Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

't Is maandag!

En? En? En?
Ik hoop zo dat Urslau-man naar huis mag....

Hazeltje

Hazeltje

25-08-2014 om 18:06

jaja

Urslau, nu heb je meldplicht
Geen nieuws is goed nieuws denk ik dan maar, ze zullen zich wel lekker aan het installeren zijn thuis!

en..

inderdaad meldplicht Ik hoop dat je t zo druk hebt met redderen thuis dat je ons effe vergeet

Nou Hazeltje t viel dr hier wel effe flink uit he ( links v Den Bosch ) Ik had ook bedacht om lekker effe naar buiten te gaan met een boek maar eer ik wilde gaan zitten trok t dicht helaas.

Volgende week moet jouw week maar worden vindt ik, nieuwe maand dus t mag wel..... alles weer aan de slag en in t ritme, tijd voor een opname

Hazeltje

Hazeltje

25-08-2014 om 23:45

Lilian

Dadelijk vertel je me nog dat we in dezelfde woonplaats wonen
(ik hou het overigens graag een beetje anoniem)
Ja die regen, pffff. Ik kon wel wennen aan dat lekkere zomerweer hoor... ben bang dat dat nu toch echt klaar is, maar ja.
En inderdaad, laat maar komen dat telefoontje!
Nieuwe maand, nieuwe kansen

thuis?

hoop dat jullie thuis zijn Urslau

Urslau

Urslau

26-08-2014 om 13:01 Topicstarter

Beetje laat

maar we zijn thuis. Hij is wel erg zwak en zijn stoma is nu erg waterig (wat hem weer zorgen baart). Hij heeft in ieder geval weer eens in zijn eigen bed gelegen.
Bijna een unicum. Nu maar eens kijken of we daar wat meer dagen aan vast mogen plakken.

Helaas heeft de dag dat hij naar huis mocht ook geleid tot een breuk met zijn ouders. En dat om in mijn ogen iets kleins. Iets met het niet kunnen hebben dat een ouder van mij niet naar mijn man is geweest (zat veel met eigen gezondheid) en er dan wel zou zijn (zou op de kinderen met mijn moeder passen). Hun wilden zonder onze instemming een welkom thuis feestje organiseren. Ik kreeg dat ik bij mijn man was een telefoontje die op zijn zachts gezegd niet bij de Tokkies zou hebben misstaan. Pffff. Wordt vervolgd.

Donderdag eerste keer naar aparte poli. Hij heeft ook isolatiemaatregelen als hij op de poli komt. Zal ons benieuwen.

Hazeltje: kamer staat voorlopig vrij en is denk ik nu wel weer schoon. Dus wat mij betreft........ .

Puck

Puck

26-08-2014 om 13:07

Pfff...

Fijn dat Urslau-man eindelijk weer thuis is en wat jammer dat dat dan overschaduwd wordt door zoiets naars. Maar mijn hemel: een welkom thuis feestje, heel lief bedacht maar geloof niet dat dat een goed plan geweest was voor je man.

oo hazeltje...zelfde woonplaats...

dat weet ik niet maar in de buurt dan vast wel Gek idee haha. Nou als je iets nodig hebt kan t handig zijn.

Urslau

Laat m eerst maar lekker bekomen, die ruzie komt wel weer, zal ook vast spanning aan alle kanten zijn?Zal vast goed bedoelt zijn t welkom thuis feestje, maar net ietwat-veel te veel van t goede

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2014 om 22:52

Welkom thuis Urslau-man

Fijn dat je weer in je eigen bed kan slapen.

Wat een welkom-thuis-feest betreft, heb ik twee ervaringen waarop ik de mening baseer dat dat soort feestjes NIET leuk zijn. Goed bedoelde, maar de plank enorm mislaande acties zijn dat.

Urslau

Urslau

27-08-2014 om 10:26 Topicstarter

idd alle lieve reacties

Een welkom thuis feest was veel te veel van het goede geweest. We weten nog niet wat we met de situatie aan moeten.
Van de bedrijfsarts gehoord. Denk eerst aan jezelf. De rest komt later wel weer. Ik zie het wel. Gelukkig heeft man ook nog niet de intentie er nu al over te willen praten.
Thuis gaat het allemaal net aan en dan moeten we ons nu maar niet druk maken om emotionele schoonouders. Ze zoeken het maar even zelf uit. Ze hebben het al lastig genoeg met zichzelf. Maken ze zich daar eerst maar druk om.

