Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

liora

liora

17-11-2009 om 10:12

Wanneer komen de oproepen? Mexicaanse griep

Wie weet wanneer we de oproep krijgen voor volgende week? Ik krijg er een en oudste zoon ook, zou het wel handig vinden om uiterlijk morgen te weten wanneer we aan de beurt zijn.

Liora


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Deze week

De oproepen zouden deze week komen. Dat zal trouwens ook wel moeten, want de vaccinaties zijn op 23 en 24 november (en 14 + 15 december). In de Rai, helaas. Al deze info heb ik van de site van de GGD, de oproep hebben wij nog niet binnen. Ik hoop dat die vandaag of anders morgen komt (en anders ga ik bellen...)

Dat van die Rai vind ik wel vervelend trouwens, ik had nog een beetje gehoopt dat het gewoon op het cb zou zijn, maar nee.

Ik hoop maar dat ze wel zo goochem zijn de kinderen op dezelfde dag en tijd op te roepen (anders ga ik toch wel duchtig pruttelen)

Groeten,

Temet

Ayanna

Ayanna

17-11-2009 om 11:09

Ik haal hem net uit de brievenbus.

Jakiro

Jakiro

17-11-2009 om 12:31

Op de site

Ik kon op de site van de GGD in mijn regio het hele vaccinatieschema bekijken.
Jakiro

Guinevere

Guinevere

17-11-2009 om 12:35

Tnx jakiro!

Goede tip Jakiro! Oef, zoon mag op dinsdag, hoeven we gelukkig geen vrij te nemen.

Jacoline29

Jacoline29

17-11-2009 om 12:53

Net gehad met de post

voor dochter van 3,maar die is een risicogroep,dus heeft hem al gehad op 11 november.

Jakiro

Jakiro

17-11-2009 om 13:53

Guinevere

Jullie staan op hetzelfde A4-tje.
Ik had het je zo kunnen vertellen.
jakiro

Nou, oproep gehad, pfffff lastig!

Hier de oproep gekregen voor mijn jongste. Ze vaccineren ma t/m wo en alle drie de dagen moet ik werken. Hij is wo om 09:45 aan de beurt. Je mag ruilen met iemand die op dezelfde lokatie verwacht wordt, maar ik kan ma + di niet, en wo vóór 14:00 uur ook niet. En eigenlijk heeft mijn oudste om 16:00 uur zijn laatste judoles (mag hij met mij judoën, hahaha).
Ik wil dus die prik op wo tussen 14:00 en 15:00 ongeveer, want ik weet niet of je moet wachten en dan ben ik niet op tijd bij judo. Maar hoe weet ik nou met wie ik moet ruilen??????? Ik ken niemand met die achternaamletters in mijn regio
En is het inderdaad zo dat het zomaar kan zijn dat je een half uur of zo moet wachten?
Onder mijn werktijd kan misschien wel, krijg ik vast wel vrij voor, maar daarna breng ik hem meteen weer naar het kdv?? Dan wil ik toch bij hem blijven En dan nog, met wie moet ik ruilen.... hele dag vrij gaat niet (moet mijn groep 8 naar huis).
En op 16 dec precies hetzelfde verhaal, uitgezonderd de judo. Er staat dan wel de tandarts, maar die verzetten we met plezier

Guinevere

Guinevere

17-11-2009 om 14:47

Geerke

Bij het KDV hebben ze vermoedelijk de hele dag kindertjes die net zijn ingeënt over de vloer. Want al die kleintjes mogen natuurlijk naar de prikpost. Ik zou even met het KDV overleggen. Kijken of ze het zien zitten om een net gevaccineerde op te vangen. En ik zou er dan een paracetamol tegen aan gooien, na de vaccinatie.
En anders is er misschien een familielid dat een keertje wil oppassen? Of je man neemt vrij?

Jesse_1

Jesse_1

17-11-2009 om 14:57

Vragen bij kdv geerke?

Zoals Guinevere al zei zijn er vast véél kinderen daar die gevaccineerd moeten worden, dus daar een oproep doen of vragen aan de leiding?
Vaccinatie is waarschijnlijk 'lopende band werk', ik denk weinig vertraging.
Jesse

Oke

Dank jullie wel, het wa eff mijn 1e reactie. Ik ga morgen eerst eens vragen aan het kdv wat hun beleid hierin is.

liora

liora

17-11-2009 om 19:02

Niks

nog niks gezien...

