Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 3 en hoe het daarna gaat

Tonny haar schoonzus is naar OK voor transplantatie!!!

Spannend.

Vandaar toch maar derde draad geopend.

Urslau

Urslau

18-10-2015 om 19:54 Topicstarter

Tonny!!

Wauw dat jouw schoonzus echt door mag!
Dan breekt een zeer spannende periode aan.

Ik merk iedere keer weer dat dan allerlei gevoelend boven komen. Hoe is dat bij jullie?

Mijn gevoelens waren o.a.:
onmacht
blijdschap
hoop

Urslau

Urslau

18-10-2015 om 20:28 Topicstarter

En hier..

Hier gaat het redelijk zijn gangetje. Op de een of andere manier is het R-maanden virus al vervroegd binnen geslopen en worden we allemaal een voor een aangestoken. Het is een geniepig virus, waar we lang mee bezig zijn. Alle varianten hebben we meegemaakt. Vooral de vermoeidheid is slopend.
Manlief is er tot nog toe redelijk doorheen gekomen. In september wel heel veel last van de darmvariant gehad. Doordat een van zijn resistente bacteriën is weggevallen mag hij ook weer naar de poli en andere hulpverleners. Alleen bij opname is het nog isolatie. Dat scheelt enorm. Hij is nu vanwege zijn knie naar de fysio. Dat kon eerst niet.
De jongste heeft net zijn pneumococcenvaccinatie gehad. Daar was hij niet zo blij mee. Veel last van zijn plek en wat koorts. Nu lekker vakantie.
De oudste heeft last van een zwaar gekneusde pink gehad en daar vlak achter aan de griep. dat wordt na de vakantie veel proefwerken en so's inhalen. School is al niet zijn ding, dat zal dus nog wat worden.
Zelf ook lekker in de lappenmand. Maar rustig uitzieken en hopen dat we daarna weer wat weerstand op mogen bouwen.

Hoe is het bij jullie allemaal? Tonnynu spannend met schoonzus en kleinkind dat net thuis is en zorg voor haar moeder; Genista met het verlies van haar moeder; Hazeltje en gezin? Juline alles nog naar wens?

Tonny

Tonny

19-10-2015 om 15:22

goed verlopen!

Wat een opluchting... Man en kinderen gaan nog even naar haar toe. Nu begint een spannende en intensieve fase, maar wel hoopvol!

Wat een bijzondere dag!! Gisteravond wist ze nog van niets, en nu is de operatie voorbij. Wow!

Urslau

Urslau

19-10-2015 om 15:23 Topicstarter

Tonny

wat fijn dat het goed is verlopen. De eerste dagen zijn spannend.
Hoop voor jullie dat alles rustig en goed mag verlopen.

Wow Tonny...

Wat een goed nieuws! Jemig er is wel heel veel spanning en sensatie bij jouw in de familie zeg!!!!!! Ik duim voor een voorspoedig en complicatieloos herstel!

Urslau

Urslau

21-10-2015 om 10:33 Topicstarter

Tonny

Hoe is het nu met jullie? En schoonzus?

tonny

tonny

22-10-2015 om 20:32

heel goed!

Zij is zo enorm blij, en wij met haar!

Heb haar gisteren aan de telefoon gehad, kon goed horen dat ze nu lucht heeft. Vandaag is ze al driemaal uit bed geweest. Hopelijk kunnen we volgende week een keertje op bezoek (het is nogal ver van hier helaas).

Juline

Juline

22-10-2015 om 22:07

Fijn, Tonny!

Goed om te lezen, die positieve berichten. Hopelijk kunnen jullie binnenkort een keertje langs.

Tonny!!!

Wat een fijn bericht om te lezen! Gefeliciteerd hiermee. En nu al drie keer uit bed geweest. Wat een opluchting voor haarzelf moet dit ook al zijn.

Hoe gaat het hier - mijn afwezigheid spreekt een beetje voor zich, denk ik. Een paar dagen geleden hebben we de urn van mijn moeder bijgezet, compleet met de rituelen die daarbij horen (en de twee dagen hoofdpijn die daar weer het gevolg van was). Ze zouden deze week ook een erg mooi huwelijksjubileum hebben gevierd, als ze nu nog geleefd had. Dan hadden we een heel andere week gehad... Verder nog wat tamelijk emotioneel ingrijpende zaken deze week, zowel heel verdrietige als heel blije. Het voert even te ver om dat allemaal hier neer te zetten, maar ik ben totaal afgedraaid, maar maak toch heel korte nachtjes. Het lukt me gewoon niet om meer dan 5 uren te slapen. Komend weekend heb ik in elk geval een heel fijn iets, waar ik al maanden naar uitkijk. En het weekend daarna ben ik lekker met een vriendin uit. Ook nogal wat gereduceerd ten opzichte van andere jaren, maar we gáán. En dat is momenteel goud waard voor mij.

