Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Miereke

Miereke

27-02-2009 om 10:19

Wat denken jullie hiervan? (een wereld zonder kanker?)

http://www.e-stilo.net/huldaclark/index2.htm


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

27-02-2009 om 11:21

Kunnen jullie niet normaal praten?

Onzin

Altijd zeer kritisch zijn t.o.v. de verhalen die je op internet tegenkomt. Ik vind dit dan nog redelijk doorzichtig omdat er ook nog een soort samenzweringscomplot in verwerkt is (een overheid en wetenschap die het wondermiddel niet accepteert etc.).

Zucht...

Ellen Wouters

Ellen Wouters

27-02-2009 om 11:57

Flauwekul

"Zij is vrouw en moeder en haar manier van genezen is ook heel moederlijk"
"Haar adviezen zijn ook heel moederlijk "
"Kortom, Hulda Clark is een vrouw die voor ons allen een voorbeeld zou kunnen zijn en haar leven en werk is dan ook zeer inspirerend en hoopgevend voor een betere toekomst."
"De "Zapper", een apparaatje dat in staat is om virussen, bacteriën en parasieten in het lichaam te doden."
"Het is niet teveel gezegd als je beweert dat deze nieuwe wetenschap gebaseerd op de vondsten van de Syncrometer® de toekomst wat genezen betreft zal veranderen. De uitvinding van de Syncrometer® is zonder enige twijfel een van de belangrijkste geweest van de afgelopen eeuw, want zonder haar was het onmogelijk geweest dieper in de oorzaken van ziekte door te dringen!"

Ehhm, sorry, maar dit soort taal gecombineerd met een zelfuitgevonden wonderapparaat dat alle ziekten, parasieten, bacterien en virussen kan vernietigen, doet bij mij alle alarmen afgaan.

Maar vertel eens, wat vind je er zelf van?

Toevallig

Toevallig vandaag een heel stuk in de Volkskrant over dit soort kwakapparaten. Er wordt in een katerntje aandacht besteed aan de zapper en Mw Clark.

Groeten,

Temet

Jade

Jade

28-02-2009 om 19:46

Quatch.

Anders kan ik er niet van maken, wat een flauwek*l.

Wauw, ik heb iets verkeerd gedaan blijkbaar dat ik jaren geleden kanker heb gekregen.

En nu, hulde aan Hulda Clark?? *braak*....

Nou ja, ik hou er maar over op, het is altijd een biezonder gevoelig onderwerp bij mij

Onno

Onno

01-03-2009 om 15:40

Chemo en bestraling

Toch ben ik niet bijster enthousiast over de huidige behandeling van kanker. Ik ken families waarbij de helft is uitgeroeid met chemo en bestraling. Telkens blijkt weer dat men met die behandelingen ook maar een beetje achter de feiten aan blijft lopen. Ook al heb je alle foute celletjes uitgeroeid, blijkt dat de kanker daarme vaak niet genezen is. Daarnaast komt een eenmaal onderdrukte ziekte vaak terug en dan in een ergere vorm.

Het is jammer dat men hier in het westen nog steeds denkt dat je met symptoombestrijding ziektes kan genezen en dat er veel mensen zijn die denken dat reguliere 'geneesmiddelen' inderdaad kunnen genezen en dat is gewoon niet zo. 95% van wat je in de apotheek krijgt heeft absoluut geen geneeskracht, de enige die daar beter van wordt is inderdaad de apotheker.

Onno

Onno schrijft: "Toch ben ik niet bijster enthousiast over de huidige behandeling van kanker."

Mijn oudste vriendin had een tumor ter grootte van een grapefruit in haar long die met een ingekapselde lymfeklier ook nog in-operabel was. De dokter was nuchter en vertelde haar dat ze haar met de behandeling "nog net niet dood gingen maken"; ze kreeg tegelijk chemo en bestraling.
Het avontuur is bijna 4 jaar geleden en ze is er nog steeds De behandeling van een ziekte is er niet voor de lol of om leuk te zijn; het is om te overleven.