Geerke

Wat raar, ik kreeg vandaag de oproep en bij ons vragen ze je om op de tijd te komen die op de brief staat maar als je echt niet kan mag je ook een andere tijd komen. Je hoeft dit niet te melden en ook niet te ruilen. Aangezien ik 2 kinderen heb onder de 5 die op andere tijden moeten komen is het ook geen probleem ze net na elkaar te laten prikken. Ik moet alsnog paar uurtjes vrijnemen want je kan op maandag en donderdag en dan werk ik ook alletwee...

hoe zit dat bij andere?

liefs lisa

Asa Torell

Asa Torell

17-11-2009 om 19:52

Hmm temet

De schema's die ik heb gezien gingen op geboortejaar. Maar als je net zo'n brief krijgt als Lisa, dan kun je kennelijk toch wel met beide tegelijk komen.

Asa Torell

Asa Torell

17-11-2009 om 19:54

Hier trouwens ook nog geen brief

maar ik heb de tijd en plaats al wel op internet gevonden. Dus er kan wel alvast gepland worden.

Biene M.

Biene M.

17-11-2009 om 21:01

Hier ook niets

Raar dat de ene Amsterdammer de brief al binnen heeft en de andere niet, maar wij weten dus nog niets. Ook geen info op de website van de GGD.

Ook niet

ach ze zullen ons vast niet vergeten zijn en als het wel zo is dan ga ik op eigen houtje wel naar de huisarts die heeft vorige week (in een lange rij op straat stonden ze) al geprikt. Hmm misschien had ik dan oko met mijn gezin in die rij moeten staan, nu zitten we maar wat stompzinnig te wachten.

Asa Torell

Asa Torell

17-11-2009 om 22:25

Biene

volgens mij meldden hier nog geen amsterdammers dat ze de brief al hadden. Of je weet meer over woonplaatsen van forummers dan ik.

Sascha2

Sascha2

17-11-2009 om 22:28

Hier wel

Vandaag rolden de oproepen in de bus. Het is bij ons in acht gemeenten gepland, variërend van maandag t/m vrijdag. Volgorde is op geboortedag, ongeacht geboortejaar. Als je meerdere kinderen hebt die ingeënt moeten worden, mag je ze tegelijk laten prikken op het tijdstip van de oudste. En als je echt niet kunt op de dag die bij jouw gemeente hoort, dan mag je naar een andere gemeente gaan op een andere dag. En dat hoef je niet te laten weten van tevoren. Erg soepel allemaal dus!

Sascha2

Sascha2

17-11-2009 om 22:29

Asa torell

Heel goed, hou Biene in de gaten hoor

Wat hier staat (lisa)

Er staat in mijn brief als je niet kan op die tijd, "dan vragen wij u te ruilen met iemand uit uw omgeving. Dit hoeft u niet aan ons door te geven."
Ruilen dus. Maar ik ga gewoon morgen bellen en vragen of ik omdat ik met niemand weet te ruilen, gewoon op een andere tijd mag komen. Dan kies ik zelf een goede tijd uit. Zal toch wel kunnen? Dank je voor het idee, Lisa!

Tijgeroog

Tijgeroog

18-11-2009 om 00:22

Geerke

Ik denk dat je op elke willekeurige tijd kunt gaan. Ze zullen je vragen om te ruilen met iemand anders, zodat het goed verspreid blijft. Maar als je het niet van te voren aan hoeft te melden dat je ruilt zullen ze het ook niet controleren.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-11-2009 om 00:25

En bij ons

Doen ze het op verjaardagsdatum. Grappig dat elke regio het blijkbaar anders doet, ik zag al geboortejaar en achternaam, maar hier dus de dag dat het kind jarig is. Het oudste kind trouwens, andere kinderen mogen tegelijkertijd geprikt worden. En verder dezelfde tekst als bij Lisa, als je echt niet kan mag je op een andere tijd en zelfs op een andere locatie, hoef je niet door te geven.
Wij gaan inderdaad op een andere tijd. Op de geplande tijd hebben we afgesproken en geregeld om in de klas van m'n zoontje te gaan kijken. De vorige afspraak hebben we ook al af moeten zeggen, omdat hij ziek was, waarschijnlijk mexicaanse griep. Het is altijd wat met die griep...

