Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Olivia

Olivia

21-06-2011 om 15:25

Wandelen en stijve spieren

Binnenkort ga ik meedoen aan een wandel vierdaagse (nee niet DE vierdaagse) ik ga 20 km wandelen per dag en dat gaat prima. Alleen ik krijg per dag stijvere spieren, zeker als ik klaar met wandelen ben en thuis op de bank plof. Een uur later kan ik er dan amper nog afkomen Zijn er nog tips,ik heb al wel gegoogled maar kan het juiste niet vinden (ja er staat doe het de volgende dagen wat rustiger aan, maar dat kan dus niet)
Ik weet van vorige keer dat het stijver en stijver wordt, niet tijdens het wandelen dus, dat gaat prima, maar daarna...dan kan ik na even gezeten te hebben bijna niet overeind komen van de stijve spieren.
Na het wandelen neem ik altijd een heerlijke hete douche, doe een lekker warm joggingpak aan. Zou ik iets op mijn spieren kunnen smeren ofzo? Zodat het wat minder stijf wordt, heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rekken?

Hier rek ik wel eens in geval van stijve spieren na het hardlopen, en dat helpt wel wat.

amk

amk

21-06-2011 om 18:08

Heb je een bad?

mijn truck is namelijk eerst even snel douchen om je op te frissen, en dan een paar uur later uitgebreid lang in een warm bad gaan hangen. Zo loop ik al een paar keer vrijwel ongetraind de 7^^, maar ook zonder noemenswaardige spierpijn.

Olivia

Olivia

21-06-2011 om 20:16

Nee helaas

Nee helaas heb ik geen bad, dat strekken doe ik ook wel. Maar als ik een uur daarna iets wil doen, bijv. even van de bank naar de keuken lopen ben ik mega-stijf. En ik doe nog wel een lekkere warme joggingbroek aan zodat m'n spieren niet koud worden.

Flink masseren dan?

Misschien helpt dat nog wat, anders zou ik het ook niet weten.

bertje1

bertje1

21-06-2011 om 22:03

Goed eten?

mogelijk helpt het toch ook om na het wandelen, wat koolhydraten te eten, liefst icm eiwitten (dus: boterham met kaas en een banaantje of zo), dit vult de spieren met suikers voor de verbranding. Uiteindelijk is spierpijn volgens mij de melkzuur in de spieren.
En natuurlijk masseren.

Ibuprofeen

Als het voor een keertje is zou ik gewoon met een tablet ibuprofeen onder de hete douche duiken. Je kan het ook in gelei vorm krijgen om op je stijve spieren te smeren.

Mariel

Infrarood sauna

zou kunnen helpen en heel veel water drinken. Heb je al wat voorzichtige rekoefeningen gedaan? Losjes bewegen kan ook helpen om de afvalstoffen uit je spieren te krijgen. En ik smeerde mijn pijnlijke spieren graag in met Arnica olie omdat het de huid warm houd (en soepel). Misschien kan je daar ook zuivere olijfolie voor gebruiken (kruidvat). Geen tijgerbalsem in elk geval! (althans voor mij dan) omdat die de warmte uit je huid lijf haalt (ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden). Zodra dat uitgewerkt, was de pijn nog erger. Succes in elk geval :-/.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.