Natuurlijk vereist het genezen van kanker een multidisciplinaire aanpak; eerst geef je je geheel over aan het vernietigende en het vergiftigende effect van de chemo en daarna zijn alle middelen geoorloofd (en veel gewenst) om de effecten van de chemo te boven te komen. Zonder de chemo en bestraling is deel 2 van het plan overbodig.
J.

Guinevere

Guinevere

01-03-2009 om 20:25

Josephine en 100%mama

De beste manier om iets zinnigs van Onno te horen te krijgen is hem compleet te negeren. Dan verdwijnt ie namelijk.

reina

reina

02-03-2009 om 09:42

;-(

Ik heb zo'n heke;l aan dit soort onzin! Het nmaakt mensen die in de behandelperiode ziten alleen maar onzeker, terwijl het pure onzin is. Eevanals Onno's gezever. Ik ken nl. ook eel veel mensen die nog leven dankzij chemo's en bestraling (vaak al jaren geleden), Onno....

Onno!

Ik vraag me af hoe het voor JOU zou zijn, als je kanker zou krijgen! Natuurlijk zijn er mensen die niet genezen, het leven is niet eerlijk (soms zelfs wreed), maar om nou chemo en radiotherapie van tafel te vegen als flauwekul en symptoombestrijding..????

Dan is er toch wel iets mis met je!

Nee, dan alle aftrekseltjes, handopleggingen en ...(vult u maar in) DIE geven pas valse hoop, of hoogstens de suggestie dat je je beter voelt ..

Besef je wel dat je met zulke opmerkingen heel veel mensen op het hart trapt?

Nee, waarschijnlijk niet..

Yta Chalne

Yta Chalne

02-03-2009 om 11:07

Jaha

Onno: "Ik ken families waarbij de helft is uitgeroeid met chemo en bestraling."

Onno, lieverd, die mensen zijn overleden door de kanker, niet door de chemo. Niemand bestraalt mensen die dat niet nodig hebben, geloof me. Zo ver zijn ze nog niet met het Grote Complot

Onno

Onno

02-03-2009 om 13:27

Zucht

Het is jammer dat sommige forumleden niet gehinderd door kennis en vanuit hen emotie hier reageren. Onlangs las ik nog een artikel over de 'wonderbaarlijke' genezing van een jongetje met kanker. Artsen hadden hem nog een half jaar gegeven. Ouders zijn toen via google bij een alternatieve arts of genezer terecht gekomen. We zijn nu twee jaar verder en de jongen is zo gezond als een vis.
Artsen staan voor een raadsel en dat in 2009. Hoe is het toch mogelijk dat er nog maar zo weinig kennis is over de resultaten bij alternatieve genezers.
Indien ikzelf ooit met kanker te maken zou krijgen zou voor mij chemo en bestraling geen optie zijn in ieder geval.

Rembrand

Rembrand

02-03-2009 om 13:46

Vanuit emotie reageren.

Beste Onno,
Sommige van deze forumleden hebben zelf een gezinslid of dierbare die kanker heeft of heeft gehad. Het is dan moeilijk om niet vanuit emotie te reageren. Ik vraag me overigens af of jij buiten je eigen kennis ook medische scholing hebt gehad ?
Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die hoopte wonderbaarlijk genezen te worden door een alternatief genezer. Haar naam was Sylvia Millecam ..........
M. ( tante van een klein meisje dat op dit moment een chemokuur ondergaat).

Coco

Coco

02-03-2009 om 14:33

De wondere wereld van onno..