De kinderen zijn erg blij dat papa er weer is. Je ziet aan hun houding wel dat ze bang zijn dat hij snel weer naar het ziekenhuis moet en dan daar moet blijven. Zal hopelijk niet gebeuren. Is nu afwachten.

Urslau

Urslau

27-08-2014 om 10:29 Topicstarter

Hazeltje

Mag je nog een beetje genieten van de laatste vakantie dagen van de kinderen? Die mogen ook vast binnenkort weer naar school. Wie weet komt de rust dan weer.

Vaak is vanaf september het aanbod weer groter. Hoop dat je dan geluk mag hebben. Denk er maar niet te veel aan. Als je wil dat het komt, komt het niet. Dat is mijn ervaring tenminste. Doe gewoon leuke dingen en geniet van iedere dag.

Hazeltje

Hazeltje

28-08-2014 om 09:46

Urslau

Hoera, hij is er weer! Fijn aan de ene kant en voor iedereen weer wennen aan de andere kant. Kan me ook indenken dat de kinderen er nog niet 100% vertrouwen in hebben. Komt ook wel weer...
Wat enorm balen dat je schoonouders dan nog roet in het eten strooien ook. Laat ze het inderdaad maar even zelf uitzoeken, nu eerst aan jullie gezin denken.
Vandaag de eerste controle, ik duim dat alles goed is!

Hier is de school afgelopen maandag al begonnen, we zitten dus alweer een beetje in het ritme. Alleen die wekker om kwart over 7, daar kan ik nog niet best aan wennen (gaap), ik ben een echt avondmens helaas.
Gelukkig beginnen de zwemlessen etc komende week pas, dus we hebben het nog relatief rustig.

Wat jij zegt doen we ook hoor, gewoon doorgaan met de normale dingen, ook gewoon dingen afspreken (ben nu bv met een paar andere moeders een disco-klassefeest aan het regelen voor de verjaardagen van mijn jongste zoon en hun kinderen), naar verjaardagen etc, alleen niet als het te ver de verkeerde kant op is, lees: andere richting dan Rotterdam. We geven wel altijd aan dat we een slag om de arm moeten houden, maar gaan intussen gewoon door. Tuurlijk! We kunnen moeilijk tot eind dit jaar ons hele leven on hold zetten nietwaar...
Het enige wat we nu wel uitstellen zijn de verjaardagsfeesten van ons gezin, ik denk dat we er als alles achter de rug is en ik weer min of meer op de rit, gewoon 1 groot feest van maken.

Lilian, ik broed nog op een cryptische manier om je te vertellen waar ik ongeveer woon, haha.

whahhaa hazeltje zal je iets te doen geven tijdens t wachten

Er ligt bij ons plaatsje een van de 3 wielen maar ook een meer

amk

amk

28-08-2014 om 12:12

Lilian/hazeltje

stuur een berichtje naar forumbeheer met een verwijzing naar dit draadje en vraag om elkaars mailadres. Dat was vroegah gebruikelijk.
Hoef je hier niet zo moeilijk te doen, want ook wij vogelen het zo wel uit natuurlijk. ☺

amk

amk

28-08-2014 om 12:13

Urslau

goed nieuws lees ik na mijn vakantie. Hopelijk is de eerste controle ook nog steeds goed en mag je man lekker thuis blijven.

Postadres spelen

Dat heb ik wel vaker gedaan Hazeltje en Lilian, je mag me allebei een mailtje sturen op [email protected], dan stuur ik het wel door. Kunnen jullie kijken hoe dicht je bij elkaar woont, als je dat wil weten en dan weet zelfs ik het niet.

Urslau!!

Ik zie nu pas dat ik nog niet eens mijn blijdschap had geuit over het feit dat je lief thuis is. Ik kijk vaak even snel zonder meteen te reageren. Maar hoe jammer ook van zijn ouders, daar geen energie in. Die heeft hij te hard nodig voor beter worden en jij om de zaak draaiend te houden. Wat fijn dat hij er weer is!

Urslau

Urslau

28-08-2014 om 21:02 Topicstarter

haha

Hazeltje en Lilian. Nou ik hoop dat het dicht bij waar jullie denken dat het is is.

Wij wonen een heel andere kant op. Maar dat weten jullie vast al.

eerste controle was wel apart. Je wordt in een hok gestopt en de deur gaat dicht. Je weet dus niet of en wanneer er iemand komt. Op een gegeven moment kwam er iemand om te prikken. Daarna de arts. Die gaat dan weg om recept te maken. Die wordt op tafel gelegd en we mochten weer gaan. Heel apart. Alles had een schort en handschoenen aan. Pfieuw..... wij een keer niet puffen in zo'n schort.
Weinig te melden. Als we niets horen zit het goed en anders krijgen wij vast een belletje. We zitten er steeds minder mee.

