Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-04-2015 om 10:33
Ik ben altijd een moeilijke slaper geweest, behalve tijdens mijn depressies.
Problemen met inslapen en doorslapen had ik als baby al en dat is nooit echt overgegaan.
Maar het loopt nu, zo tegen de 50 en vast al wat last van de overgang, de spuigaten uit.
Ik lig soms tot 4 uur wakker.
Als ik geen inslaapproblemen heb, dan in elk geval toch het doorslapen.
Soms val ik in slaap en ben ik binnen een half uur alweer wakker.
Ik slaap niet langer dan maximaal 1 slaapcyclusje achter elkaar.
Als ik wakker word sta ik voor ik het weet in de woonkamer, ik spring er gewoon uit en dat terwijl opstaan voor mij lastig is.
De uren in de vroege ochtend, van bv 05.00-8.00 uur, is mijn diepste slaapmoment, vandaar het lastige opstaan; wakker worden gebeurt wel in die periode maar de slaap is dan het diepst.
Geen idee meer wat ik moet doen.
Melk, honing, thee, lezen of niet, een bad nemen, wandelen, tv en computer op tijd uit, heel laat naar bed gaan, naar je lichaam luisteren, elke dag op dezelfde tijd er in en er uit, slaapmiddelen, ontspanningsmiddelen, een slaapcursus, ontspanningscursus, huisarts, ik heb het allemaal gedaan.
Je kunt zeggen je lijf heeft hier genoeg aan, maar zo voelt het niet.
Ik ben altijd moe en naar bed gaan is niet fijn meer.
Als er eens in de zoveel tijd een nacht bijzit waarin ik 3 a 4 uur achter elkaar slaap, dan voel ik me zoveel beter in de ochtend!
Natuurlijk weet ik dat de overgang (49 jaar) en mijn aandoening (met als gevolg niet in deltadeel van de slaap komen) mee kunnen spelen, maar het is al van jongs af aan, alleen is het nu veel erger geworden. Ook toen ik een periode erg vroeg mijn bed uit moest voor werk heeft het geen goed gedaan.
Ik ben een beetje MOEdeloos geworden. Iemand nog iets dat ik kan proberen?
20-04-2015 om 08:59
eten
Ik had begrepen dat onze Middeleeuwers 's nachts nog een hapje gingen eten!. En zo zijn we aanbeland bij het beroemde boek: Eat, pray, love.
30-07-2016 om 18:50
5htp
Bij mij helpt 5htp. Bij vitaminezaak te koop.
Ook zorgen voor tryptofaanrijke voeding, zoals bijvoorbeeld tonijn. werkt in combinatie met andere stoffen als vitamine b en d, die ervoor zorgen dat je serotonine en melatonine aanmaakt. Als je last hebt van depressies dan heb je waarschijnlijk ook tekort aan dit soort stoffen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.