Er is af en toe iemand die op wonderbaarlijke wijze geneest van een normaalgesproken ongeneeslijke ziekte. Dat komt ook voor bij mensen die níet naar gebedsgenezers gaan. De meeste mensen die beter worden, worden dat dankzij de moderne geneeskunst.
Je hebt gelijk dat er veel middelen bij de apotheker te krijgen zijn die niet genezen: veel middelen zijn symptoombestrijders en geen geneesmiddelen (bijvoorbeeld paracetamol, codeïne, ventolin etc.). Maar dat maakt ze nog niet overbodig.
In een bij uitstek "Oosters" land, als China, zijn ze trouwens dol op moderne geneesmiddelen. Daar geven ze je bij iedere verkoudheid een antibioticakuur, hetgeen niet zo'n goed plan is bij een virale infectie als een verkoudheid. De "alternatieve middelen" als gestampte kakkelakkentandvlees en gedroogde salamanderogen worden daar vaak preventief voorgeschreven. Bij symptoombestrijding gebruiken ze vaak acupunctuur (ik wil acupunctuur trouwens niet over één kam scheren met andere middelen, bij pijnbestrijding kan dat heel effectief zijn; maar zie het niet als geneesmiddel)

Ik ben hartstikke alternatief en zweverig

Ik geloof in de heilzame werking van supplementen, het gebruik van Bach Bloesems, homeopathische medicijnen en kruiden. Ik doe nog net niet aan Reiki, maar wel aan magnetiseren. Kortom voor het grootste deel van het forum ben ik een redeloos verloren zwever.
De clou bij al dit soort zaken is dat je moet weten wanneer je wat gebruikt én dat je altijd begint bij de huisarts en reguliere geneeskunst. Voor een ziekte als kanker zijn chemo en bestraling het enig passende antwoord en pas daarna komt de rest. Sla je stap 1 over dan is de tweede ook niet meer nodig. Niks emotioneels aan.
De anekdotische verhalen over wonderbaarlijke genezingen die jij aanhaalt worden getalsmatig zwaar overtroffen door de mensen die met dergelijke methode binnen no time overleden zijn. Chemo en bestraling zijn niet makkelijk en er is moed voor nodig om je ziekte onder ogen te zien en de strijd aan te gaan. Geloven in zout water therapie en dergelijke is een vorm van escapisme en je situatie niet onder ogen willen zien.
J.

yara

yara

03-03-2009 om 12:38

over chemo en vraag aan onno

Zelf heb ik een ongeneeselijke vorm van kanker,ik ben actief op zowel alternatief en regulier gebied kwa behandeling.
veel lotgenoten heb ik zien overlijden,sommige inderdaad denk ik door de chemokuur.Soms is een chemokuur zo heftig dat je lijf het niet aan kan. Voor iedereen is het denk ik een afweging,chemo of niet.Dit denk ik vooral in situaties waarbij chemo je ook niet zal genezen zoals bij mij.
Maar Onno,wat voor weg zal jij gaan als je kanker hebt?
alternatief,denk ik,maar wat houd dat concreet in?

Jacoline29

Jacoline29

03-03-2009 om 13:25

Als dit waar zou zijn. en onno

Zou het een wonder zijn.
Mijn moeder wordt morgen weer aan kanker geopereerd,zij was al genezen.
We hopen dat ze net als de vorige keer geen chemo oid hoeft,mocht het wel nodig zijn graag zelfs,want dan kan de ...ziekte bestreden worden.

Onno:
Ik weet niet of jij kinderen hebt oid,je leeftijd of wat dan ook, maar als het mij zou overkomen,zal ik toch echt wel chemo ed ondergaan.ben 33 en heb 3 jonge kinderen.
Dus dan sluit ik me aan bij de vraag van yara.

