Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

liora

liora

17-11-2009 om 10:12

Wanneer komen de oproepen? Mexicaanse griep

Wie weet wanneer we de oproep krijgen voor volgende week? Ik krijg er een en oudste zoon ook, zou het wel handig vinden om uiterlijk morgen te weten wanneer we aan de beurt zijn.

Liora


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

18-11-2009 om 20:08

Biene

Hoop dat je het niet te pietluttig vond .

Biene M.

Biene M.

18-11-2009 om 21:15

Asa en amsterdammers

Nee hoor, ik weet wie het zegt, bij jou vermoed ik geen zurige intentie

Inmiddels is de oproep binnen, dinsdag 11.45 uur. Dat is precies tijdens het slaapje van onze dreumes, dus we gaan een paar uur vroeger of later.

Het zal me wat worden trouwens. Met dochter ben ik mee geweest naar de eerste HPV-vaccinatie, ook in de RAI. Het was er koud en ondanks het tijdschema moesten we nog een klein half uur in de rij staan. En dan was de helft van de genodigden nog eens niet komen opdagen ook. Dat wordt dolle pret volgende week met die baby's en dreumesen. Ik zeg: deken mee, boekjes, koekjes, thermoskan koffie voor jezelf, borst of fles of ander warm drinken voor je kind(eren), allemaal warm aangekleed en herriestoppers in je oren tegen het rondgalmende kindergehuil. En toch maar met OV komen ipv de fiets, want dan kan de kinderwagen mee.

Biene

Inderdaad, ook hier de twee oproepen binnen. En het gaat gelukkig niet op geboortejaar, maar op postcode. Wij mogen om 15.00 uur.

Bedankt, Biene, voor je ervaringen. Alleen dit "En toch maar met OV komen ipv de fiets, want dan kan de kinderwagen mee. " - daar heb ik dus mijn twijfels over. Ik zou met de tram moeten en vervolgens met de metro. Omdat het per postcode gaat vermoed ik dat mijn halve wijk zich in diezelfde lijn 1 probeert te persen en daar kunnen niet meer dan twee kinderwagens in. Ik ben dus zo flauw om toch te kijken of vriend ons met de auto kan brengen (zelf kan ik niet rijden).

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

18-11-2009 om 21:42

Temet

Kan jouw meisje nog in de draagzak of babybjörn? Dat is anders ook wel te doen lijkt me (en meteen lekker warm). Mijn dreumes wil lopen lopen lopen en die moet dus vastgesnoerd in een wagentje, anders rennen we er de hele tijd achteraan (op zich wel goed om warm te blijven...)

OV klinkt na jouw redenering opeens helemaal niet meer als een handige optie, vooral niet met een kinderwagen Dan is een lift van je vriend helemaal niet flauw, maar juist een goed idee. Voor ons is het gelukkig maar 1 station met de sneltram, dat zal wel lukken (en wij gaat dus op de "verkeerde" tijd, wie weet scheelt dat ook nog).

Moeten jullie maandag, of dinsdag?

Ja ik ga gewoon

....op een tijd die mij uitkomt. Ik begreep van mijn schoonmoeder dat ze echt niet als je komt, gaan kijken of je op een lijstje staat. Je mikt het kaartje zo in een soort stembus

Biene

Wij moeten maandag. En het gaat dus om een jongetje van 4 en een meisje van 8 maanden. Laatstgenoemde past nog wel in de buikdrager, maar leuk vindt ze het niet. Ik ook niet trouwens, want na een tijdje krijg je er behoorlijk moeie schouders van. Wij wonen in het Wilde Westen en moeten dus met lijn 1 tot station Lelylaan waar we de sneltram kunnen pakken. Die sneltram is het probleem niet, het probleem is dat stuk ervoor: op de fiets gaat niet want dochter kan nog niet in het fietszitje (zit nog niet goed genoeg), met de buikdrager is dus ook niet ideaal (kind de hele tijd pruttelen) en met de wagen lopen tot het station kan ik wel, maar dat is voor zoon te ver.