Tink

Tink

18-11-2009 om 01:02

Ik denk

... dat ze knettergek gebeld zouden worden als iedereen die een andere tijd wil, ging opbellen . Want het komt nooit uit, zoiets, daar ben ik al wel achter. Paar maanden terug met die baarmoederhalskankervaccinaties was het exact hetzelfde gedoe
Ik ga dus gewoon op een tijd die mij schikt. En dat is niet om 5 uur 's middags maar onder schooltijd. Dat heeft meteen als voordeel dat ik geen hele sleep kinderen mee hoef te nemen.

In de brief stond ook dat als je meer kinderen hebt die gevaccineerd moeten worden, je dan gewoon 1 tijd mag kiezen. Je moet (volgens mijn brief) als richtlijn de tijd van je oudste kind nemen. Maar als die andere tijd beter uitkomt zal dat vast ook geen probleem zijn.

Oja, Manda: de prik die de kleintjes krijgen, van de GGD dus, is een ander merk als die van de huisarts. Je kunt dus niet zomaar wisselen, staat in mijn brief. De 2 prikken die je krijgt moeten van hetzelfde merk zijn.
Ik moest vorige week zelf de mexgriepprik halen bij de huisarts, en die wilde mijn peuter niet meteen ook inenten. Ik wist toen de reden niet, maar dat zal dan hiermee te maken hebben gehad denk ik nu.

Biene M.

Biene M.

18-11-2009 om 08:00

Asa

Ik dacht gelezen te hebben dat Temet hem had ontvangen, maar dat blijkt een vergissing Een hele geruststelling, dan gaat het in de hele stad overal even traag, heheh.

amk

amk

18-11-2009 om 08:56

Ach

er zullen ook kinderen helemaal niet komen. levert ook weer tijd op.

Mijn dochter gaat niet, want die heeft de eerste er al in zitten. Hadden we net met de huisarts overlegd dat ze niet in de risico-groep viel en dus eigenlijk geen oproep had hoeven hebben, wordt het advies gewijzigd.
Dus gewoon even de assistente gebeld, ze stond nog op het lijstje, en kon vorige week haar prik halen. Mooi klusje voor papa, die kan ook de volgende doen op 4 decmber. HA zit bijna naast de bso, erg handig.

Ze heeft er overigens geen last van gehad. Wat mij betreft dus liever een griepprik dan de dtp waar ze zeker een dag van ondersteboven is.

liora

liora

18-11-2009 om 10:12

Hoi,

Net even gebeld: in Amsterdam komen de brieven vandaag. Ik en zoon zijn maandag om half elf aan de beurt, lekker meteen aan het begin, ben ik blij mee.

Groetjes,

Liora

Jakiro

Jakiro

18-11-2009 om 13:43

Maryb

Wij zitten ook bij GGD Midden Holland en hier kan je de vaccinatieschema's zien: http://www.ggdhm.nl/client/1/?websiteid=1&contentid=1136&hoofdid=5

Bij de tweede prik ben ik er hoogstwaarschijnlijk ook niet, wel op de maandag en ik heb gevraagd of ik dan die maandag kon. Maar dan ook de eerste prik op maandag, omdat er 3 weken tussen moet zitten.
Officieel moest ze zeggen dat het niet kon, zei ze, maar er is niemand die je weigert, dus probeer het gewoon...

En als het kind van je vriendin écht niet mee kan doen met de vaccinatierondes is dat een typisch gevalletje huisarts denk ik.
Jakiro

Kiki

Kiki

18-11-2009 om 14:29

Ik heb die van zoon binnen

maar van man en mij niet. Zou dat kloppen of zou ik even moeten bellen.

Ik neem toch aan dat ze tegelijk verstuurd zijn

Linda99

Linda99

18-11-2009 om 15:18

Wat als...

...je je kind niet laat inenten maar wel een oproep hebt gekregen? Gewoon niks doen?

(ben op het werk dus weet niet wat er in de oproep staat maar ben erg benieuwd)

Jakiro

Jakiro

18-11-2009 om 18:30

Maryb

Je vriendin kan toch zeggen dat de kinderen ziek zijn: http://www.nu.nl/binnenland/2125874/kinderen-met-griep-later-vaccineren.html
En Linda: gewoon niks doen. Ik hoef voor Kim die via de huisarts al gevaccineerd is, ook niks te doen.
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.