Yara voor jouw een kaars en ik hoop dat je nog lang bij je familie ed mag blijven.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-03-2009 om 17:43

Gevaarlijke nonsens

Gevaarlijke nonsens. Zolang er levende wezens bestaan, mens en dier, zal er kanker zijn omdat kanker zich nu eenmaal manifesteert in levende cellen zit en zich daar transformeert. De precieze oorzaken van de vele verschijningsvormen van kanker is nog niet bekend en je kan echt absoluut niks doen om te voorkomen dat iemand nooit kanker zal krijgen. Want ook compleet gezonde mensen (de zgn. health freaks) kunnen kanker krijgen. Een aantal familieleden en vrienden van mij zijn overleden aan kanker, jong en oud. Net zovelen zijn er genezen van kanker mbv reguliere therapie. Mijn beste vriendin heeft borstkanker; ze heeft net chemo en bestraling ondergaan en zit nu aan de hormoontherapie. Ze is alleenstaand moeder van een kleuter en ondanks het feit dat ze zich beroerd voelt door de agressieve behandelingen is ze dolblij dat deze behandelingen bestaan omdat deze de enige kans zijn op mogelijke genezing. Een wereld zonder kanker? Pas als men precies weet waarom, hoe, waar en wat. Hopelijk wordt er nog veel meer geld in medisch wetenschappelijk onderzoek gestoken want dat is hard nodig. In de tussentijd is het in- en intriest dat oplichters als Hulda Clark, Jomanda en andere kwakzalvers misbruik maken van de wanhoop van ernstig zieke mensen en goedgelovigen een rad voor ogen draaien met wellicht juist de dood tot gevolg. Als je nuchter nadenkt is het allemaal pure bullshit. Van mij mogen dit soort mensen hard worden aangepakt, beboet en vervolgd. Walgelijk.

Onno

Onno

04-03-2009 om 12:39

Yara

Ik heb een uitgebreid antwoord gegeven op je vraag, maar forumbeheer heeft alles verwijderd. Ik heb geen zin om het nog een keer te doen, dus ben je op jezelf aangewezen. Geen idee waarom deze censuur is toegepast maar jammer is het wel.

yara

yara

04-03-2009 om 12:54

Onno

O,dat is wel vreemd ja,nu had ik het wel vluchtig gelezen maar nog niet de link bekeken.
Het is niet zo dat ik zoekende ben,was alleen benieuwd naar wat jij zou doen.Dus niet naar welke arts je zou gaan,maar wat is een in jou ogen goede behandeling.
Zelf geloof ik erg in samenwerking tussen regulier en alternatief,ik denk dat beide hun goede kanten hebben.Helaas is deze samen werking ver te zoeken.
Waar dit draadje mee is gestart,daar geloof ik niet in.

Onno

Onno

04-03-2009 om 13:08

Dit draadje

Waar dit draadje mee is gestart vind ik op zijn minst ook dubieus, hoewel Hulda Clarke absoluut niet zomaar een verdwaasde wetenschapper is. De toekomst zal het wel uitwijzen. In ieder geval zouden chemo en bestraling voor mij geen optie zijn, wel eventueel een operatie maar zeker ism hele goede alternatieve artsen en die zijn er gewoon. Het is opmerkelijk dat ondanks de affaire 'Millecam' er steeds meer kankerpatiënten zijn die daar gebruik van maken.

Onno

Cijfers alsjeblieft, in plaats van suggestief gepraat. En geen casuïstiek, ik ken ook wel iemand die tegen iedere verwachting in is genezen na het nuttigen van spruitjes. Hij gelooft gelukkig zelf niet dat spruitjes werkelijk de oorzaak van zijn genezing zijn.

reina

reina

04-03-2009 om 17:36

Onno

"Het is jammer dat sommige forumleden niet gehinderd door kennis en vanuit hen emotie hier reageren. Onlangs las ik nog een artikel over de 'wonderbaarlijke' genezing van een jongetje met kanker" Helaas zijn er hier nog al wat mensen die van erg dichtbij met kanker te maken gehad hebben en ja, dan is er emotie, maar dan is er vaak ook sprake van je erg verdiepen in wat mogelijk is en dan kom je veel zin en onzin tegen.... . Ik ken ook een voorbeeld van een jongen die wel de reguliere therapieën had, de artsen dachten dat hij niet meer zou genezen, maar dat gebeurde wel, zónder allerlei alternatieve poespas, ja, dat soort dingen gebeuren,maar daar kun je verder niets mee. Wat is jouw kennis op medisch gebied trouwens? Welke (echte) diploma's heb je?