Hazeltje

Hazeltje

23-10-2015 om 01:25

hier ook nog maar een keer

... ongeveer hetzelfde wat ik in het oude draadje schreef.

Jeeeeeee Tonny!!!
Wat zie ik nu!!! Ja, zo snel kan dat gaan, ineens is het zover. Eindelijk...
Wat geweldig dat alles goed is gegaan! Inmiddels bijna een week verder, en wat een mooie berichten.
En nu maar duimen voor een goed en snel herstel.
Pfff zeg ik ben plaatsvervangend opgelucht

Hazeltje

Hazeltje

23-10-2015 om 17:07

en hoe het hier gaat

Nou dat kan ik snel samenvatten: goed!
Een jaar gaat razendsnel, afgelopen dinsdag was het precies een jaar geleden dat ik de OK in ging, we hebben er een bescheiden feestje van gemaakt, met een grote taart, dat wel.
En kaarsjes aangestoken voor die andere, onbekende familie die het de dag ervoor juist heel moeilijk zal hebben gehad.

Laatste bloeduitslagen waren goed, ik mag nu om de 3 maanden komen. Met als tussendoortje eind november de jaarcontrole, die is wat uitgebreider met hartfilmpje, longfoto en zo. Er zou nog een brief over gestuurd worden maar die heb ik nog niet.

Ja, het gaat goed. En echt, beperkingen zullen er wel blijven. Na een drukke dag heb ik de volgende nog steeds nodig om een beetje bij te trekken. Bij de fysio zit ik wel ongeveer aan mijn plafond qua conditie. Er is nog steeds een buik al is die niet te vergelijken met vroeger. Het ziekenhuis en de fysio zijn het eens: kan best dat het zo blijft, want je hebt nog steeds wat mee te sjouwen. Die oude (sterk vergrote) nieren zitten er immers nog en zolang die geen ernstige problemen geven blijven ze er zitten, en groeien waarschijnlijk gewoon door.
En of het nog beter zal worden dan dit, geen idee. Maar dat kan me ook eigenlijk niet schelen want ik ben hier al zo verschrikkelijk blij mee!
Dat ik gewoon lekker leef. Dingen doe met de kinderen, met mijn gezin. Op vakantie kan en daar fiets en wandel. Nog maar 4 pillen slik per dag (kan veranderen hoor maar nu is dat zo!). Niet meer naar de dialyse hoef. Niet meer zo eindeloos moe ben. Geen jeuk of hoest meer heb. Me niet meer hoef af te vragen of ik wel naar dat feestje kan morgen. Niet meer hoef te kiezen of ik mijn haren was en föhn, of toch wat boodschappen doe en dan weer in bed duik. (Ik snap achteraf ook niet hoe ik het heb volgehouden allemaal, eigenlijk. Je doet het omdat het moet, maar hoe?)
Ik ben er nog, ik heb een giga OK overleefd en hier is de 2.0 versie van mij!

Komende week is het herfstvakantie hier, lekker een weekje geen wekker. De week daarna hebben de jongens proefwerkweek, genoeg tijd om je voor te bereiden zou je denken . Daar ga ik dus maar van uit he. *duimduimduimduim*
Zoon 2 doet het tot op heden prima in de brugklas. 1 onvoldoende tot nu toe en dan ook meteen een vette, haha. Als je iets doet moet je het goed doen!
Zoon 1 is zoals te doen gebruikelijk inmiddels, een slowstarter. Maar hij komt er wel. Moet hem er alleen constant op wijzen. Beetje vermoeiend soms, naja ach.
Dochter 1 woont op kamers nu, dat bevalt haar wel al is het erg stil soms. Maar als ze dan thuis komt roept ze meteen: Holy moly wat is dat hier een hok vol herrie! Haha, alles heeft zijn charmes denk ik dan maar
En dochter 2 in groep 5, die heeft het altijd naar haar zin en nu ook.

Hee Urslau wat een fijne berichten van je man! Gewoon weer naar de fysio kunnen en niet meer elke keer apart zitten voor een afspraak, wat een zaligheid.
Beterschap allemaal met die *&^%$ virussen!