Genista: wij steken ook nu totaal geen energie in mijn schoonouders. Eigen volk eerst is nu het motto. Gek dat ik dat nu zo makkelijk kan zeggen.

Hazeltje

Hazeltje

28-08-2014 om 23:39

hahaha

Ik google me al suf, maar de oplossing van Genista is helemaal een mooie . Lieve postbode, ik maak graag gebruik van je aanbod

Ja, Urslau dat jij aan een heel andere kant van Rotterdam woont was me al duidelijk geworden.
Wat een bizarre gang van zaken zeg bij die controle, het lijkt wel een SF-film. Fijn dat jullie er zo laconiek onder blijven. Geen nieuws = goed nieuws, ga daar inderdaad maar vanuit!
Went het samen thuis zijn alweer een beetje?

Urslau

Urslau

29-08-2014 om 09:55 Topicstarter

Heerlijk

Is het om weer samen thuis te zijn. Aan de ene kant fijn weer samen te zijn. Aan de andere kant heeft hij zoveel zorg nodig dat ik bijna niet weg durf te gaan.

Op zich wel logisch. Het beperkt je wel in wat je doet. Ik merk dat ik er ook weinig behoefte aan heb. Het is heerlijk nu thuis te zijn en niets te doen.

Bij jou alles nog een beetje in het gareel te houden?
Ik vond de eerste week school best wel pittig. Eerste ouderavond zit er alweer op. Wat een gedoe allemaal. Laat het maar over ons heen komen. Druk maken kan altijd nog.

Hazeltje

Hazeltje

29-08-2014 om 11:53

jawel hoor

Alles went weer snel vind ik. Alleen dat vroege opstaan he! Brrrr. Wanneer is het herfstvakantie?
Infoavonden volgen komende weken pas. Donderdag de eerste.
En de zwem- en danslessen starten volgende week pas dus we rollen er langzaam in.

Ja die zorg in het begin, wij dubben nog een beetje over wat Hazelman het beste kan doen als ik thuiskom. Kortdurend zorgverlof nemen of ouderschapsverlof (kan nog net). Het ene is wel (deels) betaald, het andere niet. Overleg met baas volgt nog. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel zorg er nou precies nog nodig zal zijn en dat verschilt per persoon.

In de ziekenhuisperiode krijgt ie alle vrijheid, zou hij bv halve dagen willen werken dan kan dat, of deels thuis werken kan ook. Dat scheelt weer vrije dagen opnemen natuurlijk.

bij bericht 115

het filmpje van Alberts bucket challenge bedoel ik dus

genista ik heb je gemaild. (ot) dank je

al was ik wel benieuwd naar de cryptische omschrijving

Hazeltje

Hazeltje

29-08-2014 om 20:43

Lilian

Die weet je inmiddels als het goed is

jaa

nu wel. hahha, die had ik meteen geraden ja.

zondag

Urslau, fijn om te horen dat jullie al een paar dagen thuis zijn zonder complicaties! ik wens jullie een heel kneuterig, rustige, gezellig en knusse zondag toe zonder ziekenhuis, zonder medische situaties. gewoon met z'n viertjes genieten!!

Hazeltje jou wens ik juist een heel hectische zondag toe met een spontaan telefoontje en gesjees naar het ziekenhuis!

sterkte allemaal!

Hazeltje

Hazeltje

31-08-2014 om 16:35

Gruffalo

Haha, dat hoop ik ook maar vooralsnog ziet het er hier uit als een typische lazy sunday, met lang uitslapen, late lunch en kwartettende kinderen.

Urslau, voor jullie hoop ik hetzelfde!

Genista en Anne M, hoe is het bij jullie?

Laten we dit draadje maar gaande houden, niet zozeer voor mij hoor maar orgaandonatie blijft een belangrijk onderwerp en hoe meer mensen er over nadenken hoe beter het is.

Hazeltje

Hazeltje

01-09-2014 om 17:11

nieuwe maand, nieuwe kansen

Urslau, hoe is ie, weer op controle geweest denk ik? Heeft je man nog steeds zoveel verzorging nodig of wordt hij alweer wat zelfstandiger?
En hoe is het met je kinderen, krijgen ze er wat meer vertrouwen in dat het goed gaat?
Wat een vragenvuur, sorry.

Nouja de titel zegt het al, laat maar komen dat telefoontje, wij zijn er (soort van) klaar voor....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.