Ha, die onno

Nu heb ik meen ik begrepen uit verhalen van kankerpatiënten in mijn omgeving dat het vaak niet is operatie of chemo/bestraling, maar eerst chemo/bestraling om de tumor te verkleinen, waardoor-ie operabel wordt, en daarna operatie

Dus Onno, mocht het jou treffen, dan weet ik niet of er iets te kiezen valt. Dan is het vermoedelijk chemo of geen reguliere behandeling, want die operatie is een stap 2 die volgt op een door jou niet gewenste stap 1. Maar goed, alternatieven genoeg voor jou, kennelijk...

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-03-2009 om 22:51

Operatie

Nou, dat is niet helemaal waar. Het hangt er vanaf om wat voor tumor het gaat, hoe groot hij is en waar ie zit. Twee van mijn vriendinnen hebben borstkanker en bij hem werd er toch echt eerst overgegaan tot borstamputatie en daarna pas chemo en bestraling om evt. uitzaaiingen en achtergebleven kankercellen te doden. En dan tot slot hormoontherapie. Maar ach, feitelijk moet iedereen voor zichzelf weten of hij/zij kiest voor reguliere behandeling of alternatieve behandeling. Zolang de alterneuten maar niet gaan beweren dat reguliere behandeling minder werkzaam zou zijn dan alternatieve behandeling of dat mensen eerder doodgaan aan de bijwerkingen van reguliere behandeling dan aan de kanker zelf want dat is flauwekul. Het punt is dat er geen enkel medisch-wetenschappelijk bewijs is dat welke vorm van alternatieve behandeling dan ook daadwerkelijk kanker en/of uitzaaiingen kan voorkomen en reeds bestaande kanker/uitzaaiingen kan doen verdwijnen. Dat niet bij iedereen reguliere behandeling aanslaat is helaas een feit maar dat betekent niet dat reguliere behandeling dus in het geheel niet werkt. Het werkt alleen niet voor die specifieke persoon en voor die specifieke vorm van kanker. Sommige kwaardaardige cellen zijn eenvoudigweg niet te stoppen of ze zijn niet ontvankelijk voor medicatie. Zeker niet als het gaat om uitzaaiingen in de longen of hersenen; dan is het einde oefening. Geen homeopathisch of orthomoleculair pilletje, geen Moermandieet of kleurentherapie dat dit doodsvonnis kan voorkomen.
Geen enkele alternatieve geneeswijze kan kanker voorkomen en genezen! Wel symptomen verminderen en conditie verbeteren. Hier overigens nog een stukje uit een vrij recent artikel: "Mensen met kanker die alternatieve behandelingen zoeken, lijken korter te overleven dan mensen die zich tot de reguliere geneeswijzen beperken. Het verband blijft bestaan als rekening wordt gehouden met het feit dat mensen met een slechtere prognose of slechtere stemming misschien eerder naar alternatieven zoeken. Dit blijkt uit een onderzoek van Noorse artsen in het jongste nummer van de European Journal of Cancer. 'Voorzover wij weten, zijn wij de eersten die een negatief verband tussen het gebruik van alternatieve geneeskunde en overleving hebben vastgesteld,' zo schrijven zij."

Onno

Onno

04-03-2009 om 23:45

Andere mening.