Genista voor jou een dikke knuffel, wat een moeilijke dagen heb je achter de rug. Hopelijk kun je de komende weekenden de batterij weer wat opladen, het klinkt in elk geval alsof je er heel veel zin in hebt!
Veel plezier

Juline, in het andere draadje las ik nog een goed bericht van jou, ook fijn om te horen!

Urslau

Urslau

23-10-2015 om 21:57 Topicstarter

Tonny..

jeetje dat gaat goed! Zo te lezen, lijkt het allemaal goed aan te slaan. Er zullen vast nog wat mindere dagen komen. Maar jeetje... wat een mooi verschil.

Wie weet zit ze volgende week al in een stoel jullie op te wachten. Ik hoop het van harte. Beter als de bende bacteriën die mijn man erbij cadeau kreeg.
Goed weekend in ieder geval toegewenst.

Hazeltje

Hazeltje

01-11-2015 om 20:55

Tonny

We zijn weer 10 dagen verder, hoe gaat het met je schoonzus? Heb je haar al gezien? Of is ze inmiddels zelfs alweer thuis?
Ben zo benieuwd

Tonny

Tonny

01-11-2015 om 21:38

We zijn net terug

Van 220 km heen en weer.

Het gaat heel goed, vandaag twee weken geleden was de operatie. Ze had dit weekend even met verlof naar huis mogen gaan, maar dat bleek toch nog net te vroeg. Morgen gaat de helft ( om en om) van de krammetjes eruit.
Het is bijzonder te zien dat ze nu een heel eind door de gang kan lopen zonder zuurstofondersteuning. Dat kon ze al heel lang niet meer.

Ook net terug

Tonny, wat bijzonder, dat ze zonder zuurstofondersteuning zo ver kan lopen! Ik duim mee dat het bergop mag blijven gaan.
Ik ben ook net terug van een weekend met een vriendin. Even heel uitgebreid bijgetankt dit weekend, wat heerlijk was dat.

Hazeltje

Hazeltje

22-12-2015 om 15:53

het jaar is bijna om

En dit draadje is een eind naar onderen gezakt. Geen nieuws is weliswaar goed nieuws, maar ik wil toch wel graag even weten hoe het met iedereen is...

Genista, Tonny en schoonzus, Juline, Urslau natuurlijk (als startster van dit al heel lang lopende topic), alle meelezers/schrijvers en iedereen die ik nu vergeet met mijn vergiethersens.

Hier gaat het nog steeds goed! Laatste bezoek aan Erasmus was de jaarcontrole eind november, dat ging zoals gewoonlijk gepaard met de nodige misverstanden en halve afspraken (het zal eens niet, haha) maar alles werd weer netjes rechtgebreid na een paar telefoontjes en het nodige doorvragen van mijn kant (ik had gelijk, ook dat zal eens niet, grinnik) en zo gaan we met een best wel gerust hart 2016 alweer in.

Ik wens iedereen fijne feestdagen toe en een goede jaarwisseling, en dat het daarna maar een jaar mag worden zonder al teveel hobbels!

Urslau

Urslau

22-12-2015 om 18:10 Topicstarter

Ha hazeltje

ik vertelde manlief laatst dat jij wel een jaarcontrole had gekregen. Volgens de prof.(M) zou dat bij manlief niet gebeuren. Alles ligt op de schop, weinig mensen etc..
Is de jaarcontrole vanuit de ltx of nierpoli georganiseerd?

Verder gaat het hier best goed.

De knie van manlief is met fysio iets beter gaan reageren, waardoor traplopen en korte stukjes fietsen weer gaat. Heerlijk vindt hij dat.
Zijn ergste resistente bacterie is hij kwijt (had ik dat al gezegd), de ander zorgt er helaas nog steeds voor dat hij medicatie nodig heeft. Anders rent de ontlasting zijn stoma in. Lijkt mij ook niet geheel smakelijk en vergroot ook de kans op uitdroging.

Gisteren was hij naar de poli en via de site van het ziekenhuis kan je zelfs de bloeduitslagen al zien. Alleen digid met sms functie nodig. Handig al zeg ik het zelf.

Met mij en de kinderen gaat het ook goed.
Oudste heeft aardig rapport, wel met veel hulp.
Jongste mag wrs tot groep 8 op huidige school blijven. Hij was bang dat hij van zijn school af zou moeten. De halve klas moet wrs naar gewoon onderwijs en hij blijft cluster 2.
Op mijn werk is er veel gedoe in de top. Erg onrustig, maar gelukkig lijkt er langzaam verbetering te komen. Dan is werken in de zorg niet altijd fijn.

