtuiging 'nee, misschien volgend jaar ofzo, omdat hij na de zomervakantie jarig is denk ik' (von'k al slim van mezelf). Moest ik 's middags iets zoeken tussen de papieren (ahum, de rekening van de vakantie omdat we die waren vergeten te betalen *schaam*), zie ik daar een envelop met groot GGD erop. Ahum, moest ie de volgende dag erheen! Gelukkig had ik 't op tijd gezien, maar toch. Kennelijk vergeten op de kalender te zetten ...

En ja, ik ben veertig, volgens mij ligt 't daaraan, dan gaan vast een aantal hersens al in ruststand ofzo ...

En mijn man heeft 't ook trouwens, dus 't is niet speciaal een vrouwending. Maar eerlijk gezegd heeft m'n man er gewoon altijd al last van en niet pas de laatste jaren. LOL.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.