Het staat iedereen vrij om te denken wat hij wil en ik denk er nu eenmaal anders over. In de 20 jaar dat ik een praktijk heb die uit zijn voegen barst heb ik teveel gezien en meegmaakt om er een andere mening op na te houden. Natuurlijk kan ook de alternatieve geneeskunst geen 100% garantie geven net zoals de reguliere dat niet kan. Desondanks ben ik niet van plan om achter de feiten aan te blijven hollen met chemo of bestraling. Een onderdrukking heeft nu eenmaal een tijdelijk effect. Het kan lang duren, kort duren maar tevaak komt de kanker gewoon terug. Net zoals bij de actrice Frédérique Huydts gebeurde. Zij was 100% genezen verklaard en zelf dacht zij dat ook, totdat het gewoon weer (in ergere vorm) terug kwam. Dit patroon heb ik teveel zien gebeuren en dat wil ik niet meemaken. Natuurlijk hoop ik, zoals iedereen, ook op een lang leven maar ik heb geen moeite met afscheid nemen. Als men eens wist waar men naartoe ging zou men wensen dat men er al was.

reina

reina

05-03-2009 om 07:06

Onno

Jouw laatste zin maakt me een beetje misselijk, moet je maar niet zeggen tegen mensen die een heel dierbare (bijv hun kind) verloren hebben.... . Ik denk (hoop voor je) dat er ook bij jouw overlijden mensen zijn die over jou rouwen, zelfs al geloof je dat iemand naar een mooiere plek gaat, het gemis blijft. Maar ik maak hier uit op dat je niet zo zeker bent te genezen van kanker door alternatieve geneeswijzen? Jij gaat liever gelijk dood dan dat je probeert weer beter te worden? Ja, die keuze mag jij maken, maar dring het anderen niet op. Ik heb je antwoord op de vraag naar jouw opleidingsniveau nog steeds niet gezien... Van praktijken die uit hun voegen barsten ben ik niet onder de indruk, deden de zalen waar Jomanda kwam ook, ik heb echter nog nooit een seconde geloof gehecht aan hetgeen zij meende te kunnen.

Yara

Yara

05-03-2009 om 09:08

Kinderen

Onno,heb jij kinderen ?
Zelf ben ik niet bang voor de dood,maar wel om afscheid van mijn kinderen te moeten nemen.Ze hebben me nodig,en ik wil niet zonder ze,ik wil zien hoe ze elke fase in hun leven doormaken,wil mijn kleinkinderen in mijn armen houden en wil ze kunnen bestoken met naar mijn idee levenswijsheden,en gewoon ze vast kunnen houden.Hoewel ik weet dat dat er voor mij waarschijnlijk niet in zit.
Maar ik zou alles doen voor een paar maanden langer bij mijn gezin en doe dat ook.Het is vreselijk zwaar maar elke dag is het meer dan waard.
Omdat het zh niets kon heb ik me ook op het alternatieve gestort,wat denk ik wel mee heeft geholpen,toch kon dat de kanker niet stil zetten.Toen er een chemo voor handen was heb ik deze met beide handen aan gegrepen.Ook al geneest deze mij niet.Of ik dit ook zou doen als ik geen kinderen had,durf ik niet te zeggen,hoe erg ik ook geniet van het leven.
Toch zou ik nu ook niet alles aanpakken,het moet voor mij wel een kans voor slagen hebben,anders kan je door de chemo juist achteruit gaan,het blijft een afweging die ieder voor zich moet maken.
Bij kanker is het denk ik goed om het op elk gebied aan te pakken,alternatief en regulier.Maar vooral ook doen wat je hart je ingeeft.

Jacoline29 dank je wel,lief van je.

Jacoline29

Jacoline29

05-03-2009 om 12:11

Graag gedaan yara

Heel graag gedaan hoor.Lijkt me heel moeilijk .
Ik zou ook zo lang mogelijk willen blijven genieten van mijn 3 kinderen(6,5 en 2) mocht het mij overkomen.
Ik wens kanker niemand toe,ook mijzelf niet.

Voor ons nu even spannende tijden,over een week of 2 weten we of mijn moeder nog chemo oid nodig heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.