Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bibi63

bibi63

31-12-2009 om 14:43

Vraagje zorgverzekering

Wat ik me nou afvraag: je kunt tegenwoordig elk jaar veranderen van zorgverz.mij per 1 jan. Stel je loopt bij een fysio of psych (of kind bij orthodontist). Je huidige verz.mij vergoed max. een x bedrag of een x aantal zittingen per de totale verz.periode (uit de basis incl. de AV verz.). Je weet aan het eind van het jaar dat je nog niet klaar bent met de fysio of psych of orthodontist, maar de vergoeding vanuit je huidige zorg.ver. (bijna) op is. Is het dan echt zo dat je je dan gewoon per 1 jan. bij een andere zorgverz. kunt aanmelden en de vergoedingen dan weer opnieuw beginnen (op basis van hun pakket)? Lijkt me te mooi om waar te zijn. Stel: kind krijgt bij verz.mij X (gewoon aanvullend pakket) 500,00 over de hele looptijd vergoed voor orthodontie. Na een jaar is dit bedrag bijna op, maar behandeling nog lang niet klaar. Ik verzeker me dus lekker per 1 jan. bij een andere zorg.verz.mij en de vergoeding gaat gewoon weer in. Is dat echt zo? Of zie ik iets over het hoofd?
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

31-12-2009 om 14:57

Nee klopt niet

Ik heb dat net onlangs bij mijn zorgverzekering gevraagd ivm met de orthodontie. Als het gaat om een eenmalige totale vergoeding voor de gehele verzekeringsduur dan gaat het bedrag dat je bij de vorige zorgverzekering al hebt gedeclareerd en wel vanaf (helaas). Maar fysio, psych e.d. is bij mij altijd per jaar een vergoeding, niet voor de gehele duur van de verzekering en dan begint in het nieuwe jaar de teller weer gewoon opnieuw bij je nieuwe verzekering met hun maximum
Wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.