Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vreemde insektenbeet

Mijn man en ik zijn een paar keer gestoken door iets. Begint met een rode bult welke flink jeukt, na enkele dagen werd bij mij bijv. de hele onderarm dik maar niet pijnklijk (leek vocht). Toen dit weg was werd de plek weer wat dikker (bult gevormd door kleine bultjes). Iets soortgelijk heeft mijn man een paar keer gehad.

Volgens mij is dit geen mug of steekvlieg of toch wel? Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

19-06-2009 om 08:51

Horzel

Iedereen reageert weer anders op een insektenbeet en wat bij de een een miezerig bultje wordt geeft bij de ander een compleet opgezet lichaamsdeel. Dus echt veel is er niet over te zeggen. Waar je nog aan zou kunnen denken zijn dazen en horzels. Die geven vaker een heftige reaktie dan gewone muggen.

Ja daas

Is hij in de buurt van water geweest? Dat is het terratorium van dazen (grote, langwerpige grijze vliegbeesten). Oudste zoon reageert extreem sterk op steken van dit beest. Idd veel vocht en een plek die qua omvang veel wegheeft van een halve voetbal (niet gelogen). Als je man nog klachten heeft zou ik antihistaminicumtabletten halen bij de apotheek (vrij verkrijgbaar). Dat helpt goed tegen de zwelling. Succes!

Ik lees nu dat jullie beide die klachten hebben. Vervelend zeg.

Dazen en horzels

Dazen en horzels worden vaak doorelkaar gehaald. Dazen steken inderdaad (of liever gezegd: bijten, het zijn bloedzuigers). Een dazen beet kan voor infecties zorgen, misschien zijn dat die bultjes.
Horzels steken niet maar is een parasiet. In sommige gevallen komt via een mug, larven van een horzel onder je huid. Jakkie!

Mactrees

Mactrees

19-06-2009 om 23:24 Topicstarter

Bedankt

..voor jullie reacties. Ik hou het op dazen. We hebben nu gelukkig geen klachten meer. Alhoewel, man nog een beetje. Als ik het nog eens terugkrijg ga ik even langs de huisarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.