Vriend heeft gelukkig inderdaad vrij kunnen nemen, dus het wordt de auto. Nu is de vraag alleen nog of we die bij de Rai neerzetten of dat partner ons afzet, want ik vermoed grote drukte op het parkeerterrein daar.

Overigens is de kans nog best groot dat het voor een of beiden niet eens doorgaat: dochter is nu ziek (vermoed dat het geen griep is), en het is goed mogelijk dat zoon volgt. Bij koorts wordt niet geprikt. Dan mag je je huisarts bellen als je later alsnog wilt. En kijk, die huisartsenpraktijk zit op 5 minuten lopen

Groeten,

Temet

En jawel (het wordt wat ot)

.. het GVB vreest een buggygolf. Zie hier: http://www.parool.nl/parool/nl/265/GEZONDHEID/article/detail/268562/2009/11/19/Buggyoverlast-op-prikdagen.dhtml

Groeten,

Temet

liora

liora

19-11-2009 om 16:15

Geen oproep

Hoi,

Oproep niet binnen, had ie wel moeten zijn. Het schijnt dat we toch geprikt kunnen worden na legitimatie. Wat een gedoe.

Gelukkig is mijn zoon al 6 en wonen we vlakbij dus gewoon op de fiets naar de RAI. Ben alleen bang dat door dat legitimeren het allemaal nog langer gaat duren. Bah.

Liora

Jakiro

Jakiro

19-11-2009 om 18:39

Liora?

Of je hebt 2 zoons, of ik snap het niet... Maar je zoon van 6 valt toch niet in de groep die door de GGD gevaccineerd gaat worden ? dan is het toch logisch dat je geen oproep krijgt ?
Jakiro

liora

liora

19-11-2009 om 18:53

Inderdaad

Ik heb er inmiddels 2, de jongste is ruim 5 maanden!

Jakiro

Jakiro

19-11-2009 om 20:16

Pfoei

Ik dacht al dat die waterstofperoxide door de schedel heengetrokken was
Dus omdat je jongste net geen 6 maanden is, worden jij en je zoon wél ingeënt !
Ik snap 'm !
Jakiro

amk

amk

19-11-2009 om 22:26

Ja maar liora

daarom heb je juist kans dat je door het hele systeem heen glipt.
je oudtste krijgt geen oproep, je jongste krijgt geen oproep, mama krijgt geen oproep. Want elk afzonderlijk zijn jullie niet 'prikbaar'.

Houd het dus wel goed in de gaten.
Hier is de oproep inmiddels met het oudpapier weg, want de eerste prik zit er al in. Dochterlief stond iet wat onterecht op het risicolijstje van de huisarts. En die hanteert veel handiger tijden en is beter gelocaliseerd als de grote prikhal. Nu mocht papa hihi. (en toevalig bij de volgende ook)

Oproep binnen

ze lagen hier gisteren in de bus, of woensdag ?

nou prima, we gaan ons dan maar alle 3 laten prikken, hopelijk krijgt de baby het niet want kan het dan wel niet van ons krijgen maar wel van de rest van de omgeving.

trein of auto naar rai?

Wij hebben de keuze, met de auto naar rai of met auto naar treinstation en dan naar Rai NS. Volgens mij wordt parkeren wel druk bij de rai. We nemen wel lekker een buggy mee zodat de oudste vna 20 maanden nog een slaapje kan proberen te doen. Hele gezin wordt ingeent behalve jongste van 2 maanden. Maar die moet dus wel mee (denk in baby bjorn of in banaan)

Kari1

Kari1

21-11-2009 om 11:38

Viridantia

Kun je oppas vinden voor de jongste? Voor kinderen die het voor hun bescherming moeten hebben van hun beschermde omgeving is het een minder goed plan om ze mee te nemen in enorme mensenmassa's als dat niet persé hoeft.
Kari

liora

liora

23-11-2009 om 12:14

Super

Hoi,

Nou de oproepen zijn nog binnengekomen, ik vermoed vrijdag. We zijn net geweest en ik vond het fantastisch georganiseerd door de GGD. Ben er echt van onder de indruk. Alles verliep zeer prettig en orderlijk, alles was duidelijk, heel veel medewerkers.
En de kinderen kregen na afloop een vlaggetje en iedereen kreeg een appeltje. Erg leuk!