Fijne feestdagen allen. Wie weet tot horens.

Hazeltje

Hazeltje

26-12-2015 om 00:06

Via de ltx inderdaad

Oftewel de MDL afdeling. Die zijn de baas he, zoals ze zelf veelvuldig geroepen hebben
Het stelde op zich niet heel veel voor hoor... Een zooitje extra buizen bloed bij het lab (2x zoveel ongeveer denk ik, en omdat ze mij altijd met een vlindernaald prikken - hier luisteren ze gelukkig wél - zat ik er wel even), hartfilmpje en longfoto.
En die laatste 2 kunnen zonder afspraak dus zo heel ingewikkeld lijkt het me niet. Het meest nog voor de patiënt zelf want je crosst weer het halve ziekenhuis door

Dat van die bacterie had je verteld ja, fijn nieuws! Nu die andere nog even om zeep helpen. Hopelijk lukt dat toch ook snel.

Handig idd dat je zelf naar uitslagen kunt kijken. Duurde hier alleen even want ergens bij die DigiD site was iets fout gegaan en er stond een heeeeeel oud mobiel nummer in. Voor je dat weer goed hebt. Maar enfin dat is gelukt en sindsdien log ik af en toe ook in daar.
Heb ook de brieven gelezen van de dag van transplantatie, is wel weer even confronterend om dan te lezen hoe ze mijn conditie van destijds omschrijven. Terecht hoor wat er staat, maar toen zag ik dat niet zo.

Fijn dat je zoon op zijn vertrouwde plek mag blijven!
Nu je werk nog. Niet leuk die onrust. Hopelijk lost ook dat zich vlug weer op.

Kinderen gaan ook goed hier. Jongste zoon in de brugklas had een uitstekend rapport, en ik vond het ook wel tekenend hoe het tienminutengesprek ging, zo ontspannen en leuk contact tussen hem en mentor, die liggen elkaar prima. Hij zit op de goede plek en dat is fijn.
Oudste zoon moet de motivatie nog steeds uit zijn tenen halen en de discipline ook. Er zijn er meer in de klas volgens zijn mentor, ze gaat er na de kerstvakantie stevig mee aan de slag. Hopelijk helpt dat. Hij wil wel hoor, maar volhouden...! Rapport was net voldoende, hopelijk volgende rapport beter.
Jongste, tja die heeft het overal naar haar zin en nu ook. Helaas wel wat onrust door overspannen juf en alle onverwachte wisselingen die dat met zich meebracht, rond sinterklaas ook nog. Ze vindt de vervangsters ook lief maar mist toch wel die ene juf. En duojuf komt pas na de voorjaarsvakantie terug, die is met zwangerschapsverlof. Jongste heeft de juffen wel gemaild en krijgt dan ook een berichtje terug, dat vindt ze erg leuk.

Gezellige kerst gehad, op kerstavond gegeten met z'n achten (schoonzoon en schoondochter erbij), en vandaag werden het er steeds minder. Ontbijt met 6, lunch met 5, avondeten met 4 .
Met de jongste samen een snoephuisje in elkaar gezet, ze had het pakketje met haar verjaardag gehad. Daar zaten alleen de onderdelen van koek in, de rest mocht je zelf verzinnen. Glazuur is zo gemaakt en ik had nog allerlei taartdecoratie, en voedselkleurstof in rood, geel en blauw. Daar hebben we nog groen en paars bij gemengd. Hele middag bezig geweest! We hebben ons flink uitgeleefd en het is fantastisch mooi geworden, eigenlijk jammer om op te eten

hallo...!

Hoi lieve forummers
Ik ben lange tijd weggeweest van hier, was druk (bllll stom) en net op vakantie geweest, kerstdagen gevierd en nu dacht ik ineens: hoe zou het zijn op OOL. Bij het donordraadje, zou het nog bestaan.

En dan lees ik het goede nieuws van Tonny (jaaa ECHT lang niet geweest dus), en ook van de anderen goede berichten.
Hazeltje en Urslau, wat mooi om te lezen dat het zo goed gaat!
Ik lees over stukjes fietsen, Urslau, tjonge, weet nog goed hoe het was....

Ik wens jullie en andere meelezers een mooi, goed 2016...!
liefs Geerke

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.