Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rood kopje

rood kopje

20-11-2011 om 17:05

Vreemde bocht in ruggegraat

Als zoon voorover buigt dan lijkt het alsof zijn ruggegraat in een lichte S-vorm loopt, en dan bedoel ik dus als je recht op zijn rug kijkt. Is dat iets om je zorgen over te maken, en nee, ik ben nog niet bij een huisarts geweest, het viel me gister pas op. Of is het iets wat wel vaker voorkomt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rood kopje

rood kopje

20-11-2011 om 18:52

Oef

dat laatste hoop ik niet zeg! Het is niet heel groot, die bocht, heb al op scoliose gegoogled, maar ik zal er inderdaad eens mee naar de huisarts gaan, bij een lichte zag ik, was therapie inderdaad nog een optie.

rood kopje

rood kopje

20-11-2011 om 22:08

Hij is

8.

Rafelkap

Rafelkap

21-11-2011 om 07:23

Was hij een paar jaar geleden nog naar de schooldokter geweest? Had die niets gezien? Toen moet dat toch ook al zijn geweest?

rood kopje

rood kopje

21-11-2011 om 08:08

Gewoon alle controles

bij alle instanties gehad de afgelopen jaren en nee, ik heb bij de schooldokter hier niks over gehoord. Als zoon rechtop staat is het ook bijna niet te zien, je ziet het pas als hij een beetje voorover buigt. En van dichtbij. Daarom is het me onder de douche ook nog niet opgevallen, dan sta je toch wat verder af en hij wast zich grotendeels zelf. En vaak met de rug naar de muur.

Rafelkap

Rafelkap

21-11-2011 om 09:06

Gale en roodkopje

Ok, moet je dus als ouder alert op blijven. Knap dat je dat gezien hebt!

toja

toja

21-11-2011 om 09:31

Zelf

Ik heb zelf een lichte scoliose, ook ontdekt op die leeftijd ongeveer. Ik heb toen Cesar-therapie gehad en een paar jaar geleden nog een keer, dat had vooral te maken met mijn houding. Daar moet ik op blijven letten. Verder nooit last van gehad. Het kan zeker geen kwaad om de huisarts er even naar te laten kijken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rood kopje

rood kopje

21-11-2011 om 09:37

Dat kwam eigenlijk

omdat zoon bij een vriendje op de trampoline had gesprongen en daarbij een verkeerde beweging gemaakt had (wat een ondingen zijn dat toch!). Ik wilde daar even naar kijken en volgde zijn ruggengraat voorzichtig. Toen hij een beetje voorover boog zag ik dus dat er een lichte bocht in zat. Wat ik al zei, in de normale kontakten die ik met zoon heb, waarin hij wel bloot is (douche, omkleden enz.) zou het me waarschijnlijk voorlopig niet opgevallen zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.