Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leandra

Leandra

27-10-2010 om 17:17

Wanneer normaal eten met beugel en geen pijn meer?

Hoi!

Ik heb gisteren bij mezelf een blokjesbeugel laten plaatsen. De dag ervoor nog een tand laten trekken. Na het plaatsen moest op 2 kiezen almagaan worden aangebracht omdat ik anders de slotjes eraf kon bijten. Vlak na het plaatsen viel de pijn wel mee. Maar vanaf gistermiddag doet het behoorlijk zeer en ik kan nauwelijks eten.Als ik ook maar een klein beetje kracht zet doet het erg zeer en kauwen kan ik nauwelijks. Iemand ervaring hoe lang het duur voor ik weer normaal kan eten? Op bepaalde voedingsmiddelen na dan. Van te voren is hier natuurlijk niets over gezegd....

Groetjes beugelbekkie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dag of twee

Kan wel een dag of twee duren. Paracetamol innemen, dat helpt wel. En zacht eten. Ik had het na elk bezoek aan de ortho. Succes!

Dorry

Leandra

Leandra

27-10-2010 om 20:43

Dorry

Ik begrijp dat jij ook een beugel hebt gehad? Als volwassene? Hoe lang heb je met je beugel gelopen? Ik moet elke maand voor controle. Ik hoop niet dat ie dan ook elke maand wordt aangedraaid. Vanavond heb ik maaltijdsoep en een saucijzenbrodje gegeten. Maar kauen kan nog steeds niet. ga er maar vanuit dat het vrijdag wat beter gaat.

groetjes Leandra

Anna3

Anna3

27-10-2010 om 21:04

Pijn

Hier ook een ervaringsdeskundige. Ga er maar van uit dat de beugel bij elke (idd maandelijkse) controle weer bijgesteld/'aangedraaid' wordt - met de bijbehorende pijn. Want als er niks wordt bijgesteld dan gebeurt er ook niks. Bij mij duurde het meestal ook zo'n twee dagen. Sterkte!

Angie

Angie

27-10-2010 om 22:52

Liners

Ik heb plastic liners, die elke twee weken vervangen worden. En dan doet het steeds ongeveer twee dagen pijn. Dan zie ik ook dat de tanden verschuiven. Daarna schuift het niet meer, maar gaan de tanden op de nieuwe plek settelen. HEt is net zo'n schuifjes spelletje.

Maar twee dagen dus, voorzichtig eten. Het vercshilde per keer trouwens waar het pijn deed, maar misschien is dat met een slotjesbeugel anders.

Angie

Leandra

Leandra

28-10-2010 om 21:39

Enkele weken

duurt het volgens 2 collega's voor ik normaal kan eten
. Het is ook nog niets beter (dinsdag geplaatst). Vandaag heb ik spinazie met aardappelpuree gegeten. Dat ging wel. Brood is echter ook een ramp. Herkennen jullie ook droge gevoelige lippen? k dank doordat ik mijn mond niet continue sluit. Gebruik nu lipbalsem. Nou ja, het is voor het goede doel denk ik dan maar. Ik hoop echter wel dat ik snel wat beter kan eten!
Bedankt voor alle reacties!

groetjes Leandra

Marjoleine64

Marjoleine64

30-10-2010 om 12:25

Eerste keer duurt wat langer

Ik heb ook een jaar met slotjes gelopen, alleen onder gelukkig. De eerste keer duurde de pijn een dag of 3-4, de andere keren meestal een dag of 2. Iedere 6 weken kreeg ik bij de controle een dikkere draad erin, net zolang tot alles netjes recht stond. Na een jaar was ik er van af, en zit er alleen nog een retentiedraadje achter m'n tanden geplakt om de boel op z'n plaats te houden. Zoon heeft hetzelfde, maar dan ook boven, en klaagt ook altijd 2 dagen dat hij geen broodkortsne kan afbijten. Wij hebben nooit echt problemen gehad met kauwen, alleen met afbijten.
Marjoleine

Leandra

Leandra

30-10-2010 om 17:19

Boven en beneden

heb ik mijn beugel. En ik heb dus op 2 kiezen een verhoging gekregen om te voorkomen dat ik de slotjes eraf bijt. De andere kiezen raken elkaar dus niet. Eten is helaas nog niet veel beter. Heb maar extra soep en kwark ingeslagen. Hoop wel dat het beter wordt. Moet geen kilootjes missen.

Groetjes Leandra

Slotjes zetten/ beugel

Puberzoon van 13 jaar heeft er 2 dagen last van gehad, heel moe die zelfde middag op de bank geslapen, dat doet hij nooooit. Paracetemol gegeven. En de volgende ochtend ook nog niet lekker. En 2 dagen niet kunnen eten, alleen vanillevla. Daarna kon hij alles al weer eten hoor.

Ik vond het al zo raar dat ze bij de ortho zeiden: het happen is het ergste van de behandeling. Nou, helemaal niet; vond mijn zoon totaal niet erg en duurde maar 5 minuutjes...

Puck

Puck

04-11-2010 om 08:56

Verschilt dus erg

Puckoudste (12) heeft er echt bijna geen last van gehad toen zijn slotjesbeugel geplaatst was. Extra slapen, moe en dingen niet kunnen eten is hier totaal niet aan de orde geweest.

Brinta

Dat at ik in het begin. Na het aandraaien lijkt alles los te zitten - is ook beetje zo. Achteraf hadden mijn ouders mij ook wel paractamol mogen geven
Dat ijzerdraadje achter je tanden na afloop moet je trouwens echt laten zitten, mijn bovengebit is weer teruggeschoven zonder dat!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.