Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Berber.

Berber.

02-12-2009 om 10:42

Wat doet een ui?

Altijd hoor je dat een ui naast je bed helpt bij een verkoudheid. Ik zet dan ook braaf doorgesneden uien neer bij verkouden huisgenoten. Maar wat doet zo'n ui nou precies? Behalve stinken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij

zorgt een ui ervoor dat je slijmvliezen slinken, maar of het nou ook echt wat doet behalve stinken? Geen idee!

amk

amk

02-12-2009 om 11:36

Het geneest niet

maar het verlicht wel. Idd door het prikkelen van de slijmvliezen. Net als neusdruppels, bij beiden blijft het vochtig.

Nu zijn neusdruppels en mijn dochter geen goede combinatie, dus werkt een ui daar beter. En die stank, ach gewoon niet te enthousiast ruiken.

Maakt het erger

Mijn ervaring is dat het met een ui (of met dat beroemde 'stomen') alleen maar erger wordt.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

02-12-2009 om 12:05

Slijmvliezen

Mijn slijmvliezen reageren nogal overgevoelig op ui, ik krijg dikke ogen en kan de hele avond volzitten als ik uien heb gesneden. Ik baal ook altijd een beetje als ik bij mijn zus logeer en een van haar dochters is verkouden. Zij kunnen beter slapen met een ui naast hun bed, maar ik sla juist dicht.
Maar inderdaad, ze irriteren de slijmvliezen en dat KAN helpen als je een verstopte neus hebt.
groeten,
jose

Engelandvaarder

Engelandvaarder

02-12-2009 om 12:06

Haha, dirksmama

tegelijkertijd

m@ss

m@ss

02-12-2009 om 13:44

Whahhaah

en hier werkt de ui altijd erg goed bij verkoudheid en mijn gevoel zegt ook bij het hoesten... dus baat het niet dan schaadt het niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.