Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaat

kaat

19-09-2011 om 19:32

Vriend altijd 1 neusgat dicht door huisstofmijtallergie is er iets aan te doen?

Mijn vriend heeft al vanaf jongs af aan een huisstofmijtallergie,ook katten en honden en graspollen moet ie aldoor van niezen,vervelend,maar er zit altijd 1 neusgat verstopt,daardoor snurkt hij dus meestal!Mijn vraag was of er iets aan te doen is,ofdat je een allergie hebt en dat altijd blijft houden,het is erg vervelend en soms ook pijnlijk,want door het vele niezen en snuiten gaat het soms kapot van binnen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

20-09-2011 om 00:37

Longarts of kno

Hij kan zich laten verwijzen naar de longarts of KNO-arts voor onderzoek. Mijn man snurkte ook, en had de hele winter altijd een naar, hardnekkig hoestje. Hij heeft (na uitgebreid onderzoek door de longarts) neusspray (Nasonex) en antihistamine (Aerius) voor dagelijks gebruik gekregen. Hij snurkt niet meer (hoera!) tenzij hij erg verkouden is of flink wat alcohol heeft gedronken. Ook is hij minder snel moe - die continue allergische reacties maken vaak dat je minder fit bent.

Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

20-09-2011 om 08:27

Wat zelf al gedaan om klachten te verminderen

Allereerst de vraag: in welke mate is je huis gesaneerd? Vloerbedekking? Gordijnen? Huisdieren? Anti-allergisch beddengoed dat je ook nog eens vaak wast? En wat voor medicijnen gebruikt je vriend? Er zijn heel veel goede medicijnen die de klachten kunnen verminderen, maar het is soms even uitzoeken wat het beste bij iemand werkt.
Een allergie hoef je overigens niet je hele leven te houden, soms groei je er overheen en soms krijg je er andere allergiën voor in de plaats of de allergiën breiden zich uit. Als er sprake is van 1 allergie dan kunnen de klachten verminderen door een desensibilisatiekuur, maar als er meerder allergiën spelen is daar geen beginnen aan en is het toch een kwestie van de goede maatregelen in combi met de goede medicijnen om de klachten te verminderen.
Maar vertel eerst eens wat jullie er zelf al aan hebben gedaan, dan kan er meer gericht op je vraag antwoord worden gegeven.

Fianna

Fianna

21-09-2011 om 09:29

Neussprays

Hier heeft 2e zoon wrs ook huisstofmijtallergie en idd altijd 1 verstopt neusgat. Hij heeft van de ha 2 soorten neussprays gekregen en die helpen wel, een ontstekingsremmer en een anti-allergie spray.
Vraag daar eens naar. Verder idd saneren en evt doorverwijzing naar KNO als zo'n spray niet helpt.

Pleistertjes

Heb ik ook last van. Dichte neus dan, niet het snurken. Vooral in hotelkamers, en die saneer je zo lastig.
Ik heb van die 3M pleistertjes die je neusvleugels wat naar buiten trekken. Heb de indruk dat het wel werkt.

kaat

kaat

23-09-2011 om 11:55

Dank je heeft alleen een pufje,omdat ie vorig jaar bronchitus he

dank je voor de reacties hij heeft alleen een pufje vorig jaar gekregen na een longontsteking en had vroeger ook bronchitus en na die longontsteking ook piepen enz,maar nu is het weer ok,maar hij idd ook sneller moe,door die allergie,hij klaagt niet,maar
ik merk dat en zie dat wel!
hij is er eigenlijk nooit verder meegegaaan,maar mij lijkt het verstandig om een keer naar een knoarts te gaan,ik moet er bijna met onze middelste naartoe en dan vraag ik wel of ze iets voor hem kunnen betekenen en dan kan hij evt. een afspraak maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.