Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2019 om 23:10

Vreemd fenomeen

Ik heb met enige regelmaat hoofdpijn. Eerst dacht Ik dat het door mijn slaapgedrag kwam. Eigenlijk wat te kort, maar ik kan er meestal goed mee voort. Maar al een langere tijd gooi ik hoofdpijn vooral op mijn ogen. Overbelasting zou je het kunnen noemen.

Ik was weer op bezoek bij mijn moeder in het buitenland en het viel mij op dat ik geen hoofdpijn kreeg . Weer terug in Nederland kreeg ik in de auto van Schiphol naar huis hoofdpijn, bizar. Thuis vertelde ik dat tegen man. "Dat was vorige keer ook zo." Dat was ik vergeten. Kennelijk doet die andere (mediterrane) omgeving me goed, maar waardoor? Vreemd toch?

Dees

Dees

12-12-2019 om 07:14

Ontspanning

Ach het zou zomaar kunnen komen door vakantiegevoel de warmte waarbij je je spieren ontspant en je gehele gemoedstoestand waarbij je jezelf ontspant.

Tessa

Tessa

12-12-2019 om 07:48

Allergie

Hier in Nederland heb ik altijd een loopneus en vaak mijn holtes dichtzitten. Ik krijg daar zo'n vage, zeurderige hoofdpijn van. Jaren geleden gingen we naar Amerika en na een paar dagen was alles weg. Geen loopneus, geen hoofdpijn. Heerlijk, ik heb genoten. We landen op Schiphol en nog voordat we thuis waren zat alles weer dicht en had ik weer hoofdpijn.
Mij helpt het om anti allergie pilletjes te nemen maar het effect is beperkt.Helaas heeft mijn verzekering geen vakantie naar Amerika in het basispakket dus ik moet het er maar mee doen.
Dus, denk ook eens aan een allergie. Overleg met je arts over een middel om te proberen en geef niet op als het niet werkt. Ik had ook drie verschillende soorten nodig eer ik eentje had die het redelijk goed doet

Niki73

Niki73

12-12-2019 om 09:40

Allergie

en/of de luchtvervuiling.

Jacquel

Jacquel

12-12-2019 om 18:45

Komt je hoofdpijn altijd in de auto op?

Denk dan eens aan een koolmonoxide-lek. Ik stond altijd op met hoofdpijn, bleek aan de verwarmingsketel te liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2019 om 19:43

Jaquel

Geen idee meer 😀. Niet onze auto in ieder geval. Als die lekt hebben we een ander probleem (de benenwagen 💦😉).

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2019 om 19:47

Allergie

Goh, dat had ik niet bedacht. Familie-gewijs is allergie geen rare gedachte.

Plus

Plus

12-12-2019 om 22:55

Allergie??

Wat zou er op de terugweg zijn wat er op de heenweg niet was?

Allergie klinkt niet erg logisch.
Je hebt een oogprobleem dus het zou best kunnen dat je meer moet focussen als je spieren verslappen bij het ouder worden.

Maar als je er last van hebt is de enige weg....de huisarts ☺

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2019 om 00:16

Plus

Het verschil buitenland-nederland lijkt er echt te zijn. Dat is de ontdekking 🙂. Mijn ogen zijn vandaag bij Visio geweest dus die hebben alle aandacht. Inmiddels heb ik meekleurende glazen en blijk ik baat te hebben bij filterglas. Juist daarom frappant dat ik daar met veel zon, nog zonder nieuwe brillenglazen, geen hoofdpijn had en meteen hier wel, in de avond, dus donker.

Jasmijn

Jasmijn

13-12-2019 om 09:31

zomer in nederland

En hoe voel je je in Nederland als het hoogzomer is? Is het dan ook minder?
Zelf denk ik ook dat het misschien toch een allergie is, Nederland is veel groener qua gras, bomen ed. Spanje droog en stoffiger. En als jij dan net last hebt van bepaalde pollen die alleen in Nederland voorkomen, dan is dat het misschien.
Ik heb nooit allergie gehad alleen sinds een paar jaar valt het me op dat ik altijd in maart last krijg van kriebelende neus en ogen. De eerste paar keren dacht ik dat het kwam omdat ik dan de kat had geaaid en meteen aan mijn gezicht had gezeten (ik kan verder prima tegen kattenharen, maar moet niet op het kussen gaan liggen waar de kat net gelegen heeft) maar dat bleek het niet te zijn, want het was ieder jaar alleen in maart, en het verdween met anti-histamine (de hele gewone pilletjes van de Lidl) dus misschien kan je dat eens testen? Of je je beter voelt als je zo'n pilletje uittest?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2019 om 23:13

Jasmijn

Misschien zou ik eens een hoofdpijn en astma (heb ik) dagboek kunnen gaan bijhouden. Wie weet zie ik dan een patroon.

Guppie

Guppie

15-12-2019 om 00:02

serotonine

Zonnig en warm land? Zon zorgt voor vitamine D-aanmaak en aanmaak van serotonine. Kan ook de atmosfeer zijn. Meer negatieve ionen, bijvoorbeeld. En stress kan een boel doen Op vakantie kom je uit de sleur. Misschien ook dat je anders eet op vakantie. Vitamine D werkt gunstig bij astma. Zon kan dus schelen en ook weer die negatieve ionen.
https://bettyskitchen.nl/meer-serotonine-aanmaken-gelukshormoon/
http://www.slendersbeauty.nl/ionen-negatief-is-het-nieuwe-positief/

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2019 om 02:16

Guppie

Hmmm.... het was half/half vakantie. Ik was bij mijn oude moeder en genoot ondertussen van het heerlijke weer en een paar uitstapjes in de buurt. Mijn moeder is niet bepaald een toonbeeld van geslaagde integratie. Ze eet nog steeds de Hollandse pot, waarvoor ze boodschappen kan doen in een winkel in de buurt. Wat plaatselijke kost betreft, ben ik niet veel verder gekomen dan een paar empada's. Ik vind het zelf ongelooflijk dat je 23 jaar ergens kunt wonen en je zo totaal afsluit voor plaatselijk(e) gebruiken en eten. Gelukkig is macaroni en zijn pannenkoeken oké en tot onze verrassing vond ze een niet-Hollands kipgerecht ook lekker (voor het eerst gegeten), dus een week alleen agv is daardoor afgewend . Maar dit terzijde. De situatie was dus anders dan hoe je gebruikelijk vakantie viert.

Ik slik dagelijks vitamine D.

Het licht

Kaaskopje, kan het zijn dat het licht anders is in het land waar je moeder woont en dat je daardoor geen hoofdpijn hebt?

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2019 om 10:05

Tsjor

Dat is denkbaar. Licht is in Nederland zeker oorzaak van hoofdpijn. Dus je gedachte is heel logisch. Maar wat dan wel gek is dat juist het zonlicht storend zou moeten zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2019 om 10:09

En...

De autorit was in een donkere auto. Maar dan nog denk ik dat je het meest warm zit.

zonlicht

Ik heb veel meer last van kuntslicht dan van zonlicht. 's Ochtends in de trein met felle TL, vreselijk. Zonlicht is veel zachter, zelfs als het fel is.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2019 om 19:45

Elledoris

Ik denk erover na en ik denk dat dat waar is. Ik was gister rond half 6 nog in de stad en werd helemaal mal van alle lichtjes, weerkaatsing op de vochtige straat en alles wat op de stoep en weg gebeurde. Pfff...was het maar weer lente.

Guppie

Guppie

17-12-2019 om 17:46

Luchtdruk

Het weer kan ook van invloed zijn.
https://www.hoofdpijninstituutgelderland.nl/news/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.