Ik ben met de fiets door de stromende regen gegaan, maar had makkelijk met de auto gekund, genoeg parkeerplekken!

Liora

Jakiro

Jakiro

23-11-2009 om 12:24

Ook gehaald

En ook hier was het heel goed geregeld (verkeersregelaars etc.).
Ik kon niet op de door de GGD ingeplande dag voor mijn zoontje, dus ging nu, op een heel andere dag in een heel andere plaats. Dat was geen enkel probleem !!!!
Dus voor Geerke: Ga gewoon wanneer je kan, niemand die het erg vind.
Jakiro

Hier

Ook net geweest. INderdaad verkeersregelaars etc maar toch was het een beetje een zooitje. Maar bij het prikken zelf ging het redelijk geordend. Vind het knap hoor zo kort van te voren.

gelukkig gaf zoonlief geen kik! m'n dochter huilde maar even dus viel mee.

Nou prik 1 gehad!!!

liefs lisa

Tijgeroog

Tijgeroog

23-11-2009 om 16:44

En wachten?

Wij zijn ook geweest vandaag. Ook op een andere tijd en andere plek. In een dorp. Ook goed geregeld, met balonnen na afloop, verkeersregelaars en hulp voor mensen die alleen met meerdere kinderen kwamen.
Wat wel tegenviel was de wachttijd, bijna een uur. Ook bij het naar buiten gaan stonden we in de rij. En niet handig: de wachtrij kwam op gegeven moment langs koffie/thee/limonade om te pakken. Dus wij hebben wat te drinken gepakt, werden we even later uit de wachtrij gehaald, omdat hete koffie en thee te gevaarlijk was in de rij. Moesten we het eerst op drinken. Dus dat hebben we verder maar laten staan. Jammer, want we wilden best wat drinken en we vonden het erg sympathiek dat het er stond.

Biene M.

Biene M.

23-11-2009 om 21:18

Liora

Fijn dat het goed gegaan is Liora! Hebben jullie lang moeten wachten? Wij zijn morgen aan de beurt.

liora

liora

23-11-2009 om 22:21

Biene

Hoi Biene,

We konden zo doorlopen, totaal nergens op hoeven wachten. Erg prettig!

Succes morgen. Ik vond het wel een gemeen prikje trouwens.

Liora

Jakiro

Jakiro

23-11-2009 om 22:39

Hier ook rustig

We hoefden ook nergens op te wachten en konden zo doorlopen.
Wel heeft m'n zoontje zo'n beetje 4 uur na de prik een erg stijf armpje gekregen en is het best gevoelig.
Maar ik ga er van uit dat dat woensdag ook weer over is.
Jakiro

Tink

Tink

24-11-2009 om 01:11

Zo strak gepland...

... als een militaire operatie . Verkeersregelaars, mensen die de weg wezen in de sporthal, keurig afgezet parcours dat je binnen moest lopen. Helemaal prima.
En dan in die menigte nog toevallig je eigen CB-pleeg treffen als prikzuster

Overigens, mijn plan om vroeg in de middag te gaan kon ik niet uitvoeren, ik was even vergeten dat ik de hele dag cursus had vandaag. Ik was net op tijd terug om nog tussen 17:00 en 17:30 te kunnen. Op de autoweg richting sporthal overigens wel een enorme file, maar hoe dat nou kwam? Er waren voldoende parkeerplaatsen en de doorstroming ter plekke was goed, daar lag het in elk geval niet aan.

Biene M.

Biene M.

24-11-2009 om 06:45

Liora

Bedankt! Fijn zeg, ze hebben het nu dus beter aangepakt dan bij de HPV-vaccinaties. Prettig vooruitzicht dat we niet lang hoeven te wachten!

