Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yaron

Yaron

12-04-2013 om 12:34

Wanneer ga je naar de huisarts?

Vanochtend bij de huisarts geweest met klachten aan mijn heup die ik al een hele poos heb, hoe lang weet ik niet eens meer. Kreeg ik van de huisarts op mijn kop dat ik beter wat eerder had kunnen komen, nu duurt het herstel veel langer. Hij heeft me dat bij eerdere klachten ook wel eens gezegd. Nu heb ik een hele aardige huisarts, nooit problemen met hem gehad en ook geen angst om er heen te gaan. Toch stel ik een bezoek aan hem altijd zo lang mogelijk uit, nu kon het ook niet meer, want bij lopen, zitten en liggen had ik wel heel veel pijn, mijn man heeft me 'gedreigd' dat hij een afspraak zou maken als ik het zelf niet deed. Waarom stel ik het dan zo lang uit vraag ik mezelf af, vaak denk ik 'het komt me nu niet uit', 'het gaat wel weer over' of 'Hij ziet me weer aankomen' terwijl ik weet dat dat niet zo is. Wanneer ga je met klachten wel naar de huisarts en wanneer niet?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uiteindelijk

Beslis je zelf wanneer je naar de huisarts gaat. Veel gezondheidszaken gaan ook vanzelf over en veel huisartsen zijn helemaal niet gediend van patienten die elke zorg met hen willen delen, die willen dat mensen zelf voorsorteren of ze gaan. Een huisarts kan ook uit voorzorg stellen dat als er gezondheidsschade is, dat dat dan wel je eigen schuld is want, was je maar eerder gekomen. Maar dan kun je dus ook op je kop krijgen omdat je te vaak komt. Het is moelijk om daar een goede balans in te vinden. Dat is toch vaak een kwestie van interpretatie of persoonlijke voorkeur. Dus ik zou zeggen, negeer zo'n opmerking gewoon en wees blij met je huisarts. Als hij de indruk heeft dat je eerder te laat dan te vroeg aan de bel hangt, dan neemt hij in voorkomende gevallen hopelijk ook sneller serieus.

Yaron

Yaron

12-04-2013 om 13:09

Annej

Dat op mijn kop krijgen bedoel ik niet zo letterlijk, beetje lastig uit te leggen in schrijftaal, maar meer met een grapje. En hij neemt ons en ik ga ervan uit de meeste andere mensen ook, altijd serieus, nog bijna nooit klachten over hem gehoord. Maar inderdaad vind ik het lastig om op het 'juiste' moment te gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

amk

amk

12-04-2013 om 13:58

Assistente

en daarvoor is nu net die assistente.
Die bespreekt met jou de klacht en op basis van haar kennis en kunde beoordeelt ze of je NU, volgende week of niet hoeft te komen.
En geeft adviesen wat je kunt doen op dit moment.

Klopt

Als ik me zorgen maak dan maak ik een afspraak maar als het wat vaag is bel ik en leg ik het aan de assistente voor of het zinvol is om langs te komen. Vaak overleggen ze even met de arts en bellen ze terug met advies. Soms kom je voor niks bijzonders, maar ik kom vaak genoeg met bijzonderen dingen van de kinderen. Soms zitten we er een paar keer in 1 week en soms maanden niet.

Als ze me niet willen zien hadden ze een ander beroep moeten kiezen hahahahaha

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.