Liep gesmeerd

Wij gingen gisterenmiddag, en inderdaad, het liep gesmeerd. Ik zou me overigens kunnen voorstellen dat van de mensen die geen auto ter beschikking had een wat groter deel niet was komen opdagen, na al die waarschuwingen van het GVB dat je een opklapbuggy mee moest nemen of je kind op schoot moest houden (beste GVB-ers: baby's van 6-8 maanden mogen nog niet in een opklapbuggy worden vervoerd, en je kind op schoot nemen gaat alleen als je a) een zitplaats hebt en b) maar 1 kind mee).

Met de auto was het bijzonder goed te doen. Ben wel benieuwd of dat over 3 weken nog zo is, want ik kan me voorstellen dat het aantal autorijders op dag 2 groter zal zijn als zich rondspreekt hoe makkelijk dat ging.

Verder: niets dan lof voor de efficiënte organisatie van de priklijnen in de hal. Vooral die dames met spiegeleieren die de doorloop in de gaten houden vond ik een handige vondst.

Hier baby en kleuter die allebei blerden, maar maar eventjes. Kleuter klaagde vanochtend over een pijnlijke bovenarm toen ik hem daar per ongeluk vastpakte. Aan dochter merk ik niets. Zoon was gepaaid met een keer extra schoenzetten, dat heeft de medewerking bepaald geholpen.

Groeten,

Temet

liora

liora

24-11-2009 om 10:37

Temet

Hoi Temet,

Eventjes over de prik: die deed pijn! Ik vond het echt een gemene prik en ben zelf enorm prik-bestendig, jaren bloeddonor geweest en zo.

Mijn arm is ook echt pijnlijk, kan er niet goed op liggen.

En nog iets anders: ik heb een buggy waar een baby al vanaf de geboorte in mag, dus het kan wel!
Verder onderschrijf ik je theorie over autorijders die misschien wegbleven, en ook het weer kan hebben meegespeeld.

Liora

Hanne.

Hanne.

24-11-2009 om 11:34

Hier ook super

Hier was het ook super geregeld.

Wachttijd 0, ik stond na 10 minuten alweer buiten. Incl het balon ophalen, bij sinterklaas op schoot zitten, en kleurplaten scoren.

Pijn leek mee te vallen. Dochter keek verbaasd toen de naald er in ging, maar heeft geen kik gegeven. Toen ik achteraf vroeg of het pijn had gedaan zei ze nee. Vanmorgen deed haar arm wel pijn zei ze, maar niet schokkend. Heb 'm zelf een paar weken geleden al gehaald, en had toen een blauwe plek gevoel. Denk dat het bij haar net zo iets is.

Toen broerlief vroeg of ze over een paar weken weer moest keek ze helemaal blij!!

ayla

ayla

24-11-2009 om 14:35

Wij net

Hier net in zuid limburg, prima geregeld, overal stonden mensen die je doorverwezen, ik kon meteen gaan zitten, zoon zag de spuit liggen en begon al te protesteren. Even met 2 man vasthouden en binnen 2 seconden klaar. Hij was erna wel zo boos dat hij en geen sticker en geen ballon wilde. Ook wij stonden weer zo buiten.

Guinevere

Guinevere

24-11-2009 om 14:53

Eitje

Hier was de prik een eitje. Zoon (2,5 jaar) ging wel schreeuwen. Dat was alleen niet vanwege de prik, maar omdat hij het er niet mee eens was dat ik zijn arm ontblootte. Zat ie daar te bleren terwijl hij nog niet eens was aangeraakt, haha. Na het prikken en het weggaan door de achteruitgang, wilde hij weer opnieuw aansluiten in de rij aan de vooringang. Nog een prikje (en sticker) halen.
De rij was overigens slechts ongeveer 3 mensen lang.

liora

liora

24-11-2009 om 16:12

Trouwens

Ik voel me vandaag erg moe en lusteloos, heeft misschien wel met de prik te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.